Alternatief voor Canyon Nerve?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een nieuwe fiets. Na een jaar op een simpele Giant wil ik nu een fully (net als mijn man en al onze bike vrienden). Na research en advies van een vriend mijn oog laten vallen op een Canyon Nerve AL 6.0 wmn. Vriendin van me heeft hem ook en daar ga ik morgen even op fietsen. Alleen blijkt de fiets in de kleur die ik wilde uitverkocht te zijn. En de andere kleur heeft een levertijd van een maand. Da's best lang nu ik eenmaal wil gaan kopen :wink: Heeft iemand advies welke fiets vergelijkbaar is met de Nerve? Ga morgen met mijn man rondkijken bij een grote fietsenzaak maar heel veel verstand van alles specs hebben we eigenlijk niet. Qua prijs zou rond de 1500 mooi zijn.
Gebruikersavatar
Evanix
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 180
Lid geworden op: wo 12 augustus 2009, 18:21

Ik ben op de verschillende testdagen geweest en heb op diverse fully's kunnen rijden.
Mijn keuze is op een Canyon Nerve 6.0 gevallen en mijn bescheiden mening is dat deze prijs/ kwaliteits- verhouding een toppertje is en je voor andere merken veel duurder uit bent.
Persoonlijk vind ik kleur niet doorslaggevend, net als met hardloop of bergschoenen, die pas je tot je de juiste schoen hebt gevonden en neem je de kleur op de koop toe....extremen daar gelaten.

Ik rij er mee op mtb parcours en de fiets laat ze heel makkelijk door de bochten heen sturen, je kan er goed mee klimmen, goede demper en voorvork..ik ben in mijn sas :)
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Kleur is zeker niet het probleem hoor, wel de levertijd van de andere kleur. Heb over drie weken een rit met een groep dus dan een nieuwe fiets hebben zou fijn zijn. Vandaar mijn vraag. Maar goed om te horen dat de fiets erg goed bevalt
owwwwk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2737
Lid geworden op: za 3 april 2010, 00:01
Mijn mountainbike: Nog meer plastic... :-)

Is zowel de heren als de dames-uitvoering van de 6.0 niet leverbaar?
Ook naar de 7.0 gekeken?

Met uitzondering van het zadel zijn de heren als de dames-uitvoering volgens mij hetzelfde. Zowel de 6.0, 7.0 als 8.0 zijn in dezelfde kleuren leverbaar.
StAlTiCa
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Hier kun je zien welke Canyons er op voorraad zouden moeten zijn:
https://www.canyon.com/nl/shop/expressb ... &world=mtb" onclick="window.open(this.href);return false;

Je kunt ook via de chat op de Canyon site contact opnemen en daar vragen naar de voorraad en levertijd. Maar ik zou best een maandje willen wachten op een nieuwe Canyon. Hele goede prijs/kwaliteit verhouding die ik bij weinig andere merken gezien heb.
Verder zou je via de chat kunnen vragen indien het heren model wel leverbaar is in de door jou gewenste kleur of ze een dameszadel mee kunnen en willen versturen.

Nadeel is het niet kunnen proefrijden, al los je dat op door op een fiets van een vriendin te gaan fietsen. Sommige lbsen kunnen wat met de prijzen doen, zeker met overjarige modellen.
Maar laat je hier niet altijd door verleiden, er staan hier ook genoeg verhalen dat mensen hierdoor een fiets kopen die niet bij ze past...

Veel succes met je aankoop.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Ik zou het heel dom vinden om nu een fiets te kopen die je eigenlijk niet uitgezocht hebt alleen omdat er een ritje over 3 weken op het programma staat en je daar dan met een nieuwe bike de blits wil uithangen. Beter kun je dan nog 1 week langer wachten, op je huidige fiets die rit gaan doen en de Nerve kopen die qua specs, kleurstelling en wellicht geometrie precies je wens is.
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

De blits maken heeft er absoluut niets mee te maken hoor Dice. Mijn huidige fiets voldoet al heel lang niet meer en langere ritten erop vallen gewoon tegen. Dat is de voornaamste reden ;-)

Fijn dat jullie het eigenlijk allemaal eens zijn over de Nerve. Maakt het wachten nog meer de moeite waard. Wel vervelend dat de levertijd nog een maand langer is geworden toen ik gisteravond weer keek. Al serieus naar de 7.0 zitten kijken die gisteren direct leverbaar was en nu 2 maanden duurt.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

De genoemde levertijden kloppen niet altijd. Je kan het beste dit even navragen bij Canyon Nederland.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Je moet ook niet te lang twijfelen. Terwijl anderen bestellen nemen de wachttijden alleen maar toe. Mooie weer komt eraan, dus iedereen is druk met nieuwe fietsen kopen :winkie: .
Dus... gewoon bestellen, cancelen/ruilen kan altijd nog?

Alternatief voor die mooie Nerve: kijk evt eens bij Cube. Van de LBS-merken behorend tot de relatief goedkoopsten, en ook goede fietsen en goede afmontages. Vaak met uitgesproken kleurtjes...
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

http://www.bike-discount.de/de/kaufen/r ... al*-463747" onclick="window.open(this.href);return false;

met 12% korting nu.

Lijkt me ook niet slecht.
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Bedankt voor alle tips! Vandaag de Nerve 6.0 getest en ik was meteen overtuigd. Na wat wikken en wegen (en advies over andere fietsen bij 12go) de 7.0 besteld. Volgens Canyon klopt de levertijd die ze aangeven maar kunnen ze het niet garanderen. Lees her en der dat fietsen vaak eerder worden bezorgd dus daar hoop ik maar op ;-)
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5580
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Wijs besluit Eleanora. Daar ga je veel plezier van beleven. :-q
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Ja het is n goeie keuze. Al zou ik wel n tikje Nerve(us) worden van die levertijd :winkie:
Maar hopelijk valt het mee. Veel plezier ermee straks! :-q
Gebruikersavatar
floris Zwitserland
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: zo 16 november 2014, 10:03
Mijn mountainbike: Canyon Nerve al 29 9.9 2015,voorheen:Cannondale super raven 2000sl
Contacteer:

Rose bikes https://www.rosebikes.com/products/bike ... try--race/

Radon http://www.radon-bikes.de/bikes-2016/mo ... 0-70-lady/

Afbeelding

zelfde kwaliteit en service, groot gelijk dat je de juiste kleur neemt, mannen kijken naar de specs vrouwen naar de kleur, lekker houden zo
Vandaag weer eens heel hard, langs de sportschool gefietst
Eleanora
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: di 5 april 2016, 17:51
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Tnx Dice en Wielmaat!

En Floris, wat een vooroordeel ;-) Heb toch echt eerst naar de specs gekeken en toen naar de kleur.
Plaats reactie