Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Vliegende ton
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 14:03

Lkkr kleurtje👍
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Ertje schreef: do 1 augustus 2019, 16:04

En..? Op de knop gedrukt voor 00:00 uur? :winkie:
Nop, Wil eerst een kijken of gravel/Cyclo me wat lijkt.
Heb tweedehands merida cyclo hier staan, eerst even kijken of ik een krom stuur in het bos niet zo leuk vind als met een recht stuur.
Ertje
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 713
Lid geworden op: do 27 augustus 2015, 11:27

@ Borre; je hebt gelijk, ik heb ook een paar seconden (nouja, uren) zitten twijfelen en het maar niet gedaan. N+1 is prima maar je kan niet op alles tegelijk rijden en ik zou niet weten welke fiets er dan stil zou komen te staan maar dat wordt waarschijnlijk de Kona Unit :-?

Verder zat ik in gedachten al te verzinnen wat er aan de Space Chicken veranderd moest gaan worden om 'm voor mij perfect te maken, en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik t.z.t. beter zelf een gravelracer op kan bouwen :lol:
Gebruikersavatar
borre mtb
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 466
Lid geworden op: di 12 augustus 2014, 19:52

Ertje schreef: zo 4 augustus 2019, 22:20 @ Borre; je hebt gelijk, ik heb ook een paar seconden (nouja, uren) zitten twijfelen en het maar niet gedaan. N+1 is prima maar je kan niet op alles tegelijk rijden en ik zou niet weten welke fiets er dan stil zou komen te staan maar dat wordt waarschijnlijk de Kona Unit :-?

Verder zat ik in gedachten al te verzinnen wat er aan de Space Chicken veranderd moest gaan worden om 'm voor mij perfect te maken, en uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat ik t.z.t. beter zelf een gravelracer op kan bouwen :lol:
moet zeggen dat de space chicken met wel aan spreekt, maar zou hem ook graag als racer inzetten, en dan mis ik waarschijnlijk wel een voor derrie (neemt niet wel dat 1x11 voor in het bos perfect is)
En de prijs voor de hele fiets is echt wel erg netjes.

heb al ff zitten zoeken het frame is ook te krijgen met voor derrie mount.
te vinden onder de namen:
Workswell WCB-R-125
Faraoll GF-001
Tideace FM-CX072
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Gertjanw schreef: za 3 augustus 2019, 22:33 Ik zou nog wat foto's delen van deze vette Kona Rove ST. De afgelopen tijd al een aantal gave ritten kunnen maken en volgende week zaterdag ga ik nog een bikefit doen. Het is zo ontzettend gaaf om met deze fiets te fietsen. Alles is mogelijk met zo'n gravelgrinder en het geeft weer een heel andere draai aan het fietsen :-q :D
:-q :-q Ik vind dat Kona met deze fiets en met name de gehele kleurstelling/combo de spijker echt op de kop heeft geslagen. Ik heb zo het idee dat de kleur nog niet eens op zijn best uit komt op de foto's, maar dat groen is echt heel mooi.
Gebruikersavatar
Gertjanw
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 890
Lid geworden op: vr 2 september 2011, 18:35

floris500 schreef: ma 5 augustus 2019, 08:47
Gertjanw schreef: za 3 augustus 2019, 22:33 Ik zou nog wat foto's delen van deze vette Kona Rove ST. De afgelopen tijd al een aantal gave ritten kunnen maken en volgende week zaterdag ga ik nog een bikefit doen. Het is zo ontzettend gaaf om met deze fiets te fietsen. Alles is mogelijk met zo'n gravelgrinder en het geeft weer een heel andere draai aan het fietsen :-q :D
:-q :-q Ik vind dat Kona met deze fiets en met name de gehele kleurstelling/combo de spijker echt op de kop heeft geslagen. Ik heb zo het idee dat de kleur nog niet eens op zijn best uit komt op de foto's, maar dat groen is echt heel mooi.
Ik ben zelf ook echt helemaal gek op deze kleurstelling. Dusdanig dat wij hem in het huis waarschijnlijk ook gaan gebruiken :winkie:
Dat groen is zeker lastig op de foto te krijgen. Als ik met een zonnetje weer fiets, dan ga ik het proberen! :-)
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Dat kan ik me voorstellen, ik heb ook al wat zitten kwijlen bij de foto's op de Kona site. Ook erg over getwijfeld om aan te schaffen, maar ik kan het nog niet voor mezelf goed praten de huidige Rove weg te doen..
Gebruikersavatar
Nijkerkbiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: wo 4 oktober 2017, 11:56

Jamis Diablo schreef: di 23 juli 2019, 13:04 Heel erg cool project :-q
Echt klassiek Ritchey, mooi ook met die zadelpen klem.
En een CX frame van dit jaartal gaat ook prima als gravel racer hoor.
Ik zie geen extreem steile hoeken en wel schijfremmen.
Wat is de max breedte achterband?
Het blijft toch een mooi deel van de passie; onderdelen selecteren, bestellen, wachten op de pakketjes (wat altijd te lang duurt voor je gevoel) en vervolgens de garage in om het geheel op te bouwen. Maandagavond een eerste rustige ronde in de buurt gereden om de juiste zitpositie te vinden en de laatste dingetjes af te stellen. Eerste indruk; Wauw, wat dat rijd goed!

Afbeelding

Al met al is het geen dikke banden gravelaar geworden maar op basis van de eerste indruk precies zoals ik gehoopt had; een relaxte racer met iets dikkere banden.

Uiteindelijk qua afmontage gekozen voor een keurige Rival1 groepset icm TRP Spyre-C remmen.
Die laatste waren een gok; besteld via onze vrienden van AliExpress. EUR 49,- voor een set incl. schijven vond ik het risico waard. Uiteindelijk binnen 7 dagen na bestellen in huis. Keurig verpakt en zo te zien 100% origineel. Lijkt om OEM producten te gaan. Ze functioneren in ieder geval uitstekend!
SantaCruz Tallboy V2 CC '16 / Ritchey SwissCross Disc ‘19
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Erg mooi klassiek uiterlijk zo! Interessant van die remmen, echt weinig geld voor wat je krijgt dan en ook nog eens best snel (naar Ali maatstaven). Ookal blijken ze niet 100% origineel, als ze maar uitstekend functioneren natuurlijk :-q
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat zijn vast wel originele hoor, ik heb een set via Bike-Components gehad en ook een (veel goedkopere) set via Ebay en dat lijken echt wel identieke remmen. Via Ebay een paar jaar geleden ook al eens een set Avid BB7 gekocht, met een vergelijkbaar groot prijsverschil met de bekende webshops.

Strak fietsje geworden zo, met nog een redelijk klassieke uitstraling ondanks de moderniteiten zoals schijfremmen :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Maple Leaf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 28 oktober 2008, 11:18
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer- Rocky Mountain Element - Norco Search XR S

Ik lees ondertussen al een hele tijd mee hier en heb begin van het jaar bij Basta Bikes deze mooie old skool Norco Search XR Steel op de kop getikt. En ik ben er echt super tevreden mee. Gewoon rijden wat je tegen komt qua ondergrond en super geschikt voor bikepacking. Met de ruime opzet van het frame en de vork kan ik qua bandenmaten en wielmaten ook nog alle kanten op voor de toekomst. :D

Afbeelding
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4074
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Mooie kleur en bike :-q
Gebruikersavatar
Maple Leaf
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 151
Lid geworden op: di 28 oktober 2008, 11:18
Mijn mountainbike: Rocky Mountain Slayer- Rocky Mountain Element - Norco Search XR S

MonkeyRider schreef: vr 9 augustus 2019, 14:27 Mooie kleur en bike :-q
Thanks! :D
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Gaaf fietsje hoor!

Ik heb voor mijn Trek Crossrip 3 gravelbike een extra wielset bij gekocht. Nu een die wel past 8).
Het is de fulcrum racing 4 db disc wielset geworden. Dit was de mooiste set dat ik voor mijn budget kon aanschaffen. Hier komen de terreno zero 40mm banden op voor op de weg / zandweg. Meteen ook een setje schijven en een 11-32 cassette erbij gekocht. Scheelt weer een hoop tijd met ombouwen.

Op de andere set zitten nu vittoria terreno dry tubeless op. Heerlijke alles kunners, maar op de weg heb ik liever een glad loopvlak.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4074
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb mijn tweede wielset (naast set met Terreno 2.0 dry 40mm) nu met Vittoria Rubino 2.0 pro 30mm voor op de weg / hard zand. Stuurt net wat vlotter als 40mm.
Plaats reactie