Teasi One

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
thompsonbiker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 712
Lid geworden op: zo 16 oktober 2005, 10:54
Mijn mountainbike: Giant XTC 1 29er 2012

Vandaag weer een mooie route van gpsies gereden. Had alleen aan t einde een probleem met de Teasi omdat die ineens van slag was. Hij gaf op een bepaald punt allerlei rrichtingen aan waardoor ik niet door kon fietsen.. Op dat punt even rust genomen en even goed ingezoomd op het probleem. Zo kwam ik er dus ook achter dat de maker van de route op 1 punt misschien wel kort tien keer heen en weer was gefietst. Was een wirwar van strepen.. Haha.. Heel fijn dus, en valt de Teasi niet te verwijten gelukkig. Even vooruit kijken naar de route en gewoon weer gaan fietsen. Een 30 meter verderop pakte de Teasi de route weer probleemloos op..
Dus een goed leermoment hieruit is dat je vooraf goed op de teasi/computer/laptop even de route goed moet bekijken alvorens hem te gaan rijden.. Deze route meteen weer van de Teasi afgegooid.
A single track mind.
hullo
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 27 augustus 2007, 20:00
Mijn mountainbike: Steal is Real....

scheurneus schreef:Wat voor versie Mac OSX draai je op? (Appletje links boven in en dan over deze Mac en onder het woord OS X)

Want het uitgepakte bestand is teasitool.pkg en die dient te worden geïnstalleerd door erop te dubbelklikken. ALs je dan een hoop foutneldingen krijgt, zul je eens rustig er doorheen moeten lezen om te zien of er misschien iets staat over ondersteunende software die niet op je Mac aanwezig is (oude Mac?).

OS X versie 10.6.8, is een gebruikte 13inch macbook uit de Leapp store. misschien al wel veroudert?
Stay Save....
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Dat is inderdaad al redelijk oud. Je zou kunen kijken of je naar 10.7 kan bijwerken, want de 10.9 maverics versie zal waarschijnlijk niet willen werken op je macbook van voor 2009?
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
hullo
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 27 augustus 2007, 20:00
Mijn mountainbike: Steal is Real....

scheurneus schreef:Dat is inderdaad al redelijk oud. Je zou kunen kijken of je naar 10.7 kan bijwerken, want de 10.9 maverics versie zal waarschijnlijk niet willen werken op je macbook van voor 2009?

Bedankt..! zal kijken of dat gaat lukken, anders toch maar even aan een Windows machine hangen..
Stay Save....
jvde99
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 201
Lid geworden op: zo 30 juni 2013, 19:23
Mijn mountainbike: toert 2-3 keer per week door Zuid Limburg

Ik was hier naar opzoek toen ik overwoog hem te kopen maar kon het niet vinden dus ik zal hier even m'n ervaring posten.

De accu v/d teasi one 2 gaat met het scherm op 0% (goed zichtbaar in het bos) en met de opneemfunctie aan terwijl je over een track navigeert 9 uur mee. Zonder navigeren 10 uur en met navigeren en niet opnemen 12 uur. Alles met schermhelderheid op 0%
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

Ik zoek eigenlijk een niet al te duur gps device voor mn gebruik tijdens de (zomer)vakantie in het buitenland. Op zich ligt mijn prio niet bij het opnemen van cadans en hartslag. Ik wil dus oa gps routes downloaden en gebruiken. Nu zag ik dat de teasi qua budget heel gunstig ligt tov de concurrenten. Als ik hier alles lees lijkt het mij een prima werkend apparaat. Zitten alle landen al van te voren geïnstalleerd op het device of moet ik dat per land downloaden? Zijn er verder nog tips of zaken waar ik op moet letten?
Gebruikersavatar
HereIsTom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 19 juni 2014, 17:32
Mijn mountainbike: Mercure
Contacteer:

Als je de Tease in Nederland koopt, staat Nederland er vaak al op.
Als je 'm hebt sluit je 'm aan op je computer en download je de Teasi tool op http://www.teasi.eu" onclick="window.open(this.href);return false;
Daarmee kun je gelijk de laatste update op je Teasi zetten en ook de landen die je nodig hebt, heel Europa kun je gratis downloaden.
Ik zet er meestal maar één land op waar ik op dat moment ga fietsen, dan is hij niet zo vol en laadt dan ook sneller.
Bij mij werkt het altijd prima.
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

jvde99 schreef:Ik was hier naar opzoek toen ik overwoog hem te kopen maar kon het niet vinden dus ik zal hier even m'n ervaring posten.

De accu v/d teasi one 2 gaat met het scherm op 0% (goed zichtbaar in het bos) en met de opneemfunctie aan terwijl je over een track navigeert 9 uur mee. Zonder navigeren 10 uur en met navigeren en niet opnemen 12 uur. Alles met schermhelderheid op 0%
Om de verwachtingen goed te scheppen wil ik er wel aan toevoegen dat met lichtinval je ook echt he-le-maal niks ziet op 0%.

Daarom heeft het apparaat twee brightness instellingen. Een setting for als je het apparaat bediend (aanraakt) en een instelling voor idle mode (dus tijdens fietsen). Hoe snel na de laatste aanraking (x seconden) de idle mode ingaat kun je zelf instellen.

Kortom je kunt voor idle inderdaad een lage bringhtness aanhouden. Is het even slecht afleesbaar door de omstandigheden dan hoef je enkel het scherm aan te raken om de andere brightness setting voor x seconden te genieten.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

abreukel schreef:voor mn gebruik tijdens de (zomer)vakantie in het buitenland.
Buitenland is nogal breed er zit Europa en US+Canada bij de Teasi (niet alles tegelijk erin, maar je kunt wisselen).

Dus als buitenland bv Australië, Ecuador of Indonesië is, dan is de Teasi niet geschikt ;)
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
abreukel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 178
Lid geworden op: di 1 april 2008, 15:02
Mijn mountainbike: Hardenberg
Contacteer:

scheurneus schreef:
abreukel schreef:voor mn gebruik tijdens de (zomer)vakantie in het buitenland.
Buitenland is nogal breed er zit Europa en US+Canada bij de Teasi (niet alles tegelijk erin, maar je kunt wisselen).

Dus als buitenland bv Australië, Ecuador of Indonesië is, dan is de Teasi niet geschikt ;)

Nope Europa is vooralsnog meer dan voldoende
Cruiser79
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 30
Lid geworden op: zo 23 maart 2014, 17:37

Ik heb afgelopen vakantie voor het eerst met de Teasi gefietst en gewandeld. Ook het plannen van wandelroutes gaat perfect met de Teasi! Je komt echt op de mooiste plekjes en vaak over een beetje rustige paden die door niet zoveel mensen gebruikt worden. Eerlijk gezegd gaat wandelingen plannen nog beter dan het plannen van fietsroutes in Schotland, aangezien een heleboel paden niet bepaald geschikt zijn voor de fiets...
We kwamen wel ergens een klein probleempje tegen op één van de routes; op zowel de (papieren) wandelkaarten als op de Teasi stond een bepaalde route tussen twee plaatsen getekend. Alleen bleek dat er een stuk van een paar kilometer miste, midden in een soort moeras. Maar daar kon de Teasi in principe ook niet veel aan doen.
Verder werkt het eigenlijk best goed, moet alleen ook in Nederland eens wat meer experimenteren.
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
HereIsTom
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 26
Lid geworden op: do 19 juni 2014, 17:32
Mijn mountainbike: Mercure
Contacteer:

Ik gebruik de Teasi One 2 bij het Geocachen en dat werkt goed.
Ronner
All rounder
All rounder
Berichten: 94
Lid geworden op: zo 8 oktober 2006, 21:02

.
Laatst gewijzigd door Ronner op do 6 augustus 2020, 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
petter
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 381
Lid geworden op: vr 23 september 2011, 23:35
Mijn mountainbike: Trek Farley 5/Canyon Spectral CF7 ASX

Inderdaad, downloaden, Teasi aansluiten en erop zetten en gaan. Werkt heel eenvoudig, zonder handleiding kom je al een heel eind.
Change your skills, not the trails :-q / Grenspark Trail Builders
Plaats reactie