het gekke was dat ik de laatste tijd de thru axle steeds harder moest aandraaien om het wiel vastgezet te krijgen. bij hard remmen voelde ik het wiel soms bewegen tussen de voorpoten. alsof er speling op de naaf zat. maar was duidelijk dat de klemming van het wiel niet strak genoeg was.Fadje104 schreef: ↑wo 3 juli 2019, 14:26Gravelmarc schreef: ↑wo 3 juli 2019, 13:35 Gisteren tijdens een ritje een bocht gemist en de berm in, alwaar een greppel lag en ik er vol op reed en een koprol maakte in het gras.
lichamelijk gelukkig niks.
Voorvork helaas niet ongeschonden eruit gekomen.
Verbaas me eerlijk gezegd wel, dat carbon zo snel breekt.
Ai, gelukkig heb je zelf niks!
Dat de vork zo snel breekt verbaasd mij ook! De breuk lijkt ook precies op het zwakste punt te zijn de knik voor de offset.
Miss een productiefout?
ook met het wiel eruit halen en weer terug erin doen leek de "inbouwbreedte" te groot. alsof de naaf breder had moeten zijn. of dat de voorpoten al naar buiten kwamen.
in ieder geval heb ik de thru axle behoorlijk hard moeten aandraaien, en dat zelfs de dag ervoor nog gedaan. Mogelijk stond hier door ook extra spanning op dat deel vd vork.