3000€ budget, welke fully kiezen jullie?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Sandman202
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 30 april 2016, 00:30

Ik zie echt gewoon door de bomen het bos niet meer en ik kwam op het geweldige idee met de vraag.
Als jullie 3000€ budget krijgen en jullie moesten nu een fully kiezen, voor wat zouden jullie gaan?

Mag 200€ meer zijn als het de moeite is, maar geen 500€
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Tja... handig om te weten waar je de fiets gaat gebruiken (XC, AM, etc)
Alleen nieuw of ook 2e hands? (zo ja: maat?)
StAlTiCa
Sandman202
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 30 april 2016, 00:30

Alleen nieuw. XC maar moet tegen een stootje kunnen
endorfin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 721
Lid geworden op: ma 11 december 2006, 14:53

Sandman202 schreef:Alleen nieuw. XC maar moet tegen een stootje kunnen
Pyga oneten29
Speci Camber
YT Jefke
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Rocky Mountain Element
Canyon Nerve
Canyon Lux

Racefully of meer do-it-all?
StAlTiCa
Sandman202
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 30 april 2016, 00:30

Do it all
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

Canyon Nerve
Kona Hei Hei Race/ Trail
Giant Anthem
Laatst gewijzigd door DKnight op za 30 april 2016, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

Giant Anthem. Verreweg het best werkende veersysteem op de markt.
En ja, mijn vergelijkingsmateriaal is aanwezig: scalpel 29 carbon, epic 29 carbon, camber 29 alu, hei hei 29 alu en nerve 29.
Beste 29er fully waar ik ooit op gereden heb, by far! Kona op 2, Epic op 3. Scalpel beviel me matig en Nerve beviel me totaal niet. Zelfs de alu versie van de Anthem is wat mij betreft beter dan het carbon geweld van de 'grote merken', ook qua gewicht makkelijk rond de 10kg te krijgen. Lockouts voor en achter overbodig, puur omdat dat Maestro systeem zeer goed werkt, zitpositie sportief maar niet zodanig race dat je je rug meteen om zeep helpt en 100mm veerweg die als je"m nodig hebt voelt als 120.

Mijn volgende bike als de huidige Anthem op is...u raadt het al ;-)
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Gebruikersavatar
nielsvo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1649
Lid geworden op: zo 5 maart 2006, 20:45
Mijn mountainbike: Pivot Mach 429SL

DKnight schreef:Ibis Ripley
Alleen het frame kost al bijna €3000, dus met €200 extra redt ie het dan nog steeds niet :wink:
En de Yeti zal niet veel goedkoper zijn...
Laatst gewijzigd door nielsvo op za 30 april 2016, 19:05, 4 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
DKnight
All rounder
All rounder
Berichten: 93
Lid geworden op: ma 7 december 2015, 15:00

nielsvo schreef:
DKnight schreef:Ibis Ripley
Alleen het frame kost al bijna €3000, dus met €200 extra redt ie het dan nog steeds niet :wink:
Foutje, er overheen gelezen dat ts alleen nieuw wilt. Bericht aangepast :-q
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Dacht al dat het aan mij lag. Hoopte hier dan wat adresjes te vinden waar die Ibis of Yeti als gehele bike voor 3000 Euries te koop is

Om nog wat aan het lijstje toe te voegen. De Giant Trance 1.5 ltd met nog wat geld over.

Maar de Jeffsy... Die is gaaf.
Sandman202
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 24
Lid geworden op: za 30 april 2016, 00:30

endorfin schreef:
Sandman202 schreef:Alleen nieuw. XC maar moet tegen een stootje kunnen
Pyga oneten29
Speci Camber
YT Jefke
Die YT Jeffsy :o
Helemaal verliefd. Maar dus enkel online te bestellen ten vroegste eind volgende maand?
Ik kan niet meteen dealers vinden..
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

YT Jeffsy komt inderdaad alleen via de webshop.
Maar dat doet Canyon ook, hoor je niemand over klagen.
En de prijs is volgens mij bang-on
Gebruikersavatar
BertB
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: do 27 februari 2014, 21:37
Mijn mountainbike: Giant Trance X 29er

Har77 schreef:Giant Anthem. Verreweg het best werkende veersysteem op de markt.
En ja, mijn vergelijkingsmateriaal is aanwezig: scalpel 29 carbon, epic 29 carbon, camber 29 alu, hei hei 29 alu en nerve 29.
Beste 29er fully waar ik ooit op gereden heb, by far! Kona op 2, Epic op 3. Scalpel beviel me matig en Nerve beviel me totaal niet. Zelfs de alu versie van de Anthem is wat mij betreft beter dan het carbon geweld van de 'grote merken', ook qua gewicht makkelijk rond de 10kg te krijgen. Lockouts voor en achter overbodig, puur omdat dat Maestro systeem zeer goed werkt, zitpositie sportief maar niet zodanig race dat je je rug meteen om zeep helpt en 100mm veerweg die als je"m nodig hebt voelt als 120.

Mijn volgende bike als de huidige Anthem op is...u raadt het al ;-)

Helemaal mee eens, zelfde ervaring al is de beste do it alle de Trance X 29er. Ik heb pas nog een frame via garantie verkregen dus ze zullen als frameset nog wel leverbaar zijn :-q
Lock-out op een fully? Dat is net een patatje met zonder mayo!
marcomtb1972
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 590
Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18

Je wilt een do it all bike, ik weet je lengte niet maar, als je boven de 1,80 mtr ben dan wordt het wel een 29er denk ik, rolt gewoon sneller dan een vergelijkbare bike met 27.5 wielen. Uitrusting moet dan zeker bestaan uit o.a. dropper, stevig wielen, knap vorkje en demper. Optie, misschien de 29 canyon spectral AL 8.9 29er, nijgt nog wat naar XC, nog ff een DT E1900 29er wiel set van Bike components erbij voor € 260, en je bent klaar voor bikepark en hoog gebergte afdalingen.. Rijd zelf de spectral AL 7.9 2015 en bevalt best maar toen was onderstaande er nog niet.
Mijn keus zou zijn de YT jeffsy AL comp 1, ff meer travel, een wat relaxtere speelsere geometrie dan de canyon, 1 x 11 ipv 2x11 is zoveel stiller tijdens afdalen en rijdt super relaxed, voor in de bergen ff een kleiner voorblad, reverb van 150 ipv 125, maar zou voor het stevigere werk, bikepark, alpen, etc wel een DT E1900 van BC erbij doen. Het worden tegenwoordig wel lange bikes, dus techniek moet op orde zijn om ze op lage snelheid goed door switchbacks te krijgen. Succes met beslissen.
Wie goed doet, goed ontmoet...
Plaats reactie