maatvoering Cube

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
koehuis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 november 2005, 21:20

Ik heb een Cube stereo uit 2007 van 20 inch, deze wil ik inruilen voor een Cube stereo 120 hpa, 29er. Deze zijn in 19 of 21 inch. Mijn binnenbeenlengte is 88.5 cm. De oude Cube van 20 inch past prima bij mijn lengte (1.78 cm, vrouw). Wat is dan de beste keuze?
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2736
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Op basis van je BBL zal een L (19/20") de juiste keuze zijn. Op basis van je torsolengte en totale lengte zal een L echter niet de juiste maat zijn: te lange zit. Tenzij je dan met een extreem korte stuurpen én het zadel helemaal naar voren aan het rondrijden bent zit je dan veel te uitgestrekt. Niet echt comfortabele zit.

Als je BBL dus 88,5cm is en je 1.78 bent kan ik me dan ook niet voorstellen dat 20" voor jou de juiste/beste maat is :o

Eerste indruk is dat je met een M (17-18") beter af zal zijn. Als je tussen twee maten in zit zou ik altijd denkleinere maat nemen. Een vriendin van mij, ook ongeveer 1,78 en lange benen, zat eerst om een L (20"; Focus) en heeft nu een S of M... (Specialized Era)

Op de Canyon site staat een tooltje waarmee je vrij eenvoudig een indicatie kan krijgen. Hieronder de koppeling naar de tool:
https://www.canyon.com/nl/tools/pps/" onclick="window.open(this.href);return false;



Suc6 met de zoektocht.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
roush99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 167
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 21:11

Mijn ervaring is dat Cube sizing wat afwijkt van andere merken (Cube valt kleiner). Met ongeveer 1.80 / 87 bbl zit ik prima op een 19". Volgens de Cube size guide is 21" voor jou in ieder geval te groot (obv bbl kom je op 20" uit; obv lengte op 17-18")...
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

De oude Cube's hadden die extreem naar achter gerichte zadelbuis. Zeker als je dan iets hoger zat, dan kwam je behoorlijk ver achter de bracket uit. Met mijn 180 zat ik prima op een 18" Cube AMS, maar bij de Stereo kwam ik een stuk beter uit op de 20".

Bij de nieuwe Cube modellen doen ze niet meer zo raar en ik zou voor een vergelijkbare zit(-houding) nu voor een 19" gaan.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
koehuis
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: do 10 november 2005, 21:20

Bedankt voor de adviezen, ik ga een 19 inch uitproberen.
JanPolet
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 27
Lid geworden op: za 31 december 2016, 16:49
Mijn mountainbike: Cube Reaction HPA Pro 2015

Ik ben 181 met bbl 88,4 dus verhoudingsgewijs voor een man ook lange benen, Ik heb een Cube reaction 19 inch en die past prima. Voor mijn racefietsen heb ik, nu ook een Cube, de endurance geo. in maat 56.
Plaats reactie