Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Aangezien hij zegt dat 1x te weinig is kan ik me niet voorstellen dat hij singlespeed wilt? :P

Die Breezer fietsen zijn hier dacht ik weleens langs gekomen, pagina 117/118 of ik ben ze ergens anders tegen gekomen, dat kan ook natuurlijk. Geen persoonlijke ervaring mee, behalve het kwijlen op de site. Erg mooie fietsen met mooie afmontage inderdaad.

Uit dezelfde stal als je Rocket, de Escapade?
Charge Plug 2018? De Charge is 1x zie ik net

Is volledig hydro-remsysteem een eis? (Ridgeback Ramble)
Frame only mogelijk? (Fearless Vulture)
Laatst gewijzigd door floris500 op di 27 februari 2018, 13:21, 7 keer totaal gewijzigd.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Rilson schreef:Toch weer terug in dit topic. Voor 1,5 jaar terug mijn Kona Rove verkocht, frame paste me niet was te klein. En ik dacht dat ik de duur km's wel op de mtb zou doen. Helaas komt t daar niet van, daar zijn de mtb's toch minder geschikt voor.
Ik heb dus besloten 1 mtb te verkopen. Het is een Genesis Tarn welke erg veel dezelfde eigenschappen heeft als mijn Cotic.
Dus op zoek naar een gravelracer voor wat meer duur-km's en wat langere afstanden.

In mijn zoektocht stuitte ik op het merk Breezer Radar Pro, alleen vind ik er in dit topic niks over. Is er niemand bekend met dit merk? Verder enkele kanshebbers, de Kona Rove st, alleen die is tegenwoordig met een 1xzoveel afgemonteerd, voor combinatie weg/bos lijkt me dat te weinig.
Verder nog wat fietsen van Genesis die mij wel kunnen boeien, de Fugio ( duur ) of de CdF. Maar de Breezer vind ik qua afmontage wel erg interessant...
Deze heeft een crank met 48-32 cassette 11-36. Wat ik op zich een groot bereik vind met erg grote stappen. Maar dat is nog wel makkelijk op te lossen mochten de stappen te groot zijn.
Hier iemand nog tips?
Als ik mij niet vergis rijdt bouwpakket op een Breezer - alleen weet ik niet welk model.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Kapitein Iglo schreef:
Rilson schreef:Toch weer terug in dit topic. Voor 1,5 jaar terug mijn Kona Rove verkocht, frame paste me niet was te klein. En ik dacht dat ik de duur km's wel op de mtb zou doen. Helaas komt t daar niet van, daar zijn de mtb's toch minder geschikt voor.
Ik heb dus besloten 1 mtb te verkopen. Het is een Genesis Tarn welke erg veel dezelfde eigenschappen heeft als mijn Cotic.
Dus op zoek naar een gravelracer voor wat meer duur-km's en wat langere afstanden.

In mijn zoektocht stuitte ik op het merk Breezer Radar Pro, alleen vind ik er in dit topic niks over. Is er niemand bekend met dit merk? Verder enkele kanshebbers, de Kona Rove st, alleen die is tegenwoordig met een 1xzoveel afgemonteerd, voor combinatie weg/bos lijkt me dat te weinig.
Verder nog wat fietsen van Genesis die mij wel kunnen boeien, de Fugio ( duur ) of de CdF. Maar de Breezer vind ik qua afmontage wel erg interessant...
Deze heeft een crank met 48-32 cassette 11-36. Wat ik op zich een groot bereik vind met erg grote stappen. Maar dat is nog wel makkelijk op te lossen mochten de stappen te groot zijn.
Hier iemand nog tips?
Als ik mij niet vergis rijdt bouwpakket op een Breezer - alleen weet ik niet welk model.
Breezer Inversion kwam ik net tegen in dit topic
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Moet het staal zijn?

De Vitus substance V2 105 lijkt mij persoonlijk een mooie keus.
Ride like you stole it
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13044
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dan zeg ik: Nukeproof Digger, alleen al vanwege de naam :).
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Bert010 schreef:eerste minpuntje van mijn Rove..

Afbeelding
Als ik het goed heb is hier geen vervolg meer op gekomen.. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe dit is afgelopen?
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Knerbert schreef:
Rilson schreef:Dus op zoek naar een gravelracer voor wat meer duur-km's en wat langere afstanden.
Als je benen het aankunnen, of de omgeving het toelaat (either way is ok) kijk dan eens naar een singlespeed cx fiets. Met een korte stuurpen erop zit je wat relaxter en singlespeed zorgt voor sterke benen, modder vind zo'n fiets niet erg en op disc versies passen vaak 40mm banden.
Klopt SS rijden vind ik geweldig, maar daar heb ik een hele mooie MTB voor. Maar toch bedankt voor het meedenken :-q
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

floris500 schreef:Aangezien hij zegt dat 1x te weinig is kan ik me niet voorstellen dat hij singlespeed wilt? :P

Die Breezer fietsen zijn hier dacht ik weleens langs gekomen, pagina 117/118 of ik ben ze ergens anders tegen gekomen, dat kan ook natuurlijk. Geen persoonlijke ervaring mee, behalve het kwijlen op de site. Erg mooie fietsen met mooie afmontage inderdaad.

Uit dezelfde stal als je Rocket, de Escapade?
Charge Plug 2018? De Charge is 1x zie ik net

Is volledig hydro-remsysteem een eis? (Ridgeback Ramble)
Frame only mogelijk? (Fearless Vulture)
De Escapade vind ik ook gruwelijk mooi, vooral de nieuwe toffe kleuren. Alleen voor NL alleen als frame-only te verkrijgen. Dan wordt t hele verhaaltje toch wel duur als ik alle onderdelen los moet aanschaffen.
Mbt de remmen, ik had op de Rove destijds mechanische Hayes remmen, de remkracht was op zich goed alleen op de hoods vond ik de bediening wat zwaar, ik verwacht dat dit met hydro-remmen minder kracht kost.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Rilson
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1822
Lid geworden op: di 7 juni 2011, 12:55
Mijn mountainbike: Salsa, Kona, Banshee
Contacteer:

Gravelmarc schreef:Moet het staal zijn?

De Vitus substance V2 105 lijkt mij persoonlijk een mooie keus.
Kleine voorkeur voor staal is er wel. Als de mogelijkheid er is wil ik wel een stalen frame.
Citaat:
My biggest fear is that when I die my wife will sell my bikes for the amount I told her they cost
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Rilson schreef:
floris500 schreef:Aangezien hij zegt dat 1x te weinig is kan ik me niet voorstellen dat hij singlespeed wilt? :P

Die Breezer fietsen zijn hier dacht ik weleens langs gekomen, pagina 117/118 of ik ben ze ergens anders tegen gekomen, dat kan ook natuurlijk. Geen persoonlijke ervaring mee, behalve het kwijlen op de site. Erg mooie fietsen met mooie afmontage inderdaad.

Uit dezelfde stal als je Rocket, de Escapade?
Charge Plug 2018? De Charge is 1x zie ik net

Is volledig hydro-remsysteem een eis? (Ridgeback Ramble)
Frame only mogelijk? (Fearless Vulture)
De Escapade vind ik ook gruwelijk mooi, vooral de nieuwe toffe kleuren. Alleen voor NL alleen als frame-only te verkrijgen.
Ah dat wist ik niet.. Dat is wel jammer! Je zou m bijna zelf gewoon gaan halen daar..
retep52
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 392
Lid geworden op: za 17 mei 2008, 10:28
Mijn mountainbike: Niner Air9 2012
Contacteer:

Rondo Ruut ST?

Afbeelding
De benen willen soms wat anders dan de baas.
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Zag nog een leuke aangepaste Kona langs komen in de Kona nieuwsbrief trouwens.

XTR derrie met Ultegra shifters, 700c wielen ipv de 650b en een KS Lev 100mm welke bediend wordt door het ongebruikte/aangepaste shift mechanisme van de linker shifter/rem.

Afbeelding
http://cog.konaworld.com/kona-dream-bui ... tom-build/" onclick="window.open(this.href);return false;

En zo te zien heeft Panaracer de Gravelking SK nu ook in gumwall en 43 breed, al een poosje als ik het opzoek, maar was mij nog niet opgevallen. Voor 37 euro ook acceptabel geprijsd :D
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

nieuwe Surly "gravelgrinder"
https://surlybikes.com/bikes/midnight_s ... highlights" onclick="window.open(this.href);return false;

en wat extra info
https://surlybikes.com/blog/road_plus_b ... ht_special" onclick="window.open(this.href);return false;

650x2.35 en/of 28x42mm .......12mm steekas en/of 10mmQR ......typisch Surly.

misschien niet de meest spectaculaire kleur, maar het blijft een leuk interessant merk.

Edit: nog wat info http://theradavist.com/2018/02/the-surl ... -taylor/#1" onclick="window.open(this.href);return false;
En nog een http://bicycletimesmag.com/frostbike-18 ... road-bike/" onclick="window.open(this.href);return false;

En een plaatje. Slim doordachte fiets weer van Surly

Afbeelding
Gravelmarc
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 279
Lid geworden op: vr 20 oktober 2017, 14:14

Real Epic '89 schreef:
aurelius schreef:Ik denk dat jullie de St Geertruidroute als aardig idee kunnen gebruiken van wat je te wachten staat, er zal gezocht zijn naar de wat bredere zandpaden a la plateau Margraten. BBC is alles behalve representatief voor wat Voerstreekgedeeltje betreft voor gravelracers. Denk dat je eerder Limburgs Mooiste als uitgangspunt kunt nemen. Wat gemoedelijkere klimmen en afdalingen, relatief goed begaanbare ondergrond.
Ik vermoed dat ze die klim bij Waterop er wel uit zullen halen en/ of op de Gulpener route (tegen de route richting.) omhoog fietsen. Of ze gaan richting Teuven (Waar de St Geertruidroute en de Voerstreek elkaar raken.) maar daar zie ik geen andere mogelijkheid om via asfalt uit het dal te klimmen.

Even dagdromen.. Maar goed de routes kunnen ook eerst naar het noordwesten vertrekken.... :bier:

Volgens mij zit de klim bij waterop er wel in gezien het nieuwe plaatje op de FB vd organisatie.
Uiterst rechtsboven nog net te zien.
https://m.facebook.com/cyclingcrossbord ... &source=54" onclick="window.open(this.href);return false;
Ride like you stole it
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik wil mijn Arkose dit voorjaar naar 1x ombouwen, mede omdat ik merk dat ik na jarenlang Ultegra en XT niet helemaal gelukkig wordt van Sora. Er komt een combinatie Rival, XT op, met een Force 1 crank. Ik zit alleen nog met een paar dilemma's als het gaat om Force 1, ik heb het voor shifters en derailleur afgeschreven qua waarde maar is dat terecht?

Rival 1 vs Force 1 achterderailleur. Is er een verschil? Op de 8 gram na kan ik geen spec-verschil vinden.

Rival 1 vs Force 1 brakes/shifters. Is er een verschil? Op 20 gram voor totaalpakketje caliper/shifter na kan ik ook hier niks vinden.
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie