Op zoek naar een All mountain MTB

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Sinds mijn Cube Stereo gister gestolen is ben ik met pijn in m'n hart, naast alle rompslomp (aangifte, verzekering) al stiekem aan het kijken naar een waardige opvolger. ik ben dus weer opzoek naar een nette 27,5" Trail/All Mountain mountainbike (minimaal 140 me veerweg). Lefst van Duitse makelij ivm de nette afmontage (Deore XT, Fox/RS vork en demper), maar sta ook open voor andere merken, mits goed afgemonteerd. Het budget wat ik hiervoor wil gebruiken is max €2400,-

Het model wat nu het best in mijn 'bereik' ligt is de Rose Granite Chief 2. Iemand die met dit model en merk ervaring heeft?

Verder nog suggesties die in de beschrijving passen?

Alvast bedankt
Laatst gewijzigd door giantdave op ma 17 oktober 2016, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Capralicious!
Cube2be
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 998
Lid geworden op: vr 1 januari 2010, 17:09
Mijn mountainbike: Kona Honzo & Surly Krampug singlespeed
Contacteer:

Ik ben zelf heel erg gecharmeerd van de YT Jeffsy
Dit is een 29 inch trailbike met 140 mm veerweg voor en achter. Mocht je toch liever 650b hebben dan hebben ze ook nog de YT capra met 160 mm veerweg.
Fietsen is gezond dus eet meer fiets.

Veel hoogwaardige mountainbike onderdelen in de verkoop!
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Ik ben wel op zoek naar een 27,5" fully. Bedankt voor de tip, zal even kijken.
Capralicious!
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Vind de reeks van YT heel erg mooi. Mooie kleurstelling ook en goeie afmontage. Helaas vind ik de Capra met 160 mm iets teveel gericht op Enduro terwijl ik meer een all rounder zoek. De Jeffsy is ook een prachtige fiets maar 29".
Capralicious!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Heeft MacReal geen Granite Chief?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Weer een Cube met 140mm, Canyon Nerve of Spectral, YT Jeffsy, Rose Granite Chief, Radon Slide.
Allemaal goed en relatief goedkoop, Duits, al dan niet internet.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

https://www.12gobiking.nl/scott-spark-7 ... oCTP7w_wcB" onclick="window.open(this.href);return false;

Is dit wat? Vind ik persoonlijk een erg mooie bike.. alleen geen Duits... :wink:
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

niet duits maar wel heel mooi: :wink:
http://www.norco.com/bikes/mountain/all ... sight-a73/" onclick="window.open(this.href);return false;
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

DaanCramer schreef:niet duits maar wel heel mooi: :wink:
http://www.norco.com/bikes/mountain/all ... sight-a73/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ook erg mooi ja... :-q
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

DaanCramer schreef:niet duits maar wel heel mooi: :wink:
http://www.norco.com/bikes/mountain/all ... sight-a73/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb net op je site gekeken, hele mooie bikes maar ver buiten mijn budget. Heb je nog wat staan wat er wel in past? Vind de Norco waar je mee kwam wel een mooie bike, alleen de kleur sprak me niet aan. De intense mtb's die je hebt zijn heel gaaf, maar €13.000,- voor een fiets.... ben helaas nog steeds geen miljonair :-?
Capralicious!
Bakpoeder

Welke maat heb je nodig?

De Rose die je aangeeft is alleen nog maar leverbaar is XS en S.

Ik heb hele goede ervaringen met Commencal, de V3 versie. Maar de V4 en V4.2 zijn ook al voor schappelijke prijzen te krijgen.
maartenv
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2064
Lid geworden op: za 21 oktober 2006, 11:42
Mijn mountainbike: Neuron CF
Contacteer:

Als je iets speciaals zoekt: http://www.bird.bike/product-category/c ... ris-mk1-5/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2753
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

zoiets:

http://www.rczbikeshop.nl/nl/steppenwol ... 2-blm.html#" onclick="window.open(this.href);return false;
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Ik sta op het punt een YT Jeffsy AL te bestellen. Hele gave bike, goeie afmontage en nog geld over voor upgrades. De recensies van mensen die enthousiast waren over de fiets haalde me over om voor 29" te kiezen. Eerst even voor de zekerheid een nachtje slapen voor ik echt beslis.
Capralicious!
giantdave
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 16 januari 2009, 01:57
Mijn mountainbike: Giant XcX DS1, Haibike Edition RX, Cube Stereo Pro, YT Industries Capra AL

Ok, nachtje geslapen en kom toch terug op mijn beslissing. Ik zit nu te twijfelen tussen de YT Jeffsy Al en de YT Capra AL. Ik wil graag een bike waar ik zowel in bikeparks als (ik noem maar wat) in een toertocht hier in Nederland goed mee kan komen. De Jeffsy heeft 140 mm v/a veerweg, volledig SLX en 29" wielen, de Capra heeft 160/165 v/a veerweg, Sram GX(??) en 650B wielen. Allebei 1x10 schakelgerei.

Wat is de beste keus?
Capralicious!
Plaats reactie