Nieuwe Garmins: 510 en 810

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Foxhunter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: ma 16 november 2009, 17:03
Mijn mountainbike: has a stiff upper lip and an attitude.

Goed, Garmin gebeld en helaas is er geen mogelijkheid om naast CN nog OSM oid te draaien op de SD.
Ik ga dus een nieuw kaartje maken met OSM ed.
Gang is alles!
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1594
Lid geworden op: ma 26 september 2011, 15:59
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

Versie 3.24 is er voor de 810 uitgekomen om de sync met de telefoon te fixen:
http://www8.garmin.com/support/download ... sp?id=7573" onclick="window.open(this.href);return false;
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
MICHEL UIT BERG
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 542
Lid geworden op: do 2 augustus 2007, 08:56
Mijn mountainbike: lapierre Zesty AM 827 Ei-shock

John77 schreef:Iemand een idee hoe je in NL de weerberichtfunctie kunt gebruiken op de 810? Heb je daar een extra app voor nodig op je telefoon? Ik krijg geen data weer gegeven als ik op het weersymbool kies.

Edit. Gevonden na tip. Stond uitgevinkt in de Garmin connect app.
waar heb je dat gevonden? ik heb namelijk ook geen weer info meer
WE ARE BASTA!!!!!
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Naar Garmin connect gaan op je telefoon. Start->Toestellen->Toestelinstellingen en dan zie je auto uploaden en weerbericht, welke je aan/uit kunt zetten. Standaard staat deze blijkbaar op uit.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

voor de edge 810 is weer een beta beschikbaar gekomen:
Changes made from version 3.24 to 3.28:
  • Several changes to the elevation profile to improve zooming and scrolling.
  • Fixed a shutdown when using 'Back to Start.'
  • Fixed several issues with editing Shimano Di2 gear setup.
  • Added options menus to the Course, Segment, and Workout lists.
  • Added file searching for Courses, Segments, and Workouts.
  • Fixed pairing issues with Shimano Di2 shifters.
  • Added Time Ahead/Behind and Distance Ahead/Behind as configurable data fields on all timer loop pages.
  • Added the ability to edit segment map data fields.
http://www8.garmin.com/support/downl...ls.jsp?id=7573" onclick="window.open(this.href);return false;
Duchenne Heroes 2013 & 2015
Biker 2526
All rounder
All rounder
Berichten: 143
Lid geworden op: di 20 juli 2010, 19:52
Mijn mountainbike: Giant xtc composite 29er 1

http://www.wehkamp.nl/Zoeken/ArtikelDet ... &View=Grid" onclick="window.open(this.href);return false;


Een leuke aanbieding voor de 510 €199,-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29957
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar voor die prijs koop je ook een Etrex 30 en die kan hetzelfde én nog veel meer.
De 510 is gewoon een luxe fietscomputer.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MTBRobert
All rounder
All rounder
Berichten: 82
Lid geworden op: wo 3 juli 2013, 12:52

Begin deze week rondje Schoorl als segment op mijn Edge 810 gezet. Software versie 3.28.
Om een en ander uit te proberen heb ik heb hiervoor Garmin Connect en http://www.gniza.org/segments gebruikt.

Garmin Connect: Om Garmin segmenten naar de Edge te versturen moest ik Garmin Express op mijn computer installeren. Met de knop verzenden naar toestel kan je eenvoudig een segment op de Edge zetten. Ik heb niet kunnen vinden of je kan kiezen welke tegenstander (ofwel tijd) je naar de Edge stuurt. In mijn geval stond er op de Edge de beste tijd, en twee keer mijn eigen tijd.

http://www.gniza.org/segments: Hiermee kan je de URL van een Strava segment inladen. Vervolgens verschijnt de leaderboard en kan je tot vijf tijden selecteren. Vervolgens als een fit bestand exporteren en in de map newfiles kopiëren. Als je de Edge opstart komt deze als er als segment in te staan.

Gisteren het rondje gefietst. Segment stond dus twee keer op mijn Edge (een keer Strava en een keer Garmin). Zoals ik verwachtte pakt hij er maar eentje. Toen ik in de buurt kwam waarschuwde de Edge dat er een segment in de buurt was. Eenmaal bij start aangekomen verschijnt de kaart in beeld, met het segment als roze lijn. Verder stond de tijd waartegen je fietst in beeld en duidelijk aangegeven de tijd die je voor of achter ligt.
Ik vond het erg mooi werken. Gaat helemaal automatisch eigenlijk. Helaas was de tijd waartegen ik fietste die van de segment leider, voor mij een onhaalbare uitdaging. Achteraf zag ik dat je in de Edge kan aangeven tegen welke tijd je wil fietsen, dus dat moet ik nog uitproberen.
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

ZOjuist de officiele release van de 3.40 firmware voor de Edge 810 gedownload en geinstalleerd.

na de update moest ik wel (helaas) handmatig alles instellen (fietsprofielen, gebruikersdetails etc)
:((

Changes from version 3.20 to version 3.40:
[*]New feature! Added Segment support.
To use segments, go to connect.garmin.com to find or create segments. Then, connect the device to your computer via USB cable and send the segments to your device. Once your segments have been downloaded to the device, disconnect from your computer. Then press the folder icon > Segments to access the list of segments on your device. After sending segments to your device, simply go ride through them to see the on-device experience!
[*]New feature! Added Edge Remote sensor support.
[*]New feature! Added Shimano Di2 sensor support with Dura Ace remote controls.
[*]New Feature! Added Vector Cycling Dynamics support that adds data fields and data recording for Power Phase (PP) and Platform Center Offset (PCO).
[*]Improvements to the elevation profile to fit the data to the graph and display upcoming elevation while riding a course or segment.
[*]Added a stop button on the map page. This button is used to stop a currently running course or segment and is only displayed if one of those features is in use.
[*]Added turn guidance and off course warnings settings for courses. These can be accessed through the menu button in the bottom right corner of the course list page. (Folder icon > Courses > Menu Button)
[*]Fixed uploads over Garmin Connect Mobile. Phone pairing information has been reset and will need to be setup again.
[*]Made several improvements to elevation profile zooming and scrolling.
[*]Fixed a shutdown when using 'Back to Start.'
[*]Added options menus to the Course, Segment, and Workout lists.
[*]Added file searching for Courses, Segments, and Workouts.
[*]Added Time Ahead/Behind and Distance Ahead/Behind as configurable data fields on all timer loop pages.
[*]Added the ability to edit segment map data fields.
Laatst gewijzigd door NielsTn op di 30 december 2014, 22:14, 3 keer totaal gewijzigd.
Duchenne Heroes 2013 & 2015
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Opnieuw instellen als in alles opnieuw invoeren of enkel bevestigen? Ik hoefde enkel alles te bevestigen, dus gewoon even een paar keer op de V drukken en het was weer gereed.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

@John77 : als in "alles opnieuw invoeren'. Inmiddels is de beta (3.28) vervangen door 3.40.
en 2 remotes besteld (voor MTB en racefiets) voor de Edge 810 :)
Duchenne Heroes 2013 & 2015
John77
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 17 augustus 2014, 18:08

Raar dat er verschil zit tussen de ene en de andere 810. Ik had ook 3.28Beta hiervoor. Toen ik update naar 3.28 moest ik dit ook doen trouwens.
the basic fact is no matter what you do to a turd - polish it, paint it, give it bling - it's still a turd, and there is nothing you can do about that underlying fact.
Gebruikersavatar
MrGPS
All rounder
All rounder
Berichten: 79
Lid geworden op: ma 24 juni 2013, 16:03
Contacteer:

NielsTn schreef: [*]Added turn guidance and off course warnings settings for courses. These can be accessed through the menu button in the bottom right corner of the course list page.
Sta me toe deze er even uit te lichten. Een héél belangrijke verbetering:
Als je een track hebt die deels niet op de kaart staat werd die tot voor kort behoorlijk 'vernacheld' - en dat kon je, itt de outdoor toestellen, niet voorkomen (behalve met trucen als niet-routerende kaarten e.d.). Met deze verandering kun je zorgen dat je track 1op1 gelijk blijft. Je krijgt dan alleen geen afslag-aanwijzingen (maar ook dat kan een voordeel zijn...).

Niet alle firmwareupdates van Garmin zijn even belangrijk. Deze wel!
http://www.mrgps.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zie ook http://www.youtube.com/mrgpsnl" onclick="window.open(this.href);return false; - http://www.facebook.com/mrgpsnl" onclick="window.open(this.href);return false;
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

Firmware 3.60 voor de Edge 810 is zojuist beschikbaar
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... -Available" onclick="window.open(this.href);return false;!


en voor de Edge 510: versie 3.50
https://forums.garmin.com/showthread.ph ... -Available" onclick="window.open(this.href);return false;!
Duchenne Heroes 2013 & 2015
nrs3bikes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 172
Lid geworden op: wo 21 april 2010, 16:14
Mijn mountainbike: is mooi

Weet iemand hoe je de 810 makkelijk extra kan zekeren met een polsbandje, (e.v met voorbeeld foto) ben als de dood dat ik dat ding verlies. Hij zit wel goed vast maar als je een keer crasht draait hij makkelijk een kwart slag en ben je hem kwijt.
Oja, de nieuwe firmware er opgezet en bij de eerste de beste rit schakelt de garmin zich zelf uit, kon hem wel weer aanzetten maar toch raar. Hopelijk is dit een incidentje maar het geeft ff geen vertrouwen.
Plaats reactie