Nieuwe Garmins: 510 en 810

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

nrs3bikes schreef:Weet iemand hoe je de 810 makkelijk extra kan zekeren met een polsbandje, (e.v met voorbeeld foto) ben als de dood dat ik dat ding verlies. Hij zit wel goed vast maar als je een keer crasht draait hij makkelijk een kwart slag en ben je hem kwijt.
Zoiets?
nrs3bikes schreef:Oja, de nieuwe firmware er opgezet en bij de eerste de beste rit schakelt de garmin zich zelf uit, kon hem wel weer aanzetten maar toch raar. Hopelijk is dit een incidentje maar het geeft ff geen vertrouwen.
Even alle kaarten uit zetten. Kan zijn dat na de update alle kaarten aan staan.
Meerdere routeerbare kaarten in het geheugen gaat fout.
Of Garmin heeft een bug in de update...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Pilapolly
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: zo 15 april 2012, 13:05

Weliswaar een Garmin 800, maar misschien hebben meer mensen dezelfde problemen.

In de "moderne" versie van garmin connect wordt mijn Edge 800 niet herkend, oftewel, kan mijn bestanden niet uploaden. Garmin express al meerdere malen geïnstalleerd (op Mac), maar blijft zeggen dat hij geen device ziet. Als ik naar de "klassieke" versie ga herkent hij mijn Garmin wel.
Iemand idee hoe de moderne versie mijn Garmin gaat herkennen?
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Tnx. ik zal ff naar de kaarten kijken.
Qua pols bandje, je moet het ook knap aan de garmin kunnen monteren, de 510 heeft daar een uitsparing voor de 810 niet.
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

nrs3bikes schreef:Weet iemand hoe je de 810 makkelijk extra kan zekeren met een polsbandje, (e.v met voorbeeld foto) ben als de dood dat ik dat ding verlies. Hij zit wel goed vast maar als je een keer crasht draait hij makkelijk een kwart slag en ben je hem kwijt.
Oja, de nieuwe firmware er opgezet en bij de eerste de beste rit schakelt de garmin zich zelf uit, kon hem wel weer aanzetten maar toch raar. Hopelijk is dit een incidentje maar het geeft ff geen vertrouwen.

Ongeveer hetzelfde. Ik zette hem aan om de satellieten te laten zoeken, kom ik na 5 minuten weer terug staat ie uit. Daarna aangezet en meteen gaan rijden en gelukkig geen problemen meer gehad.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Ja, als je niks doet schakelt de 810 zichzelf uit. Batterij besparingsactie. Werkt dus goed! Maar is wel uit te zetten in de systeem instellingen geloof ik.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Ah, door de update is dit dan aangezet want voorheen deed ik dit ook altijd en had ik nooit dit probleem. Eens even kijken waar die optie zit.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

John77 schreef:Ah, door de update is dit dan aangezet want voorheen deed ik dit ook altijd en had ik nooit dit probleem. Eens even kijken waar die optie zit.
Als je het gevonden hebt, laat de ons dan ook even weten waar we moeten zoeken. Dat scheelt weer een hoop frustratie. :wink:
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Klik op gereedschapsymbool. -> Systeem-> naar beneden scrollen tot je Autom. uitschakelen ziet staan.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Gebruikersavatar
VeeDee
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2273
Lid geworden op: di 9 november 2004, 11:00

John77 schreef:Klik op gereedschapsymbool. -> Systeem-> naar beneden scrollen tot je Autom. uitschakelen ziet staan.
:-q
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Bij mij stond die dus weer op aan, gelijk weer uitgezet. :-q
Dat ik daar zelf niet aan gedacht heb. :lol:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

nrs3bikes schreef:Tnx. ik zal ff naar de kaarten kijken.
Qua pols bandje, je moet het ook knap aan de garmin kunnen monteren, de 510 heeft daar een uitsparing voor de 810 niet.
Er zit een plakdop bij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

ok, zal ff uitmeten of die gaat passen.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

:-q
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Nog ff over het spontaan uitgaan van de edge 810 (Abnormal Powerdown).
Dit is gekomen na de laatste update. Zijn er nog meer gebruikers van de 810 die er last van hebben en hoe ze het e.v opgelost hebben. Bij mij schakelt hij uit na 2 uur en 45 minuten alleen als ik een route na rij.
Plaats reactie