Teasi One

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jeroenslb
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 25 februari 2013, 12:13
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Krijg dan wel het menutje te zien dat je naar de route toe wordt genavigeerd zeg maar...
lijkt er wel op dat ze het doen maar vroeg me gewoon af waarom bij die onderste twee ik wel zo'n vlaggetje krijg en die daar boven staan niet....
komen beide van gpsies af vandaar.
DON'T LIMIT YOUR CHALLENGES...
CHALLENGE YOUR LIMITS...


Trek Superfly 9.7
catena
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: wo 21 mei 2008, 11:42
Mijn mountainbike: KTM Aera Pro

Dat had ik laatst ook bij de gpx bestanden van de toertocht van Kasterlee. Bij de 70km staat een vlaggetje met het getal 10. Als ik nu de route open op de Teasi zie ik 10 vlaggetjes in de route staan die je aan kunt tikken waarna je info over dat punt krijgt, in mijn route zijn het bijvoorbeeld bevoorradingspunten of splitsingen van de verschillende routes. Belangrijke punten in de route dus.
Gebruikersavatar
jeroenslb
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 25 februari 2013, 12:13
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Aaaaah ok! Weer wat geleerd!
Thanks!
DON'T LIMIT YOUR CHALLENGES...
CHALLENGE YOUR LIMITS...


Trek Superfly 9.7
Lin83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 8 augustus 2014, 17:01

Ik heb sinds dit weekend ook een Teasi One, echter ik zie geen kaart als ik op kaart druk. Als ik ga fietsen en mijn route opneem, geeft ie wel een lijn aan, maar de kaart zie ik dus niet. Doe ik iets fout?
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Even teasitool installeren en controleren of de juiste kaartdelen in de Teasi zitten.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Lin83
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 37
Lid geworden op: vr 8 augustus 2014, 17:01

scheurneus schreef:Even teasitool installeren en controleren of de juiste kaartdelen in de Teasi zitten.
Dat was het, tnx! :-q Ik meende dat ik ze geïnstalleerd had, maar blijkbaar waren ze nog niet volledig overgezet. :oops:
Gebruikersavatar
jeroenslb
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 25 februari 2013, 12:13
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Dit wekend voor het eerst gefietst met de Teasi One 2!!
Top appartaatje!
Zaterdag zelf een rondje laten maken van de gewenste aantal kilometers!
De leukste paadjes gevonden!
Zondag een route na gefietst... perfect! Niks geen signaal verlies oid!

1 klein min puntje... sommige afslagen gaf hij iets te laat aan zeg maar... 10 meter was 5 meter zeg maar... Niks noemenswaardig dus
DON'T LIMIT YOUR CHALLENGES...
CHALLENGE YOUR LIMITS...


Trek Superfly 9.7
henkjan29er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 10 juni 2013, 22:55
Mijn mountainbike: Trek Stache

ik heb nu twee keer met de teasi one 2 gefietst, routes van gpssies gedownload.
ben er zeer tevreden mee. wat een mooi ding voor deze prijs.
wel even wennen maar verder super ding.
zelf een rondje laten maken heb ik nog niet geprobeerd
Gebruikersavatar
Marjolijn
All rounder
All rounder
Berichten: 134
Lid geworden op: di 3 juni 2014, 12:47
Mijn mountainbike: Canyon Nerve AL 7.0

Ik heb vandaag de Tease One 2 binnen gekregen, vanavond even mee spelen. Kijken of ik de route van de Noordergrensrit erop kan krijgen voor zondag.

Overigens besteld bij bike-unit.nl voor 139,95, gratis verzonden. Goedkoper dan dat wordt ie volgens mij niet?
Gras groeit niet harder als je eraan trekt
Gebruikersavatar
jeroenslb
All rounder
All rounder
Berichten: 148
Lid geworden op: ma 25 februari 2013, 12:13
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Dammit! Heb ik €10,- teveel betaald ;-)
Was hem nog niet tegen gekomen onder de 149,-
Maargoed nog steeds niet duur in vergelijking met garmin's
DON'T LIMIT YOUR CHALLENGES...
CHALLENGE YOUR LIMITS...


Trek Superfly 9.7
FJP
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: ma 18 maart 2013, 21:28

Ook ik heb de Teasi One2 via Bike-Unit.nl weten te bemachtigen. Leuk apparaat en zondag ga ik er de eerste mee het bos in. Eerst een route opnemen met de mountainbikeclub en daarna een klein rondje zelf laten berekenen. Ook ik heb af en toe wat problemen met het verschuiven van de kaart waarbij ik steeds ongewild een waypoint instel. Als iemand tips heeft, graag!
hullo
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 27 augustus 2007, 20:00
Mijn mountainbike: Steal is Real....

Ik ben overgestapt van Windows naar een Macbook, maar krijg nu de Taesitool niet geinstaleerd. terwijl er wel een mac versie te downloaden is. Meer mensen daar last van?
Stay Save....
edwinc
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: ma 6 oktober 2014, 16:17
Mijn mountainbike: Zwaar, star en simpel

hullo schreef:Ik ben overgestapt van Windows naar een Macbook, maar krijg nu de Taesitool niet geinstaleerd. terwijl er wel een mac versie te downloaden is. Meer mensen daar last van?
Kan je iets preciezer zijn, Hullo? Heb je de Mac versie gedownload? Het zip bestand uitgepakt en de .dmg geopend? TEASItool programma toen gestart?
hullo
All rounder
All rounder
Berichten: 108
Lid geworden op: ma 27 augustus 2007, 20:00
Mijn mountainbike: Steal is Real....

edwinc schreef:
hullo schreef:Ik ben overgestapt van Windows naar een Macbook, maar krijg nu de Taesitool niet geinstaleerd. terwijl er wel een mac versie te downloaden is. Meer mensen daar last van?
Kan je iets preciezer zijn, Hullo? Heb je de Mac versie gedownload? Het zip bestand uitgepakt en de .dmg geopend? TEASItool programma toen gestart?

Ja de mac versie gedownload als zip en wordt dan automatisch uit gepakt door de Unarchiver, het hele instalatie proces door lopen, dan wil ik de Teasi tool openen en dan geeft die een fout melding. Hij zegt kan bestand niet openen, en een hele waslijst erbij met voor mij onbegrijpelijke taal....
Stay Save....
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Wat voor versie Mac OSX draai je op? (Appletje links boven in en dan over deze Mac en onder het woord OS X)

Want het uitgepakte bestand is teasitool.pkg en die dient te worden geïnstalleerd door erop te dubbelklikken. ALs je dan een hoop foutneldingen krijgt, zul je eens rustig er doorheen moeten lezen om te zien of er misschien iets staat over ondersteunende software die niet op je Mac aanwezig is (oude Mac?).
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Plaats reactie