canyon neuron of spectral

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
hylco
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 18 juli 2013, 21:14

beste,

ik wil mijn specialized epic gaan vervangen voor iets anders.namelijk 1 van de 2 bovenstaande fietsen.
echter heb ik nog heel wat twijfels over welke het moet worden.
ik wil een beetje 1fiets voor alles zeg maar,met alles bedoel ik na het werk snel nog ff een rondje rijden,maar ook het stevigere werk,ardennen ritjes en op vakantie in de alpen,alsook de zondagse toertocht.
wat ik zo lees lijkt de neuron dan de betere keuze,twijfels twijfels...
dan voor mij misschien nog het grootste probleem,ik ben niet echt technisch aangelegd ivm met het zelf in elkaar zetten van de fiets en het onderhoud achteraf....
alle info meer dan welkom.

mvg,

david
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... &t=134100h" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn zeer recente topic . Misschien had je het al gelezen maar ik meld hem maar
MTBRemco
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: vr 9 oktober 2015, 11:59
Mijn mountainbike: Bird Aeris 145

Zoveel mensen zoveel meningen. Ik zou uit die 2 kiezen voor de spectral. Rijdt prima op de lokale rondjes (al ga je niet de snelste zijn) en hij geeft je heel veel plezier in de Ardennen en de Alpen. Een mooie fiets die met je vaardigheden mee kan groeien. Voor mij is de beuron leuk voor in Nederland en de Ardennen, maar ga je snel tegen de geometrie en veerweg aan lopen daarbuiten. De 1 zal zeggen koop een fiets voor Nederland die je ook een beetje kan gebruiken in het buitenland. Ik heb zelf 1 fiets en die is gericht dat ik hard in het buitenland kan fietsen en misschien net wat minder hard op de lokale rondjes. Heb er nog steeds veel plezier aan op de Utrechtse heuvelrug.
hylco
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 18 juli 2013, 21:14

heb u topic net helemaal doorlezen.had het niet gezien.
de twijfel is er nog steeds maar momenteel met lichte voorkeur voor de neuron,het enige wat ik me nog afvraag is of het verschil met mijn huidige epic groot genoeg is voor de dingen die ik wil doen met de nieuwe fiets.
als ik dat dan weer 10keer tegen mezelf zeg,denk ik weer toch maar de spectral:-)
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Spectral. Overstap gemaakt vanaf de Nerve (met 120mm net zoals de Neuron nu), maar de Spectral rijdt zoveel beter. Het is gewoon meer fiets, dat merk je. Rij er alles mee, Ardennen, Duitsland, maar ook de lokale rondjes (zoals Dorst). Gaat allemaal heel goed.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

De Nerve.
Voldoet precies aan de eisen die je opsomt. Een hele snelle allrounder met reserves zat. De Spectral is een dikke Allmountain en daar fiets je juist het minst. Voor trails, rappe touren, met name Nl, af en toe Ardennen, soms een Alp: de Neuron.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

En welke het ook wordt... nu is er nog sale, zal binnen enkele dagen voorbij zijn, dus sla je slag nog even, zou ik zeggen!
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
hylco
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 18 juli 2013, 21:14

aurelius schreef:En welke het ook wordt... nu is er nog sale, zal binnen enkele dagen voorbij zijn, dus sla je slag nog even, zou ik zeggen!
dat was ik ook van plan,maar helaas is mijn maat uitverkocht op de modellen die ik op het oog had....jammer jammer.
hopelijk zijn deze snel weer leverbaar.
hylco
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: do 18 juli 2013, 21:14

zoooo ik had toch even geluk... net de neuron9.9 in het gewaagde kleurtje greenada bestel in de maat l.
wel wachten tot ergens eind september,maar dat mag de pret niet drukken.
nu nog even voor die tijd mijn epic zien te verkopen,kwestie van de vrouw des huizes happy te houden:-)
crewone
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: zo 1 september 2013, 21:28
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 8.0 2018

Hoe bevalt hij? Zit ook te tobben over de Neuron 9.9SL?

Kom je veerweg tekort of is het juist voldoende?
Plaats reactie