Teasi One

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Oké dan tymon, en gpsies staan volgens mij ook heel routes op.
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Vandaag de teasi getest en iPhone strava aan gezet. Beide tracks wijken 50 hoogte meters van elkaar af en in lengte een paar honderd meter (41.3 om 41.5) Als ik de teasi file vervolgens in strava upload is verschil er niet meer in hoogte meters (2 hoogte meters verschil nog) en de afstand is nog 100m verschil. Geen idee hoe het kan. Het ding doet wat het moet doen, navigeren, heb een track van iemand anders na gereden :-). Goed ding voor weinig geld
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

Hoogtemeters kunnen op 3 manieren worden berekend:

1) Op basis van de luchtdruk (barometrisch)
2) Op basis van GPS lokalisatie
3) Op basis van kaartgegevens

De Teasi heeft geen barometer en moet daarom de meeste nauwkeurige optie ontberen. Op basis van GPS is leuk maar onnauwkeurig. Ga je je gereden route uploaden dat word afhankelijk van de applicatie/programma de hoogtemeters gecorrigeerd op basis van de kaartgegevens.

IK gebruik zelf "ridewithgps" welke de mogelijkheid bied om handmatig de hoogtemeters te laten corrigeren door de kaartgegevens. 25% verschil is geen uitzondering.

Kortom: hoogtemeters zijn leuke statistische gegevens maar neem ze in ons hobbeldehobbel landje met een korreltje zout. Een bultje is gauw gemist :wink:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

NatteKrant schreef:
IK gebruik zelf "ridewithgps" welke de mogelijkheid bied om handmatig de hoogtemeters te laten corrigeren door de kaartgegevens. 25% verschil is geen uitzondering.
Ik begreep vanmiddag dat iedereen daar http://www.digitalepo.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor gebruikt... :bier:
NatteKrant
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 879
Lid geworden op: di 14 augustus 2012, 19:58
Mijn mountainbike: Wilier 501 XN

vibemaker schreef:
NatteKrant schreef:
IK gebruik zelf "ridewithgps" welke de mogelijkheid bied om handmatig de hoogtemeters te laten corrigeren door de kaartgegevens. 25% verschil is geen uitzondering.
Ik begreep vanmiddag dat iedereen daar http://www.digitalepo.com" onclick="window.open(this.href);return false; voor gebruikt... :bier:
Hoe meesterlijk is die dan... :bier:

De optie die ik bedoelde werkt overigens niet altijd in je "voordeel"....
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Even een vraagje ik heb een iPhone 6 en die heeft een barometer. Werkt de strava app samen met die barometer en de gps of alleen met de gps. Heb nl de indruk dat mijn strava op iPhone 6 nauwkeuriger is dan de teasi.
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Teasi heeft geen barometer.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Marcel964
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 475
Lid geworden op: ma 21 september 2015, 15:20

Dat weet ik dag een teasi die niet heeft. Maar mijn iPhone wel, dus vroeg me af of strava als app daar gebruikt van maakt?
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Nee, zit er niet in. Zoek met google of zoek bij strava in de faqs/help en je zult het antwoord zo vinden.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Rolandz
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 7 juli 2014, 15:57
Mijn mountainbike: Bottecchia Stelvio 650B

Mijn Teasi One wordt niet meer herkend door de iMac (versie OS X El Capitan).
Ook als ik de Teasi one tool (laatste versie) gebruik herkend deze de Teasi One niet.

Als ik de Teasi one opstart en dan verbind met de iMac vraagt deze wel of ik deze wil "verbinden met de PC" of dat ik "alleen wil opladen". Maar daarna gebeurt er dus niks. Zijn er meerdere mensen met dit probleem en hebben die hiervoor een oplossing voor hebben?
h67racing
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 192
Lid geworden op: ma 11 februari 2013, 19:21
Mijn mountainbike: Trek superfly al 100 pro 2013

ik zou het probleem gewoon is bij teasi melden. Mijn ervaring is dat ze redelijk snel reageren.
as ut ni giët zoë as ut mot da mot ut ma zoë as ut giët
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29963
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Soortgelijk probleem wel eens bij m'n Garmin gehad, toen loste een ander USB-kabeltje het probleem op.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
svaiy
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 11:26

@Rolandz: heb je de mogelijkheid om de Teasi op een andere computer aan te sluiten? Dan kun je uitsluiten of het aan de Mac / El Capitan ligt.
Rolandz
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: ma 7 juli 2014, 15:57
Mijn mountainbike: Bottecchia Stelvio 650B

Een collega heeft mijn Teasi one meegenomen. Nadat hij er de laatste software opgezet had, gaf deze geen problemen meer op zijn computer. Thuis gekomen wilde de Mac nog steeds niet de Teasi one herkennen. Op de hobbykamer heb ik nog een hele oude Win XP machine staan. De Teasi Tool werkt hier niet op, daarvoor is de Win XP versie te oud. Maar gelukkig wil deze computer de Teasi One wel herkennen.
Wachten is dus op een nieuwe update van Teasi One zodat deze ook weer herkent wordt door de Mac versie waarop El Capitan draait.
Gebruikersavatar
svaiy
All rounder
All rounder
Berichten: 84
Lid geworden op: vr 24 oktober 2014, 11:26

Top! Je zou ook nog kunnen overwegen om via Bootcamp een versie van Windows op je Mac te installeren. Deze kan naast El Capitan draaien -> https://support.apple.com/nl-nl/HT201258" onclick="window.open(this.href);return false;

Je hebt dan dus zowel El Capitan als Windows op je Mac draaien, je kan vervolgens kiezen welke van de 2 je wil starten.
Plaats reactie