De banden die de 2021 dude gebruikt is een 27.5x3.8 dus wel wat kleiner en volgens mij is de wang idd ook een stukje lager.
Ook heeft het frame de “flip chip” waardoor ik het wiel ook nog wat naar achter kan zetten. Maar er passen 4.8 banden in dus ik denk dat ook in de korte stand 27.5 x3.8 geen enkel probleem oplevert.
Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2062
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 675
- Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
- Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty
Dank je, hij hoeft ook niet perse weg maar ik merk dat ik hem te weinig uit de schuur pak en zou het mooi vinden als iemand anders er meer kilometers mee zou maken
Just do Ti, or did i die?
- Marisven
- Mountainbike Junk
- Berichten: 169
- Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
- Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986
Fiets je dan helemaal niet of pak je een skinnybike wat ik mij niet kan voorstellen
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
-
- Extreme Biker
- Berichten: 675
- Lid geworden op: do 28 juni 2018, 11:04
- Mijn mountainbike: Kingdom Void the Shorty
De Vendetta is inderdaad mijn favo fiets en die pak ik toch net iets sneller merk ik wel.... Maar misschien moet ik mijn fatty toch wat vaker pakken want iedere keer als ik er mee rijd heb ik de grootste lol...
Just do Ti, or did i die?
Afgelopen zomer tijdens een late-night klusje om een 40tands chainring achter mijn 11-36 te plaatsen en de 11 weg te laten trok ik verongeluk even de body van de naaf af. Niets ernstigs normaal. Alleen deed ik de body terug en toen is kennelijk een palletje andersom gaan zitten, wat ik, in het schemer, niet gezien heb
Kortom, een paar weken later begon er rustig aan wat meer geluid uit de achterkant te komen en trapje ik af en toe door...... Paar keer gekeken naar de Drivetrain etc maar nooit meer aan die naaf gedacht. Een paar weken irritatie later de boel eens open gehaald en toen was het kwaad al geschied: binnenkant naaf op diverse plekken beschadigd/uitgesleten. Ik heb dat toen nog een beetje kunnen verbeteren, maar goed werd het nooit meer. Die naaf kon de prullenbak in.
Aangezien de fiets een winter/rag/goedkope fiets is ben ik op zoek gegaan naar een goedkope naaf en prijsopgave op wielen te spaken. Dat viel best tegen. Ten eerste de inbouw breedte van 190mm was niet ruim beschikbaar. Ten tweede waren de prijzen best hoog. ongeveer wat de fiets mij gekost had
Ik heb uiteindelijk maar een nieuw DT Swiss achterwiel gekocht, omdat ik bij dat merk weet dat het goed is EN het systeem met wisselbare end-caps me de benodigde inbouw breedte kon geven, want die doppen zaten er gewoon bij.
Ook maar meteen nieuwe banden besteld en een nieuwe cassette, zodat de fatfun tenminste compleet zou zijn ....
Dit zag er al gelijk hoopvol uit:
Echter toen ik het wiel in de achterbrug ging hangen zag ik iets raars:
Die as had speling in de naaf Het zou toch niet he!!!
Jawel, ik ben in het oerwoud van opties op gegeven moment uit het oog verloren dat ik geen 12mm maar een 10mm as in het frame had.
Via een tip hier op het forum eens contact opgenomen met een metaalbewerker. Bij hem uitgelegd wat het euvel was dat of hij wellicht endcaps kon maken die exact als de originele waren, met uitzondering van het boorgat, dat geen 12 maar 10mm moest zijn. En of hij dan ook een vulbuis van iets minder dan 1mm dikte kon maken om om de steekas heen te gaan..... De man zei dat dat wel moest lukken.........
Ik moest er een paar weken op wachten, want het was nogal druk, maar gisteren belde hij me op dat het klaar was:
We gingen gelijk passen en ja hoor, alles paste exact!
Ik ben daarna thuis de fiets verder af gaan maken, met als eindresultaat:
De Dikke Oempaloempa rijdt weer!
Kortom, een paar weken later begon er rustig aan wat meer geluid uit de achterkant te komen en trapje ik af en toe door...... Paar keer gekeken naar de Drivetrain etc maar nooit meer aan die naaf gedacht. Een paar weken irritatie later de boel eens open gehaald en toen was het kwaad al geschied: binnenkant naaf op diverse plekken beschadigd/uitgesleten. Ik heb dat toen nog een beetje kunnen verbeteren, maar goed werd het nooit meer. Die naaf kon de prullenbak in.
Aangezien de fiets een winter/rag/goedkope fiets is ben ik op zoek gegaan naar een goedkope naaf en prijsopgave op wielen te spaken. Dat viel best tegen. Ten eerste de inbouw breedte van 190mm was niet ruim beschikbaar. Ten tweede waren de prijzen best hoog. ongeveer wat de fiets mij gekost had
Ik heb uiteindelijk maar een nieuw DT Swiss achterwiel gekocht, omdat ik bij dat merk weet dat het goed is EN het systeem met wisselbare end-caps me de benodigde inbouw breedte kon geven, want die doppen zaten er gewoon bij.
Ook maar meteen nieuwe banden besteld en een nieuwe cassette, zodat de fatfun tenminste compleet zou zijn ....
Dit zag er al gelijk hoopvol uit:
Echter toen ik het wiel in de achterbrug ging hangen zag ik iets raars:
Die as had speling in de naaf Het zou toch niet he!!!
Jawel, ik ben in het oerwoud van opties op gegeven moment uit het oog verloren dat ik geen 12mm maar een 10mm as in het frame had.
Via een tip hier op het forum eens contact opgenomen met een metaalbewerker. Bij hem uitgelegd wat het euvel was dat of hij wellicht endcaps kon maken die exact als de originele waren, met uitzondering van het boorgat, dat geen 12 maar 10mm moest zijn. En of hij dan ook een vulbuis van iets minder dan 1mm dikte kon maken om om de steekas heen te gaan..... De man zei dat dat wel moest lukken.........
Ik moest er een paar weken op wachten, want het was nogal druk, maar gisteren belde hij me op dat het klaar was:
We gingen gelijk passen en ja hoor, alles paste exact!
Ik ben daarna thuis de fiets verder af gaan maken, met als eindresultaat:
De Dikke Oempaloempa rijdt weer!
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
2015 Kona Wo
- Marisven
- Mountainbike Junk
- Berichten: 169
- Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
- Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986
Mijn Bike heeft weer een nieuw jasje!
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
- Marisven
- Mountainbike Junk
- Berichten: 169
- Lid geworden op: ma 19 november 2018, 22:00
- Mijn mountainbike: SNOWDON Ranger FAT, Schwinn Sierra 1983, Silverton Mountaineer 1984, Raleigh Maverick 1986
thnx
ISM Zadel ziet er niet uit maar ZIT wel erg lekker!
ISM Zadel ziet er niet uit maar ZIT wel erg lekker!
Mijn Mtb’s:
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
Marinobike FATBIKE (KLEIN Stijl)
SNOWDON Ranger FAT
Schwinn Sierra 1983
Silverton Mountaineer 1984
Raleigh Maverick 1986
DIKKE BANDEN ZIJN GEZELLIG!
- ThaSingleTrackMastah
- Moderator
- Berichten: 29963
- Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
- Mijn mountainbike: Heeft een motortje
- Contacteer:
Ziet er goed uit, oranje kleurt er goed bij
(Dat zadel zie je op de fotos niet eens)
(Dat zadel zie je op de fotos niet eens)
Some days it's easy, some days it's a fight.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.