Gravelracers: Het grote Gravel Topic.

Krom stuur, noppenbanden en lekker van de gebaande paden? Hier kun je er over praten.
Plaats reactie
_Erik_
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 785
Lid geworden op: za 6 november 2010, 17:50

Shimano werkt met minerale olie, Hope met DOT. Dit gaatdoor elkaar niet werken.
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

_Erik_ schreef: ma 22 oktober 2018, 19:40 Shimano werkt met minerale olie, Hope met DOT. Dit gaatdoor elkaar niet werken.
Dat is onjuist. Hope heeft voor de RX4 ook een Shimano versie uitgebracht die werkt met minerale olie.

Vraag blijft nu dus of die ook werken met de nieuwe serie shifters.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Met zekerheid durf ik dat niet te zeggen, maar gezien de uitwisselbaarheid die normaliter geldt voor Shimano schijfremmen onderling neem ik aan van wel.
Iig bij de mtb-schijfremmen kun je van Shimano elke hendel met elke klauw combineren, ook oude types.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Job1
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1098
Lid geworden op: vr 4 januari 2008, 15:51

Je hebt gelijk! Zojuist bevestiging gehad van Hope dat het kan :-q
Gebruikersavatar
Tacoos
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 166
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 21:09
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite

The Flying V schreef: di 9 oktober 2018, 11:46
Tacoos schreef: di 9 oktober 2018, 10:46 ...
Maar de gpx-en van zo'n tocht opzoeken is een goed idee :-q
Dank!

Routes vind je hier: https://www.routeyou.com/nl/group/view/ ... eel-en-hei
Vanwege een liesbreuk heb ik er eventjes uitgelegen, maar vorige week weer 25km over de weg gedaan en vandaag wilde ik een eigen ingekorte versie van de strada bianche heide en peel proberen te rijden.
Ik snap alleen de route tooltjes nog niet zo goed, dus ipv een kopietje van de route trekken en wat knippen en plakken tot een gpx-je, moest ik dan maar wat improviseren.
Uiteindelijk heb ik een stukje MTB singeltrack gedaan, een stuk strabrechtse heide en een groot stuk asfalt en natuurlijk vol wind tegen op het einde nondeju. Met 32 km vond ik het dan weer welletjes; Langzaam komen we weer op conditie.
Zo'n singeltrack gaat helemaal niet verkeerd, moest alleen erg wennen aan de veel diepere zit en het smallere stuur. Misschien dat ik ook een kortere stem ga proberen met iets rise ipv de rechte 100 mm die er nu op zit.
Daarnaast mag ik de volgende keer wel net wat warmer kleden, want nu was het op de open stukken met wind tegen toch wel koud op het bovenlijf :o
elduderino
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: ma 22 juni 2015, 21:31
Mijn mountainbike: Surly Karate Monkey

Niet helemaal de bedoeling maar ik liep tegen een leuk frame aan in de aanbieding plus had nog alles liggen voor een singlespeed crosser.(sorry voor de bidons)..

Afbeelding

Heerlijk fietsje! Balhoofdhoek had voor mij wel iets slacker gemogen (is nu 72 graden).
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Geinig ding! Maar staat je zadel niet wat ver naar achter? Of is je frame aan de kleine kant?

Ik heb vanochtend ook nog een rondje gedaan - veel te weinig maar moest klussen in huis, dus om 07:45 zat ik al op de fiets. Met 1 graad boven nul. Kkkkkoudddd...

Maar wel weer mooi! Schitterende routes hier, nu dezelfde als woensdag gedaan omdat ik daar leuke stukken in vond zitten. En die Camino rijdt gewoon serieus lekker! En ja, weer in lycra... daar heb ik betere winterkleding van, vooralsnog. En ook: lekker boeien!!

:bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vanmiddag voor het eerst in tijden de lokale rondjes (Doorwerth, Oosterbeek en stukje Ede) op de MTB gedaan i.p.v. de gravelbike. Er zijn op de stuwwal een paar klimmetjes / afdalingen die ik liever op de MTB doe, maar verder vind ik de gravelracer eigenlijk overal leuker. Ik was er al bang voor. Hopelijk wordt de nieuwe route Ede lekker veel draaien en keren want anders komt de MTB nog minder buiten...
Laatst gewijzigd door klaast op wo 31 oktober 2018, 14:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5593
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Zelfde probleem hier.
De crosser komt hier ook steeds vaker naar buiten ipv de MTB.
Zeker als je beter en comfortabeler op de crosser leert rijden pak je hem nagenoeg voor alle MTB parcoursen :-q
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

klaast schreef: zo 28 oktober 2018, 22:58 Vanmiddag voor het eerst in tijden de lokale rondjes (Doorwerth, Oosterbeek en stukje Ede) op de MTB gedaan i.p.v. de mountainbike. bang voor. Hopelijk wordt de nieuwe route Ede lekker veel draaien en keren want anders komt de MTB nog minder buiten...
Kun je mij uitleggen wat het verschil tussen een MTB(MounTainBike) is en een ....mountainbike?
Laatst gewijzigd door Arjan1 op wo 31 oktober 2018, 11:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

floris500 schreef: do 18 oktober 2018, 15:16 Haha dat heb ik nog nooit meegemaakt, een groetende wielrenner.. Ze bestaan dus toch..
:lol: :lol: :lol:
Zal wel een wielrennende mtb'er zijn geweest..
Gebruikersavatar
Arjan1
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2019
Lid geworden op: di 14 april 2009, 21:43
Mijn mountainbike: Idworx RnR-Cannondale Scalpel SE 2

Ik heb de Canyon GRL CF SL 8.0 aangeschaft en mijn Canyon racefiets verkocht.
Zag er eerst het nut niet van in totdat een maat van mij er 1 aanschafte en ik in het buitenland regelmatig tochten op mijn Garmin uitzette die onverwachts over gravelpaden of zandpaden gingen.
Dan zit je met geknepen billen op de fiets bang voor een lekker band, of je rij om en word je rondje 2x zo lang.

En hij ziet er wel heel gaaf uit!

Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Bijzondere fiets! Met name het stuur blijft een apart ding natuurlijk, ben benieuwd naar je ervaring!
Arjan1 schreef: wo 31 oktober 2018, 11:28
floris500 schreef: do 18 oktober 2018, 15:16 Haha dat heb ik nog nooit meegemaakt, een groetende wielrenner.. Ze bestaan dus toch..
:lol: :lol: :lol:
Zal wel een wielrennende mtb'er zijn geweest..
Dat zal het zijn geweest.. :lol:
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Arjan1 schreef: wo 31 oktober 2018, 11:27
klaast schreef: zo 28 oktober 2018, 22:58 Vanmiddag voor het eerst in tijden de lokale rondjes (Doorwerth, Oosterbeek en stukje Ede) op de MTB gedaan i.p.v. de mountainbike. bang voor. Hopelijk wordt de nieuwe route Ede lekker veel draaien en keren want anders komt de MTB nog minder buiten...
Kun je mij uitleggen wat het verschil tussen een MTB(MounTainBike) is en een ....mountainbike?
Oeps.... ik bedoelde uiteraard gravelbike i.p.v. de 2e x mountainbike :lol: En even aangepast.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Arjan1 schreef: wo 31 oktober 2018, 11:35 Ik heb de Canyon GRL CF SL 8.0 aangeschaft en mijn Canyon racefiets verkocht.
Blijf hem tof vinden... ben benieuwd met jouw ervaringen met het zadel. Ik heb het zadel in Ergon versie in mijn gravelracer zitten en hij blijft niet op z'n plek zitten (neus tilt omhoog). Gebeurt wel alleen offroad.

En niet je handen bovenop het onderste stuur leggen he! :-q
Waar woke is, is vuur
Plaats reactie