Attack run & bike

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Leor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 september 2011, 12:43
Mijn mountainbike: Attack Run & Bike

Wat vinden jullie van een Attack run & bike?
http://www.itek-webwinkel.be/mountainbi ... k-18v.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Na een lange tijd niet te hebben kunnen mountainbike (revalideren) heb ik in de winter deze fiets gekocht. Doel: conditie opbouwen en ervaren hoe het mountainbike gaat. Intentie is om over 1 a 2 jaar een nieuwe te kopen.
Een paar jaar geleden had ik een trek 4400, maar omdat ik dacht nooit meer te kunnen fietsen deze destijds verkocht.

Vandaag wat gefietst. Ik zat op een terras en hoorde toen andere bikers hard lachen om mijn fiets. Een riep dat dit een zeer slechte fiets was, de ander riep dat de remmen en versnellingen binnen notime kapot zijn :((
Laatst gewijzigd door Leor op za 29 april 2017, 01:39, 1 keer totaal gewijzigd.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Foto? Specificaties? Linkje?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Leor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 september 2011, 12:43
Mijn mountainbike: Attack Run & Bike

Versnellingstype Derailleur
Versnellingen 18
Wielmaat (in inch) 26''

Aluminium frame
Geveerde voorvork
V-Brakes
Shimano derailleur

http://www.itek-webwinkel.be/mountainbi ... k-18v.html" onclick="window.open(this.href);return false;
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ik gun het je van harte dat je toch weer fietsen kunt, fantastisch! Maar juist jou zou ik wat beters gunnen.
De reactie van die andere bikers was niet bepaald fijngevoelig, maar ik snap ze ergens wel... 'Dit is inderdaad niet veel soeps'. Een serieus MTB parcours is hier nauwelijks mee te doen. Gewoon wat rondtoeren op een willekeurig zandpad, okay. Maar dan nog, hoe lang houdt het?
In de advertentie staat iets over geld terug kunnen krijgen? Dat zou ik serieus overwegen. En als je echt niet meer te besteden hebt, dan op zoek naar een betere tweedehandse?
200,- is echter heel weinig budget, dan moet je wel heel veel mazzel hebben om tegen iets leuks en iets dat goed onderhouden is aan te lopen.
Sorry, mooier kan ik het niet maken...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Leor
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 18 september 2011, 12:43
Mijn mountainbike: Attack Run & Bike

Thanks. Voor nu is rond touren over een zandpad en de weg inderdaad wat ik doe. Puur om conditie op te bouwen. Binnen een jaar is hij denk ik weg.
Mtb parcours is nu nog niet aan de orde.

Deze heb ik gekocht voor 400 euro destijds. Aan een nieuwe kan ik verder kijken dan 200/400 euro. Om te beginnen durfde ik dit niet, denk eerst eens kijken of hij niet gaat verstoffen door dat ik er niks mee kan
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10372
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Ah, kijk... eerst maar eens genieten van het weer fietsen en werken aan de conditie, als je gegrepen wordt door het 'echte'MTB-en kun je tzt altijd nog over op een 'echte' MTB :-q .
Genoeg tips hier te krijgen over het minimale niveau afmontage etc.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Leor schreef:Thanks. Voor nu is rond touren over een zandpad en de weg inderdaad wat ik doe. Puur om conditie op te bouwen. Binnen een jaar is hij denk ik weg.
Mtb parcours is nu nog niet aan de orde.

Deze heb ik gekocht voor 400 euro destijds. Aan een nieuwe kan ik verder kijken dan 200/400 euro. Om te beginnen durfde ik dit niet, denk eerst eens kijken of hij niet gaat verstoffen door dat ik er niks mee kan
Gewoon lekker fietsen. Boeien wat die andere idioten van je fiets vinden. Op mtb track Lage Vuursche heeft een tijdje een jongen rondgereden op een oude opafiets. Die reed echt iedereen zoek. Ik heb zelf de eerste anderhalf jaar op een enorm aftands 'Halfords/gamma' barrel gereden en de pret was er toen echt niet minder om. Trek er lekker op uit, geniet en die upgrade komt later wel :-q
One Only
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 551
Lid geworden op: di 13 september 2016, 14:48

Eens met alles hierboven. Maar hé, jij was lekker in het bos aan het fietsen en zat daarna op een terras! Dan is het een mooie dag toch? En wat andere vinden...

Geniet er van en zoals aurelius zegt, als je wederom door het MTB virus gegrepen wordt kan upgraden altijd nog!

Enjoy!
wesleythomas
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 153
Lid geworden op: wo 23 september 2009, 18:01
Mijn mountainbike: Landgraaf

Een dure fiets maakt je niet echt sneller.
Ik denk dat velen hier op een goedkope fiets met alivio/altus afmontage de eerste MTB kilometers hebben gemaakt.

Ik in ieder geval wel, op de fiets die ik van mijn ouders heb gekregen toen ik naar de middelbare school ging.
Die koste toendertijd 400 euro en die heeft het toch 6 jaar uitgehouden zonder veel mankementen op het reguliere onderhoud na.
Ik had het geld niet om meteen een fiets te kopen van 1000 euro toen ik nog op school zat.

Dus gewoon lekker veel fietsen en conditie opbouwen en MTB'ers op dure fietsen eruit rijden puur op conditie. :-D
Wir wollen leben!
Plaats reactie