Fatbikes: . . . . Het grote Fatbike topic.

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Makkelijk
Pro Biker
Pro Biker

vr 2 juni 2017, 08:12

ArjanR1 schreef:Een fatbike moet je lekker met dikke banden rijden, wil je een 29er rijden dan pak je de gewone mtb.
Mooi! Ik heb een plus hardtail, ik zie in een fatbike wel potentieel voor zowel fatbike als monstercross/strandracer/adventure bike. Zolang de q factor overkomelijk is...

Laat ik t anders zeggen.. ik wil geen strandracer maar als ik een fatbike koop is hij 90% van de tijd daar te vinden.

El maroq: ik ben als geëmigreerde Zeeuw graag en vaak in t Zeeuwse dus ik contact je tzt zeker! Mijn liefde voor MTB'en op het strand ontstond met de Kustmarathon..
Fietskes: Orange Five, Orbea Loki & Pinnacle Arkose
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

vr 2 juni 2017, 10:19

Makkelijk schreef:
ArjanR1 schreef:Een fatbike moet je lekker met dikke banden rijden, wil je een 29er rijden dan pak je de gewone mtb.
Mooi! Ik heb een plus hardtail, ik zie in een fatbike wel potentieel voor zowel fatbike als monstercross/strandracer/adventure bike. Zolang de q factor overkomelijk is...

Laat ik t anders zeggen.. ik wil geen strandracer maar als ik een fatbike koop is hij 90% van de tijd daar te vinden.

El maroq: ik ben als geëmigreerde Zeeuw graag en vaak in t Zeeuwse dus ik contact je tzt zeker! Mijn liefde voor MTB'en op het strand ontstond met de Kustmarathon..
Met de KM ben ik er ook weer bij. Dit jaar waarschijnlijk wederom met de Farley. Ik wil de 29+ nog eens stevig testen buitendijks dus wie weet
skidje
Extreme Biker
Extreme Biker
Mijn mountainbike: Is Blauw, Groen en beetje RVS/Titanium kleur..

vr 2 juni 2017, 15:56

EL Maroq schreef:
Makkelijk schreef:

El maroq: ik ben als geëmigreerde Zeeuw graag en vaak in t Zeeuwse dus ik contact je tzt zeker! Mijn liefde voor MTB'en op het strand ontstond met de Kustmarathon.

Met de KM ben ik er ook weer bij. Dit jaar waarschijnlijk wederom met de Farley. Ik wil de 29+ nog eens stevig testen buitendijks dus wie weet
Zal ik dan meedoen met een paar noploze knards?? (heb een setje waarvan de noppen zijn geschoren)
nutkees
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Evil Following, Specialized Kenevo
Contacteer:

za 3 juni 2017, 00:15

Ik heb nu een paar jaar een fatbike. Eerste Trek Farley en nog steed rij ik er met plezier op echter als ik met de groep mee ga is het toch vrij lastig om dat tempo echt bij te houden. Ik zit er dus stiekem aan te denken om eens een specialized fatboy levo erbij te kopen.

Dus dikke banden en electrische ondersteuning, echter is er vrij weinig info te vinden over deze fiets nog.

Wat is jullie mening over een electrische fatbike?

Lijkt mij namelijk enorm veel plezier geven en door de ondersteuning kan je gewoon makkelijk mee komen met de anderen van de groep.
EL Maroq
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Salsa Mukluk 3/ Trek Farley 5

za 3 juni 2017, 00:29

nutkees schreef:Ik heb nu een paar jaar een fatbike. Eerste Trek Farley en nog steed rij ik er met plezier op echter als ik met de groep mee ga is het toch vrij lastig om dat tempo echt bij te houden. Ik zit er dus stiekem aan te denken om eens een specialized fatboy levo erbij te kopen.

Dus dikke banden en electrische ondersteuning, echter is er vrij weinig info te vinden over deze fiets nog.

Lijkt mij namelijk enorm veel plezier geven en door de ondersteuning kan je gewoon makkelijk mee komen met de anderen van de groep.
Google eens op Engelse fora, daar vind je meerdere gebruikers ervaringen en schreeuwers die vinden dat het een motorfiets is :-q
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Contacteer:

za 3 juni 2017, 15:05

EL Maroq schreef:
nutkees schreef:Ik heb nu een paar jaar een fatbike. Eerste Trek Farley en nog steed rij ik er met plezier op echter als ik met de groep mee ga is het toch vrij lastig om dat tempo echt bij te houden. Ik zit er dus stiekem aan te denken om eens een specialized fatboy levo erbij te kopen.

Google eens op Engelse fora, daar vind je meerdere gebruikers ervaringen en schreeuwers die vinden dat het een motorfiets is :-q
Zonder lichamelijke beperkingen een E-Bike kopen is idd. hetzelfde als op een motorfiets een
mtb route afrijden. Dan liever een mtb erbij om ze bij groepsritten bij te houden of anders
moeten ze maar een paar keer wachten. Willen ze dat niet dan leuke groen Stravajager (in mijn
ogen.)
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

za 3 juni 2017, 17:03

Heeft er al iemand de Appache Fatty Slicks 26X4.9 geprobeerd ?

Ik fiets bijna niet ofroad en vind die slicks er heel vet uit zien. Ga je ook merkbaar sneller met die slicks vergeleken met de banden die ik nu heb ? (Bontrager Barbegazi 26X4.7)
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
erikdenv
All rounder
All rounder

vr 9 juni 2017, 12:10

Dennis1987 schreef:Heeft er al iemand de Appache Fatty Slicks 26X4.9 geprobeerd ?

Ik fiets bijna niet ofroad en vind die slicks er heel vet uit zien. Ga je ook merkbaar sneller met die slicks vergeleken met de banden die ik nu heb ? (Bontrager Barbegazi 26X4.7)
Op facebook zag ik:

Het grote probleem is dat men een druk adviseert tussen 1,4 en 3,5 bar. Zeker voor de weg is 1,4 nog te weinig. Gevolg is dat ze serieus tegentrekken.
Ik heb 4 soorten velgen; 3 Carbon (nextie, HED en kuroshiro) en de standaard alu velg van specialized. Die kunnen maar rond de 1,2 verdragen.
Daar zit het probleem...
Ik snap niet dat ze een 4.5 band ontwerpen die zo een druk nodig heeft. Ik ken geen enkele fatbike velg die dat aankan.
Specialized Epic 29, Trek Farley 5, Trek Emonda SL6, Trek X700
Dennis1987
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

vr 9 juni 2017, 14:06

Oke. Ja dat is niet zo slim van hun nee. Dus eigenlijk kun je die banden op bijna geen enkele fatbike monteren op de juiste druk :-{

Jammer want ik vond ze echt mooi uitzien.
Trek Farley 5
Cannondale Badboy
Karvan Cevitam
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cannondale Fat Caad 3

zo 18 juni 2017, 13:33

En toen had ik opeens alle posts gelezen in dit topic en is een Fatbike ook een optie geworden tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe fiets :lol:
Cannondale Fat Caad 3
speedrider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

zo 18 juni 2017, 16:41

Karvan Cevitam schreef:En toen had ik opeens alle posts gelezen in dit topic en is een Fatbike ook een optie geworden tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe fiets :lol:

En ok zeg dat je daar geen spijt van gaat krijgen :-q
Life is short.....................enjoy it!!!
Karvan Cevitam
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: Cannondale Fat Caad 3

di 20 juni 2017, 00:18

:D
Het is nog best lastig , maar ik kom al dichterbij een keuze !
Het spant nu om 4 modellen die ik op het oog heb .. morgen weer een rondje dealers bellen/mailen
Cannondale Fat Caad 3
Babbelzone
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Mijn mountainbike: On One Fatty

do 22 juni 2017, 15:56

Kent iemand dit merk ? Volgens mij is het een Ice Yukulele. Ik probeer aan wat info over dit frame te komen. Ben vooral op zoek naar geo en reviews.

Afbeelding
Vonnie
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Koga X29-Runner(staat stil), Kona Unit SS(mag er soms uit),Trek Farley 9,8(moet altijd mee!)

do 22 juni 2017, 23:08

Vraag... ik ben benieuwd naar verschillende meningen.
Ga ik voor een fatbike met 26 x 5 inch wielen of voor 27,5 x 4,5 inch?
KAMIKAZE-FREAK
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

do 22 juni 2017, 23:11

ik ben dan ook nog benieuwd als je de Bluto wil gaan gebruiken of puur band
Plaats reactie