Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13036
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

MacReal schreef: za 23 maart 2019, 22:42 Bedankt heren, nu hoef ik helemaal geen andere fiets meer te kopen :lol:

Misschien dat ik er nog een starre vork in hang. De verende vork is erg zwaar en slaat al door z'n veerweg heen als ik wat enthousiast ga staan op de pedalen :roll:
Moet ik alleen nog een vork zien te vinden met mounts voor een spatbord en verlichting (het is ook m'n woon werk fiets)
Ik meen mij te herinneren dat je die vering ergens ook als prettig omschreef :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: ma 25 maart 2019, 08:33
MacReal schreef: za 23 maart 2019, 22:42 Bedankt heren, nu hoef ik helemaal geen andere fiets meer te kopen :lol:

Misschien dat ik er nog een starre vork in hang. De verende vork is erg zwaar en slaat al door z'n veerweg heen als ik wat enthousiast ga staan op de pedalen :roll:
Moet ik alleen nog een vork zien te vinden met mounts voor een spatbord en verlichting (het is ook m'n woon werk fiets)
Ik meen mij te herinneren dat je die vering ergens ook als prettig omschreef :winkie:
Ik ben zo wisselvallig als het weer :lol:

Zit me nu ook weer te bedenken dat ik met een andere vork waarschijnlijk lager kom te zitten....

Ach, het ding is loodzwaar, maar rijdt wel lekker.
En in de polder heb je toch niet zoveel last van dat gewicht :bier:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

MacReal schreef: za 23 maart 2019, 22:42 Bedankt heren, nu hoef ik helemaal geen andere fiets meer te kopen :lol:
Ja dat moet je wel, want dat is de trend en daar moet ook jij je netjes aan houden :-q
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: ma 25 maart 2019, 09:09
MacReal schreef: za 23 maart 2019, 22:42 Bedankt heren, nu hoef ik helemaal geen andere fiets meer te kopen :lol:
Ja dat moet je wel, want dat is de trend en daar moet ook jij je netjes aan houden :-q
Ik probeer het steeds weer te rechtvaardigen, maar een andere reden dan n+1 kan ik niet verzinnen.
En dan komt L-1 om de hoek kijken :roll:
waarbij L het aantal fietsen is dat je vrouw bij je weg gaat
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Beide normen zijn geen vaststaand gegeven hè.
Er zijn tactieken om zowel N+1 als L-1 langzaam maar zeker op te schuiven in de enige juiste richting... :wink:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Vertel! :winkie:

Heb al behoorlijk gecompenseerd met huisdieren. Zei een beest, ik een fiets :lol:

Maar nog meer beesten? Hell no
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Patrick_V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2239
Lid geworden op: vr 23 maart 2012, 09:02
Mijn mountainbike: Canyon Stoic 3

Patrick_V schreef: za 16 maart 2019, 20:10 Ik heb ergens gelezen dat de olieverplaatsing van de road brifters het hetzelfde is als van de mbt hendels.
Race remmen in combinatie met MTB klauwen werkt dus prima 👍😃

Ik heb m445 klauwen momenteel op st-r785 remhendel zitten. Nu kan ik vol vertrouwen het veld in 💪
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

IK ben sinds afgelopen weekend ook de trotse eigenaar van een gravelracer.

Trek Crossrip 3 uit 2017

Afbeelding

Gisteren meteen nieuwe Tubeless bandjes erop gelegd. Ik heb gekozen voor de Vittoria Terreno Zero TNT 37mm.

Afbeelding
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Nette fiets :-q
Interessante bandenkeuze! Zit er zelf ook aan te denken. Zal zeker snel op de weg zijn, maar ben benieuwd offroad?
Gebruikersavatar
R&DY
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: di 16 juni 2015, 11:20
Mijn mountainbike: Specialized Epic HT Expert Carbon World Cup

Thx!

Op de weg zijn ze geweldig. 29km/u gemiddeld over 50km was goed te doen.

Ik zal hem ook voornamelijk als comfy racer voor op de weg gebruiken. Waarmee ik af en toe eens gek kan doen door een bospaadje te pakken.

Voor zandwegen e.d. Zullen ze prima zijn. Moet ik nog proberen hoor.

Voor modder e.d. zul je wat anders moeten monteren.

Voor het ruige werk heb ik altijd nog mijn Specialized Epic. Dit blijft uiteraard de #1 fiets. :D
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik zit een beetje aan de nieuwe Goodyear County denken. Hier een testje
https://www.sevendaycyclist.com/goodyea ... emium-tyre

Ik zou dan de duurdere "ultimate" versie kiezen. Beetje vergelijkbaar met de Terreno Zero (slick loopvlak) maar dan met wat meer zij-nop.
Ik heb hun 40mm Connector nu tubeless (mooi soepel en echt potdicht tubeless) , maar heb een tweede wielset die ik nog wat meer voor asfalt geschikt wil hebben.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

@MonkerRider: wat zou je nog willen winnen t.o.v. een G-one Allround of een CX Speed? Die had je toch ook? Als je nog meer asfalt gericht wilt kun je beter een racefiets kopen ;-)
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

klaast schreef: di 2 april 2019, 16:48 @MonkerRider: wat zou je nog willen winnen t.o.v. een G-one Allround of een CX Speed? Die had je toch ook? Als je nog meer asfalt gericht wilt kun je beter een racefiets kopen ;-)
Ik heb geen g-one , wel CX speed 35mm, maar die hebben er al heel wat kmrs op zitten. Winst zou tubeless kunnen zijn en slick loopvlak op asfalt? Lijkt me wel interessant profiel.
Zou wel eens overlappend kunnen worden met mijn racefiets inderdaad, maar daarmee blijf ik wel zoveel mogelijk op de weg (en die is ruim kilo lichter met velgremmen)
Het ligt wat mij betreft aan de tocht. Met vrij veel asfalt rij ik liever wat gladder en smaller, kan ik gelijk offroad dan pak ik 40mm nop.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

MonkeyRider schreef: di 2 april 2019, 17:15
klaast schreef: di 2 april 2019, 16:48 @MonkerRider: wat zou je nog willen winnen t.o.v. een G-one Allround of een CX Speed? Die had je toch ook? Als je nog meer asfalt gericht wilt kun je beter een racefiets kopen ;-)
Ik heb geen g-one , wel CX speed 35mm, maar die hebben er al heel wat kmrs op zitten. Winst zou tubeless kunnen zijn en slick loopvlak op asfalt? Lijkt me wel interessant profiel.
Zou wel eens overlappend kunnen worden met mijn racefiets inderdaad, maar daarmee blijf ik wel zoveel mogelijk op de weg (en die is ruim kilo lichter met velgremmen)
Het ligt wat mij betreft aan de tocht. Met vrij veel asfalt rij ik liever wat gladder en smaller, kan ik gelijk offroad dan pak ik 40mm nop.
Ok, geen G-one's. My bad. Die zou je dan ook kunnen overwegen. Ik vond zelf dat er bijzonder weinig verschil in snelheid zat tussen de G-ones en echte slicks in 35mm op asfalt. En op de tammere onverharde paden is het een heerlijke band. Het zou wel interessant zijn als die G-ones eens getest werden tegenover zo'n slick-met-noppen-band.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4077
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Wat ook speelt is nieuwsgierigheid naar die nieuwe Goodyear gravelbanden; de 40mm Connector wordt goed ontvangen in tests, was super eenvoudig tubeless te monteren, is potdicht en lijkt een erg lekkere soepele band. Mijn eerste road-tubeless band ervaring, ze liggen op een Fulcrum HP mtb wielset van 23mm inwendig die ik nog had staan (officieel niet tubeless, maar met tubeless ventielen in meegeleverde rubber velglinten potdicht ?! ) Nog niet heel veel mee gereden, maar lijkt lekker offroad bandje ( doet het overigens ook vrij goed op asfalt).
Ik wilde die County nu ook wel eens proberen. Lijkt een mooie tegenhanger (Schwalbe G-one zit er een beetje tussenin denk ik?) Ze zijn intussen onderweg vanuit Bike-discount.de
Moet nog afwachten of het bevalt met 2 wielsets? Waarschijnlijk kom ik in de zomer met de County bij mij in de buurt op mixroutes overal wel mee weg en pak ik de Connector zodra het nat word of ik (voornamelijk offroad routes ga doen.
Plaats reactie