Eerste mtb (budget 1000 +/-) Radon/cube

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
Thomaskrop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 19:39

Hey,

Sinds kort geintresseerd in de mtb wereld. Dit wil ik gaan doen in afwisseling met het hardlopen wat ik nu al een paar jaar doe.
Lekker raggen en bezig zijn in de natuur.
Nu ben ik opzoek naar ik denk een XC.
Ik ben 1,96 en een 75kg dus wordt een grote fiets.
Wat eisen;
rond de 1000 rij klare fiets, moeten hier nog pedalen op vast gemaakt worden gaat dit ook nog wel.
29er bandjes
liefst een 1x
luchtvering

Waar ik zelf al naar heb gekeken zijn de radon zr team 7.0 & 8.0 hier van de 29 met frame maat 22
Deze is volgensmij alleen maar in Duitsland leverbaar, is ook geen probleem.
Verder heb ik nog gekeken naar de cube attention SL 2022 en dan de 29' met 24inch frame.
Deze is dan in Nederland leverbaar, zonder pedalen maar dat is 50euro extra en is het overwegen waard.

Had ergens gelezen dat radon uit dezelfde fabriek kwam als cube?!
Hebben er hier mensen ervaring met deze fietsen of andere aanraders. Dan zijn deze welkom.
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Met zowel Radon als Cube fijne ervaring.
Ook fijne fietsen om wat geld in te investeren om te verbeteren.

Je merkt wel dat je een aantal jaar terug meer fiets voor je geld kreeg. Maar dat geldt nu voor alle merken
Als het niet nieuw hoeft te zijn dan heb ik wel een Radon ZR Race 8.0 te koop Fox float 32 vork en volledig XT 3*10, maat 22”
Die staat nu al een tijdje als reserve/ oude fiets niets te doen.
Remember to do things which are right rather than things that are easy
Thomaskrop
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 16 januari 2022, 19:39

hoodoo schreef: zo 16 januari 2022, 22:18 Met zowel Radon als Cube fijne ervaring.
Ook fijne fietsen om wat geld in te investeren om te verbeteren.

Je merkt wel dat je een aantal jaar terug meer fiets voor je geld kreeg. Maar dat geldt nu voor alle merken
Als het niet nieuw hoeft te zijn dan heb ik wel een Radon ZR Race 8.0 te koop Fox float 32 vork en volledig XT 3*10, maat 22”
Die staat nu al een tijdje als reserve/ oude fiets niets te doen.
Hey, dankjewel voor je antwoord.
Ik ben eigenlijk wel echt opzoek naar een 1x, het ligt dan aan de prijs of het rendabel is om een 1x groepset erop zetten.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik heb zelf 2 Grand Canyon’s gehad, en die zijn perfect voor beginner, licht gevorderd.
https://www.canyon.com/nl-nl/mountain-b ... nd-canyon/

De bewezen crosstrainingcombinatie hardlopen/mtb-en gaat je wrs erg goed bevallen, weet ik uit bijna 10 jaar ervaring.

Succes met je zoektocht.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Radon is het eigen merk van bike discount. Je kan ze daar online bestellen. Ze hebben ook service partners in Nederland. Je kan zo de fiets volgens mij ook via een Nederlandse winkel uitgeleverd krijgen. Een en ander hangt ook van je fietssleutelambities. Zelf doen is goedkoper dan inhuren, maar je moet het dan wel kunnen/leren.
Plaats reactie