Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erwin25
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 206
Lid geworden op: za 19 september 2020, 21:51
Mijn mountainbike: fietst wel goed

RbbBrts schreef: ma 27 september 2021, 18:45
Ik vind het leuk om mijn gefietste rondes in bij te houden en te zien waar anderen fietsen.
Daarvoor is Strava gewoon goed. En gratis.

Garmin ook erg leuk, maar meer voor je zelf om meer bezig te zijn met 'trainen', delen van waar je hebt gefietst is daarna weer meer voor de hand liggend met Strava.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Er zijn ook allerlei spelletjes gekoppeld aan Strava, zoals de 52 verschillende mtb- routes in 52 weken Challenge (www.kluitech.nl).
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

RbbBrts schreef: ma 27 september 2021, 18:45 Ik heb nu de gratis Strava versie om eens te leren / kijken wat je ermee kan. De betaalde versie geeft wat meer mogelijkheden. Zijn er hier veel mensen die Strava gebruiken of doe je meer met bijv. (als je een Garmin fietscomputer hebt) Garmin Connect?
Ik vind het leuk om mijn gefietste rondes in bij te houden en te zien waar anderen fietsen.
Ik heb een Garmin en Strava, overigens niet de bwr-versie. Live segments etc is niet mijn idee van een lekker middagje fietsen. De tijd van pr’s vergelijken met volgers ligt ver achter me. En dan is de gratis versie van Strava natuurlijk meer dan voldoende.
Gebruikersavatar
All4Fun
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 938
Lid geworden op: za 10 januari 2009, 10:31
Mijn mountainbike: Sleept me er wel tegenop...

Vraagje, ben met de zoekfunctie aan de haal geweest, maar dat leverde niks op, maar is het mogelijk om aan segmenten een datum te koppelen vanaf waar het segment actief is.
Het komt nogal eens voor dat een route aangepast wordt, als in een segment zo'n flinke aanpassing zit die wezenlijk invloed heeft op de tijd en dan met name langer, dan klopt het klassement niet meer, tijden van voor de aanpassing zijn dan niet meer op de nieuwe van toepassing.

De groet'n...
Kalm an..... en rap wat!!!!

Kan nie lig op 't karkhof, wil nie lig 'r noast!!!!!

SYS: Ghost Fat-Fully Fatbike
SYS: Ghost AMR Plus 7500
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Waar ik Strava handig voor vind, is om bij te houden hoeveel km's ik met bepaalde onderdelen doe. Na het vervangen heb ik mijn remblokken, ketting, cassette en banden toegevoegd.

Het valt me overigens wel op dat er nogal grote afwijkingen kunnen zitten tussen wat ik met mijn iPhone registreer en wat vrienden registreren met hun Garmin (aangesloten op Strava). Vorige week nog een rondje Overloon gereden. Mijn iPhone registreerde 31,5 km en 51 hm. Mijn maat (met Garmin Edge 1030) had 33 ,0 km en 79 hm.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

All4Fun schreef: za 16 oktober 2021, 22:54 Vraagje, ben met de zoekfunctie aan de haal geweest, maar dat leverde niks op, maar is het mogelijk om aan segmenten een datum te koppelen vanaf waar het segment actief is.
Het komt nogal eens voor dat een route aangepast wordt, als in een segment zo'n flinke aanpassing zit die wezenlijk invloed heeft op de tijd en dan met name langer, dan klopt het klassement niet meer, tijden van voor de aanpassing zijn dan niet meer op de nieuwe van toepassing.

De groet'n...
Ik heb deze vraag vorige week gesteld op de Strava site en als antwoord kreeg ik dat het helaas niet mogelijk is om de aanmaakdatum of wijziging van het segment te kunnen zien.
byorka
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8734
Lid geworden op: ma 26 juli 2004, 20:29
Mijn mountainbike: Ne ne Niner

FreedomRanger schreef: zo 24 oktober 2021, 15:08
Het valt me overigens wel op dat er nogal grote afwijkingen kunnen zitten tussen wat ik met mijn iPhone registreer en wat vrienden registreren met hun Garmin (aangesloten op Strava). Vorige week nog een rondje Overloon gereden. Mijn iPhone registreerde 31,5 km en 51 hm. Mijn maat (met Garmin Edge 1030) had 33 ,0 km en 79 hm.
Is op zich niet zo vreemd. Afstand kan al het verschil zijn tussen meting met gps en wielsensor.
Bij verschillende meetsystemen heb je ook kans op verschillende uitkomsten.
Ik ploeterde en rook de overwinning!

Later bleek het alleen maar gebakken lucht te zijn.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

FreedomRanger schreef: zo 24 oktober 2021, 15:08 Waar ik Strava handig voor vind, is om bij te houden hoeveel km's ik met bepaalde onderdelen doe. Na het vervangen heb ik mijn remblokken, ketting, cassette en banden toegevoegd.
Ken je de app mainTrack? Is gekoppeld aan Strava en op die manier kun je makkelijk per onderdeel zien hoe lang het op je fiets zit.
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Jurriaan schreef: zo 24 oktober 2021, 23:11
FreedomRanger schreef: zo 24 oktober 2021, 15:08 Waar ik Strava handig voor vind, is om bij te houden hoeveel km's ik met bepaalde onderdelen doe. Na het vervangen heb ik mijn remblokken, ketting, cassette en banden toegevoegd.
Ken je de app mainTrack? Is gekoppeld aan Strava en op die manier kun je makkelijk per onderdeel zien hoe lang het op je fiets zit.
Bedoel je niet toevallig ProBikeGarage
Die gebruik ik nml daarvoor en werk ideaal
Gebruikersavatar
FreedomRanger
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 349
Lid geworden op: ma 21 juni 2021, 14:59
Mijn mountainbike: rijdt prima!

Jurriaan schreef: zo 24 oktober 2021, 23:11
FreedomRanger schreef: zo 24 oktober 2021, 15:08 Waar ik Strava handig voor vind, is om bij te houden hoeveel km's ik met bepaalde onderdelen doe. Na het vervangen heb ik mijn remblokken, ketting, cassette en banden toegevoegd.
Ken je de app mainTrack? Is gekoppeld aan Strava en op die manier kun je makkelijk per onderdeel zien hoe lang het op je fiets zit.
Strava heeft die optie zelf ook. Ik heb in Strava aan mijn fiets de genoemde onderdelen toegevoegd en zo kan ik zien hoeveel km ze er al opzitten. Je moet je onderdelen overigens wel via de website toevoegen, want in de app kan het niet.
Je stopt niet met spelen omdat je oud wordt. Je wordt oud omdat je stopt met spelen.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Klopt, maar die functie is (was?) in Strava belabberd geïmplementeerd. Wissel je, bijvoorbeeld, je wielset voor de winter, dan wordt die door Strava gewoon weggegooid en ben je je kilometerstand kwijt. Pro Bike Garage kan ik van harte aanbevelen.
Vorsprung durch Pedantik.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

mainTrack kun je naar wens instellen. Bijvoorbeeld dat je je ketting na xxx km wilt vervangen. Je krijgt bij het bereiken van opgegeven km’s een bericht. Werkt prima, en veel makkelijker te zien/ raadplegen dan in de krochten van Strava.

(Kan zijn dat mainTrack iOS only is)
Gebruikersavatar
HB_Eagle
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 822
Lid geworden op: do 2 augustus 2018, 19:36

Jurriaan schreef: ma 25 oktober 2021, 15:54 mainTrack kun je naar wens instellen. Bijvoorbeeld dat je je ketting na xxx km wilt vervangen. Je krijgt bij het bereiken van opgegeven km’s een bericht. Werkt prima, en veel makkelijker te zien/ raadplegen dan in de krochten van Strava.

(Kan zijn dat mainTrack iOS only is)
Yep is ios only
Maar er komt ook een Android versie aan
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1414
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Alien schreef: ma 25 oktober 2021, 14:21 Klopt, maar die functie is (was?) in Strava belabberd geïmplementeerd. Wissel je, bijvoorbeeld, je wielset voor de winter, dan wordt die door Strava gewoon weggegooid en ben je je kilometerstand kwijt. Pro Bike Garage kan ik van harte aanbevelen.
Ik heb Pro Bike nu ook geïnstalleerd, maar krijg elke keer foutmeldingen als ik componenten wil toevoegen of verwijderen. Heb jij (of andere gebruikers hier) dit ook?

Scherm blijft 20/30sec laden en krijg dan een Gateway time-out melding.
Alien
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1567
Lid geworden op: do 17 juli 2008, 13:10

Nope.
Vorsprung durch Pedantik.
Plaats reactie