Nieuwe MTB gezocht, budget: 1200/ max 1300

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
J3ns
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 1 september 2015, 17:31

ik ben nieuwe hier op het forum en zou graag jullie advies willen hebben voor een nieuwe MTB.

ik Fiets momenteel nog op een Trek 6000 uit 2011,
ben er super tevreden over maar hij is toch wel bijna versleten.
Ik heb altijd er fijn met de fiets gereden omdat hij erg wendbaar is, en ik ben een technische rijder.

Ik heb al veel gezocht naar verschillende merken en modellen, maar kan bijna door de bomen het bos niet meer zien.
Ik kan bij de lbs nog 600 euro voor de trek terug krijgen en wil daar dan 600 euro bijleggen (700 als echt beter is)
Ik fiets veel in de Noordwijkse duinen en ik vind technische parcours erg leuk om te doen. Ook ga ik bijna ieder jaar naar het zwarte woud (duitsland) om daar te fietsen en dat is dus een uur omhoog fietsen en dan weer met een rotgang naar beneden. Ook vind ik springen en wheely's doen erg leuk :D , laatst heb ik slope style en lichte downhill laatst geprobeerd :-q

Naar 29ers heb ik wel zitten kijken maar die lijken me zo lang en niet echt lkkr om technisch mee te rijden
daarom lijkt 27,5 me beter (zeg het me als ik het fout heb)

Ik hoor graag van jullie
doppert
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 617
Lid geworden op: wo 25 juni 2003, 00:15
Mijn mountainbike: Camber 29 comp '12

Ik neem aan dat je LBS je 600€ terug geeft wanneer je daar een nieuwe mtb koopt of is het gewoon handje contantje. Nu weet ik niet wat de merken zijn wat jou LBS voert?
J3ns
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 1 september 2015, 17:31

De lbs zei dat ze alle merken konden leveren, maar dat trek het makkelijks is.
Ik krijg als ik daar een nieuwe fiets koop 600 inruil voor me oude terug
raassie
All rounder
All rounder
Berichten: 96
Lid geworden op: wo 9 juli 2008, 08:35
Mijn mountainbike: Cannondale F-Si alloy 1

Wat is er "versleten" aan je fiets? Als je er nog 600 euro voor terug kan krijgen zal het geen wrak zijn. Is gewoon opknappen niet een betere optie. Zo oud is je fiets nu ook weer niet.
massen
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2127
Lid geworden op: vr 27 juni 2014, 09:34
Mijn mountainbike: Massi Team advanced

Die €600 inruilprijs is best hoog. Of deze fiets is nog in goede staat of je korting op een nieuwe is hoog.
Een aantal winkels doen niet aan inruil omdat je bijvoorbeeld op marktplaats meer kunt krijgen voor je fiets.
Let wel dat je normaal altijd wel wat korting kunt krijgen (zonder inruil) op een nieuwe fiets.
Nu is de tijd dat ze van de 2015 af willen en forse kortingen kunt krijgen.
Dan kijk ik bijvoorbeeld even naar de Trek superfly 7 van 2015, een uitstekende fiets.
Adviesprijs is/was €1599, nu te koop bij 12go met een korting van €320, en dan zou je een €280 krijgen voor je oude.
https://www.12gobiking.nl/mountainbikes ... fly-7-2015" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus ja de vraag is een beetje krijg je die €600 inruilkorting op de adviesprijs of op de daadwerkelijke verkoopprijs.
J3ns
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 1 september 2015, 17:31

die 600 de korting die in krijg op een nieuwe fiets en is dan incl. de korting die ik kan krijgen.
ik ben net nog ff bij een andere zaak geweest die specialized had staan en werd helemaal opgemeten wat voor mij de best fiets zou zijn.
Ik vindt de crave wel een mooie bike, ze konden het 2015 model leveren voor 1200 en dan krijg ik 10% korting.

die trek 6000 is toch wel versleten: bij hard optrekker trapt hij door en er zit al spelling op het achterste wiel en de vering vindt ik ook niet echt fijn meer.

Ik heb laats een stukje op een superfly 6 gereden maar die voelt toch wel erg lang en wat lomp aan.
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

Ik fiets nu zelf op een cube ltd sl 29. Een hele fijne fiets al zeg ik het zelf. Die is nu in de uitverkoop voor een mooie prijs te verkrijgen.
J3ns
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: di 1 september 2015, 17:31

Ik heb ook gekeken naar een cube LTD maar ik hoorde dat de naven daarvan niet echt goed zijn, sommige zeggen dat cube alles wat je ziet goed uitvoert en wat je niet ziet een stuk minder

Maar ik moet zeer binnekort toch wel een beslissing nemen want nu is er nog veel in de uitverkoop
nick299
All rounder
All rounder
Berichten: 52
Lid geworden op: zo 9 augustus 2015, 18:26

Dat is echt onzin, maar goed. Cube heeft natuurlijk een hoop tegenstanders, omdat het merk zo goed verkocht word.
Har77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2233
Lid geworden op: do 4 juni 2009, 16:17
Mijn mountainbike: is beter in shape dan ik

nick299 schreef:Dat is echt onzin, maar goed. Cube heeft natuurlijk een hoop tegenstanders, omdat het merk zo goed verkocht word.
Niet helemaal waar; in die Fulcrum Red 44 en 66 sets zitten naven waar geen spares voor te krijgen zijn. Zijn geen naven die Fulcrum standaard in haar 'normale' productiesets stopt, maar zeer ws chinese productie naar eigen chinese standaard.
Athletes EAT and TRAIN, they don't DIET and EXERCISE.....
Plaats reactie