Orbea Oiz 2020 - XC of TR?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Rasmazzer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 404
Lid geworden op: do 18 juli 2019, 16:19

Lakeman schreef: di 28 juni 2022, 20:08 Even een vraag hier. Ik ben mij aan het orienteren op een Oiz H20 of H30. Vinden jullie het prijsverschil van bijna 400 euro het waard om voor een H20 te gaan met dropper etc?
Moeilijk te zeggen. Lijkt me bitter weinig verschil te zitten tussen beiden. Deore XT of Deore achterderailleur en dropper vs geen dropper. Daar lijkt mij het op neer te komen?

Hetgeen je het snelst kan krijgen zou mijn antwoord zijn. :D
Lakeman
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 18
Lid geworden op: di 13 oktober 2020, 08:58

Rasmazzer schreef: wo 29 juni 2022, 14:09
Lakeman schreef: di 28 juni 2022, 20:08 Even een vraag hier. Ik ben mij aan het orienteren op een Oiz H20 of H30. Vinden jullie het prijsverschil van bijna 400 euro het waard om voor een H20 te gaan met dropper etc?
Moeilijk te zeggen. Lijkt me bitter weinig verschil te zitten tussen beiden. Deore XT of Deore achterderailleur en dropper vs geen dropper. Daar lijkt mij het op neer te komen?

Hetgeen je het snelst kan krijgen zou mijn antwoord zijn. :D
De H20 is op voorraad en de H30 zou besteld moeten worden in de juiste maat. Nu is daar de levertijd prima van.

De verschillen na vergelijken zijn:

- Deore XT vs Deore derailleur
- Remmen Deore M6100 voor de H20 en MT201 voor de H30
- Dropper voor de H20
- Maxxis Rekon Race op de H20 en Maxxis Icon op de H30
- SLX Crank op de H20, Deore op de H30
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik zou dan de H20 kopen en er zelf een dropper (One Up) en SLX remmen op zetten.
Dan ben je niet goedkoper uit (ook niet duurder) maar heb je een betere dropper en betere remmen.
De Deore derailleur is prima, en kan je tzt altijd nog vervangen door XT.
Hoewel een XT shifter een groter verschil maakt.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie