vraagprijs

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
tib888
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 24 november 2014, 12:13

Ik ben van plan m'n MTB te verkopen, waarschijnlijk aan een vriend. Ik wil hem niet teveel laten betalen maar wil natuurlijk ook niet te weinig vragen.
Het gaat over een 2015 Cube LTD Race, nieuwwaarde 1099 EUR, aangekocht 11/2014.

Wat is een eerlijke prijs in dit geval? Ik heb ergens gelezen dat een MTB na 3 jaar nog 41% van zijn waarde behoudt en dan kom ik op 450 EUR uit.
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1443
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Staat speelt toch ook wel mee.
3 jaar en goed onderhouden/weinig gebruikt of 3 jaar en afgeragt. Maakt nogal een verschilletje lijkt me....
tib888
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 24 november 2014, 12:13

Altijd goed onderhouden en enkel wat normale slijtagesporen van wrijving door kabels en dergelijke ...
Mark-ering
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 409
Lid geworden op: ma 30 september 2013, 12:53
Mijn mountainbike: Camber comp

Vraag eens een inruil prijsje bij de lbs, weet je een beetje wat je kan vragen.
One life, ride it!
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Bovenstaande tip en eens rond kijken op Marktplaats e.d. Even kijken wat er gevraagd wordt voor soortgelijke fietsen. Heb je een prijs in gedachte kijk eens wat je nog meer kan 'kopen' voor dat geld 2ehands en of dat overeenkomt met jouw fiets. Uiteindelijk kan je er dan nog wat vanaf halen om er een vriendenprijsje van te maken :winkie:
Gebruikersavatar
mtbpie
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1880
Lid geworden op: ma 24 december 2007, 20:38

Is het eigenlijk een 29-er?
En staat van aandrijving en remmen is altijd wel goed aan te geven. Indien het aan vervanging toe is..., naja je snapt 'm wel.
BM'09
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 269
Lid geworden op: wo 17 juni 2009, 20:40
Mijn mountainbike: Kingdom Brigante 650b
Contacteer:

Ik hou zelf aan: 25% in eerste jaar, daarna 15% per jaar. Steeds obv het bedrag vh jaar ervoor, anders zou na 6 jaar een 2ehandsje gratis zijn. En uitgaande van gebruikt maar prima staat.
Mountainbiking? http://www.go-mtb.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie