Fiets voor vriendin (GT Avalanche Elite?)

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

Voor mijn meisje zijn we op zoek naar een hardtail met goede prijs-kwaliteitverhouding. Via Wiggle koop je nu voor 530 euries een GT Avalanche Elite met grotendeels Deore afmontage en suntour vork met lockout. Wel extreem lang gebouwd maar dat zou op te lossen moeten zijn met een lange zadelpen.

Klinkt bijna te mooi om waar te zijn? Wat is er te zeggen over deze bike en zijn er betere alternatieven in de prijsklasse tot 700 euro?

Afbeelding

http://www.wiggle.co.uk/gt-avalanche-elite-2016/" onclick="window.open(this.href);return false;
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Deze is een goed alternatief:
https://www.12gobiking.nl/trek-x-caliber-8-2016" onclick="window.open(this.href);return false;
Komt wel door de €200 korting.
Bram_kd
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 42
Lid geworden op: zo 17 juli 2016, 16:28
Mijn mountainbike: Scott spark 930

Zeker een goede fiets, voorvork weet ik niet veel over (denk dat het een prima voorvork is om mee te beginnen). Om het af te maken een clutch derailleur, kortere stuurpen en wat andere bandjes eronder (evt. tubeless).
Thermo-Rider
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 213
Lid geworden op: ma 22 april 2002, 02:00
Mijn mountainbike: Scott Scale Carbon

De GT heeft een prachtig frame met een tijdloos design. (maar das mijn mening) En voor het geld...

Als je het over het geld hebt is een Trek welke 170 euro meer kost tov de 539 euro voor de GT 30% duurder, dus mag je meer verwachten.

Kwestie van budget stellen en daar niet te ver van afwijken.

Wellicht bevalt je vriendin het mountainbiken en wil ze een andere fiets (gebeurd nog wel eens bij mensen die de smaak te krijgen) Er worden wat hogere eisen gesteld en al snel wil men dan een fiets welke ook beter dan de trek is, misschien wel een fully. Of het valt vies tegen en het ding gaat in de schuur stof staan te vangen. In beide gevallen worden zowel de trek als de GT niet lang bereden.

Het zinnige over de GT? Niks mis mee, top fiets om mee te beginnen. Onderdelen zijn wat zwaarder maar qua werking een heeel stuk beter dan de fiets waar de gemiddelde biker ooit op gestart is. Lijkt mij een aangename kennismaking met de sport.

Als jij de trek mooier vind of beter bij haar vind passen dan koop je die. (aan beide val je je geen breuk)

Succes! :-q
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

Mooi fietsie voor dat geld.

Begrijp alleen deze opmerking niet "Wel extreem lang gebouwd maar dat zou op te lossen moeten zijn met een lange zadelpen." ?
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

Hoe groot is je vriendin? Oftewel naar welke maat ben je opzoek?
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

tripod schreef:Hoe groot is je vriendin? Oftewel naar welke maat ben je opzoek?
Ok jij denkt dat lang gebouwd over zijn vriendin gaat. Ik ben in de veronderstelling dat hij het over het frame heeft. :winkie:
tripod
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3644
Lid geworden op: vr 6 juli 2007, 20:00
Contacteer:

streetracer schreef:
tripod schreef:Hoe groot is je vriendin? Oftewel naar welke maat ben je opzoek?
Ok jij denkt dat lang gebouwd over zijn vriendin gaat. Ik ben in de veronderstelling dat hij het over het frame heeft. :winkie:
Hahaha, maar als zijn vriendin lang gebouwd is, heb je inderdaad een lange zadelpen nodig. Als het frame lang gebouwd is, is het onlogisch dat dat op te lossen valt met een lange zadelpen. Of je moet zo hard met die pen gaan slaan dat je het frame wat inkort :bier: :-q :lol:
NextBikeParts
Ride your own way!
Gebruikersavatar
kingjoop
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 571
Lid geworden op: zo 4 november 2012, 19:14
Mijn mountainbike: GT Fury Worldcup 2016, GT Sanction Team 2017, GT Speed Serie 2015, Trek Fuel-EX 8 2013
Contacteer:

GT Rules! :-q
M'n speeltjes
===============
GT Fury Worldcup 2016
Trek Fuel EX8 2013
GT Speed series 2015 (BMX)
GT Force 2018
Gebruikersavatar
streetracer
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1444
Lid geworden op: wo 17 november 2010, 18:59
Mijn mountainbike: Uitgeest

tripod schreef: Hahaha, maar als zijn vriendin lang gebouwd is, heb je inderdaad een lange zadelpen nodig. Als het frame lang gebouwd is, is het onlogisch dat dat op te lossen valt met een lange zadelpen. Of je moet zo hard met die pen gaan slaan dat je het frame wat inkort :bier: :-q :lol:
:lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

kingjoop schreef:GT Rules! :-q
+1 :-q
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

Dank mannen hier had ik inderdaad duidelijker over kunnen zijn. De gt heeft bij framemaat 15 inch al 59cm bovenbuis. Best lang gebouwd. Besloten om eerst maar eens te gaan kijken bij de lb's dit weekend
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Op zich is het hebben IMHO van een langere bovenbuis alleen maar een voordeel. Hierdoor kun je een kortere stuurpen rijden. Deze combi geeft dus meer vertrouwen bij afdalingen etc. Nadeel is natuurlijk wel dat je een iets langere wielbasis hebt, hierdoor moet je op een parcours met wat meer krappe/technische bochten actiever sturen door de fiets iets meer te kantelen in de bochten.
Gebruikersavatar
wab
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 410
Lid geworden op: zo 9 oktober 2005, 22:11

Even een update: het is een scott scale contessa geworden. Mooie strakke fiets en zit als gegoten (met korte stuurpen). Ze is er blij mee!
pearle86
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: ma 30 maart 2015, 23:05
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT 2017

Goeie keuze... de contessa is een erg mooie fiets... die probeer ik ook aan mn vrouw te slijten.. maar ze trapt er nog niet in..
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets..
Strava: Cornee Aschman..
Plaats reactie