Fiets Verzekering?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mrcrown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 6 juni 2017, 19:41
Mijn mountainbike: Cube Attention SL "2017"

Weet niet zeker of dit op de juiste forum word geplaatst maar zit
met het volgende.

Binnenkort word er een nieuwe MTB aangeschaft.
Deze zal rond de 850 a 900 euro gaan kosten inclusief accessoires.

Is het verstandig om het überhaupt te verzekeren?
Heb vaak het idee dat als er daadwerkelijk iets is gebeurt zoals
een goede valpartij dat de verzekering maatschappij toch wel
lastig doet om wat uit te betalen. Of word je premie daarna verhoogd
en ben je eigenlijk goedkoper af om de onderdelen te laten vervangen
en dat voor lief nemen dan elke maand premie te betalen?
Misschien is dit ook wel een vooroordeel hoor van mij.

Of valt de fiets onder inboedelverzekering?

Wat is jullie advies?
Behalve zorgen dat je geen brokken maakt.

Groeten, Marvin
Don't look back, something might be gaining on you!
Cube AIM
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 508
Lid geworden op: zo 18 mei 2014, 12:00
Mijn mountainbike: Cube Sting-Cube LTD

Mountainbiken is nou eenmaal een sport met risico's,er zijn verzekeringen die daar moeilijk over doen maar er zijn er ook die daar geen probleem van maken.
Vraag me niet naar de namen van deze verzekeringen want die weet ik niet,ik heb mijn fiets ook niet verzekerd.
Als hij thuis in de schuur staat valt die inderdaad onder de inboedelverzekering,daarom is de mijne niet verzekerd en vallen doen we allemaal wel eens en dit risico neem ik dan maar voor lief en accepteer de eventuele schade en bijkomende kosten.
als je denkt dat iets niet lukt....
krijg je meestal gelijk
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1361
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Je kunt alles verzekeren. Waar je de grens ligt is een persoonlijke afweging.
Ik verzeker me alleen tegen risico's die grote langdurige impact hebben op gezondheid, inkomen, wonen.
De rest is makkelijk zelf te verzekeren met een buffertje op een spaarrekening, óf het is pure luxe waar je zonder kan.
Overigens valt je fiets thuis normaal gesproken inderdaad onder de inboedelverzekering. Vaak geldt wel een maximale waarde. In jouw geval zit je daar vrijwel zeker onder. Voor de mensen met een Santa Cruz van 10.000 euri, zie pure luxe waar je zonder kan ;-)
Pollekes
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 9 mei 2008, 08:42
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer en Canyon Stitched (Beide van m'n dochter)

Als je lid bent van de NTFU (meestal via een vereniging) ben je verzekerd voor schade, tot 1000 Euro.
Training is like fighting with a gorilla.
You don't stop when you're tired, you only stop when the gorilla is tired.
Gebruikersavatar
ARi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 427
Lid geworden op: zo 10 augustus 2008, 15:24
Mijn mountainbike: Liteville 301MK14

Pollekes schreef:Als je lid bent van de NTFU (meestal via een vereniging) ben je verzekerd voor schade, tot 1000 Euro.
http://ntfu.nl/NTFUvoorjou/Voordeel.aspx - kan tegenwoordig ook zonder lid te zijn een vereniging zal Pollekes al schrijft.
Google is your friend :-)
Karvan Cevitam
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:38
Mijn mountainbike: ????? ??????

(Als ik even mag inhaken op dit topic i.p.v. een nieuw aan te maken)
Is het een soort van overkill als ik een verzekering zou afsluiten bij de NTFU en bij b.v. de Hema tegen diefstal ?
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3165
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Als ik de info lees van NTFU, gaat het daar alleen om dekking van schade in verband met vallen.
Er wordt niet gesproken over diefstal.
Dat zou je dus apart bij de Hema kunnen verzekeren, voor de zekerheid dan zeg maar.


-edit- Het staat dus in de voorwaarden bij NTFU expliciet vermeld:
https://www.ntfu.nl/portals/0/ntfu/verz ... kering.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Uitsluitingen:
- Productenaansprakelijkheid;
- Garderoberisico;
- Schade door diefstal, vermissing of verwisseling van fietsen, kleding of andere voorwerpen;
- Schade aan eigendommen van de NTFU en de bij de NTFU aangesloten verenigingen en andere organisaties (alsmede gehuurde goederen en goederen in bruikleen);
- Deze verzekering dekt nimmer de schade aan goederen en/of personen als omschreven in artikel 1 der Algemene Voorwaarden, door de verzekerden, genoemd in sub 5 van sectie A van de polis, onderling aan elkaar toegebracht.
Gebruikersavatar
Mrcrown
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 34
Lid geworden op: di 6 juni 2017, 19:41
Mijn mountainbike: Cube Attention SL "2017"

Cube AIM schreef:Mountainbiken is nou eenmaal een sport met risico's,er zijn verzekeringen die daar moeilijk over doen maar er zijn er ook die daar geen probleem van maken.
Vraag me niet naar de namen van deze verzekeringen want die weet ik niet,ik heb mijn fiets ook niet verzekerd.
Als hij thuis in de schuur staat valt die inderdaad onder de inboedelverzekering,daarom is de mijne niet verzekerd en vallen doen we allemaal wel eens en dit risico neem ik dan maar voor lief en accepteer de eventuele schade en bijkomende kosten.

Zo denk ik er dus ook over, maar dacht misschien komt er een rede voorbij in het topic waar
ik nog niet over had nagedacht.
Don't look back, something might be gaining on you!
Koen1976
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: vr 14 april 2017, 16:50
Mijn mountainbike: cannondale trail

Verzekeren is alleen zinvol als je zelf een eventuele schade of diefstal niet kan opvangen. Als je een spaarpotje hebt om eventuele tegenvallers op te verhalen is dat goedkoper dan verzekeren.
Gebruikersavatar
asphaltdude
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3364
Lid geworden op: zo 28 september 2003, 19:41
Mijn mountainbike: Karate Monkey, Ogre, Cross Check, Propel, Langster
Contacteer:

Mrcrown schreef:Zo denk ik er dus ook over, maar dacht misschien komt er een rede voorbij in het topic waar
ik nog niet over had nagedacht.
Don't race it if you can't replace it. Gewoon een buffertje op de bank en gaan met die banaan.
Everybody bought a new bike!
Karvan Cevitam
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 209
Lid geworden op: do 21 juli 2011, 11:38
Mijn mountainbike: ????? ??????

Dankje nog Meegs , voor je antwoord :)
Plaats reactie