YT Capra, iemand die er een heeft?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Filmpje zag ik ook, maar wat je zegt, kan nog lang duren, zeker gezien de gewone maten nu ook al op levertijd juni staan. Op pinkbike postte iemand die met YT had gebeld en die wisten zelfs zogenaamd nog van niets. Dus geen optie inderdaad.

Strive Race heb ik ook n tijd overwogen, maar weet t niet zo met die shapeshifter van ze. Eerst de Reign even bekijken :)
jfw
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 17:06
Mijn mountainbike: Cube Acid '08 - Devinci Wilson '08

Ga je nu je bestelling annuleren dan? Ik heb bevestiging voor week 20. Duurt me eigenlijk wel lang. :(

Is een Reign 27.5 in dezelfde spec niet veel duurder, ong €2000? Canyon Spectral AL 8 of 7 EX, zeker ook te kort? Shapeshifter heb ik ook zo mijn twijfels over.
DaanJ
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: wo 10 augustus 2005, 12:20
Mijn mountainbike: Star en single speed

Ik weet het nog niet 100% zeker. Heb bevestiging van YT dat ze die van mij (een AL1) in principe week 13 gaan leveren, dus heb nog even de tijd om na te denken. Ben heel maart ook weg, en voor die tijd heb ik 'm niet nodig. Week 20 is inderdaad erg lang, mis je het halve seizoen, dat zou wel balen zijn.

Spectral is me wat te tour gericht, net als de Radon Slide. Wel mooie bikes. Wil echt iets om de DH te vervangen, maar dan wat lichter en waar je ook nog redelijk mee naar boven kunt trappen.

Reign in zelfde spec is inderdaad dik duurder, maar ik zou dan ook voor de goedkopere versie gaan. Wel mindere onderdelen, maar pasvorm komt op plaats één. En die onderdelen, ach, heb je nog eens wat om te upgraden :) Als het goed is kan ik eind deze maand even proefzitten, dan weet ik zeker wat ik ga doen.
jfw
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 17:06
Mijn mountainbike: Cube Acid '08 - Devinci Wilson '08

Ik wil ook meer een mini-DH waar ik ook dagtochten buiten liften mee kan maken, dan een AM-tourfiets. Het moet kunnen klimmen, maar vooral mooi afdalen en dagje bikepark moet er ook goed mee te doen zijn. Dus ik weet ook niet precies wat anders een optie is ipv een Capra (in vergelijkbare afmontage en prijsklasse).

Week van 11 mei pas...Ik moet nog het rooster krijgen van mijn werk, maar ben wellicht heel April weg dus, dan maakt het ook niet zo veel uit voor mij. Mits hij er dan wel is als ik terug kom! Want als ik dan alsnog moet wachten dan hapt het wel erg in mijn seizoen.
jfw
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 17:06
Mijn mountainbike: Cube Acid '08 - Devinci Wilson '08

Laat me anders weten wanneer je annuleert, misschien kunnen ze dan jouw order doorschuiven naar mij. :P
jfw
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: ma 10 december 2007, 17:06
Mijn mountainbike: Cube Acid '08 - Devinci Wilson '08

Uiteindelijk de L binnen, na een snel rondje lijkt ie voorlopig erg te bevallen.
Gebruikersavatar
ivocare
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 724
Lid geworden op: ma 3 november 2014, 17:48

http://www.bikeradar.com/mtb/news/artic ... -xl-44454/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

http://bikemarkt.mtb-news.de/article/62 ... bon-rahmen" onclick="window.open(this.href);return false; :winkie:
Gebruikersavatar
DaanCramer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2484
Lid geworden op: zo 14 augustus 2011, 20:24
Mijn mountainbike: Norco, Mondraker, Rocky Mountain
Contacteer:

Heb ze inmiddels een paar keer in het echt gezien en vindt ze prachtig. Deze is overigens net iets te klein voor jou Muddy :wink:
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Ja maar ik vond hem niet duur, zeker niet met een Bos demper, dus ik dacht toch maar even posten voor de liefhebber...
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Bij mij in de wijk heeft er iemand een Capra, maar die neemt niet deel aan dit forum anders hadden we wel een SYS gezien lijkt mij...

Dat frame komt wel uit Zwitserland, komt daar niet nog iets bij qua belastingen of zo?
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

Major topic kick, nog steeds geen mtb.nl'ers met een Capra? Ik ben er zelf ook naar aan het kijken maar ik weiger een fiets te kopen waar ik niet op zijn minst op gezeten heb om de maat te testen. Een reach van 422mm klinkt mooi (zit tussen mijn Voltage met 419/50mm en Honzo met 429/40mm in) maar zegt ook niet alles.

Gaat om een medium.
Gebruikersavatar
ArjanR1
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 287
Lid geworden op: wo 7 mei 2014, 01:45
Mijn mountainbike: Rose The Tusker - YT Industries JEFFSY 27 - Radon Jealous

Dan rij je er even naar toe.

Zweibrückenstr. 2
91301 Forchheim
Germany
Gebruikersavatar
de lachende derde
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 763
Lid geworden op: ma 30 april 2012, 13:40
Mijn mountainbike: SC Nomad V4

ArjanR1 schreef:Dan rij je er even naar toe.

Zweibrückenstr. 2
91301 Forchheim
Germany
Eerlijk gezegd niet eens zo'n raar idee in het easyjet tijdperk. Eerst maar eens kijken of hier niemand wat heeft staan.
Plaats reactie