Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

JevL schreef: vr 12 maart 2021, 00:51 Zijn hier ook mensen die bewust gestopt zijn met strava of überhaupt ritten bijhouden met een gps?
Niet gestopt, maar ik kijk allang niet meer naar hoe ik presteer op segmenten tov anderen. Weleens voor mezelf, maar ook niet altijd. Ik gebruik het vooral om te zien of mijn conditie beter wordt of niet en om ritten nog eens te kunnen rijden of juist niet (soort archief). Er groot deel van mijn profiel is niet openbaar en ook ritten staan niet allemaal openbaar. Het is voor mezelf en niet voor anderen. Dat Strava mijn data gebruikt is prima, dat is anoniem.
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Ik rijd wel altijd met gps gewoon omdat ik het leuk vind om achteraf te kijken waar ik geweest ben , of om de weg weer terug te vinden als ik het niet uit mijn hoofd weet , of om een route na te rijden :-q
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Fred (mtb-sport) schreef: zo 14 maart 2021, 16:26
bouwpakket schreef: zo 14 maart 2021, 15:23
En in principe kan je alles zo instellen dat het niet openbaar op te vragen is. Bovenstaande afbeelding is van iedereen die gewoon zijn data openbaar heeft staan
Precies en wat zou daar dan weer mis mee zijn?
Als je niets van jou op het web wilt zien, dan van het web af en jezelf heel diep verstoppen tot de onvermijdelijke 6 planken op je pad komen.................
Ik heb daar -in dit geval- ook geen moeite mee, maar mijn opmerking was dan ook reactie op Hilco's opmerking.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

No hard feelings naar niemand toe. :-q
Alleen dat privacy van bijvoorbeeld Strava/Garmin etc.) gebeuren wordt soms opgeblazen. Dat soms ook door mensen die wel de hele dag op fora druk in de weer zijn. (misschien beetje appels/peren, maar toch).
Op het moment als je gebruik maakt van een online tool (zoals Strava) dan weet je dat je gegevens bij derden neer legt, ook als het "private" is.
Wil je dat niet, dan koop je een tellertje en na afloop schrijf je het op in een schriftje. Oeps, dat lijkt wel 30 jaar terug in de tijd :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
HuibMM
All rounder
All rounder
Berichten: 141
Lid geworden op: wo 23 mei 2018, 11:21
Mijn mountainbike: Pole Taival

JevL schreef: vr 12 maart 2021, 00:51 Zijn hier ook mensen die bewust gestopt zijn met strava of überhaupt ritten bijhouden met een gps?
Ik houd mijn ritten bij met dat schriftje. maar dan alleen de totalen.

Strava maakte mij te fanatiek en dat ging ten koste van mijn plezier zowel op de mtb als de race. Dus toen dacht ik, dan maar niet.
anders ga ik wel op de fiets
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

HuibMM schreef: zo 14 maart 2021, 19:13 Strava maakte mij te fanatiek en dat ging ten koste van mijn plezier zowel op de mtb als de race. Dus toen dacht ik, dan maar niet.
Dat "probleem" had ik ook. Gebruik de kale Strava versie, die houdt alleen je eigen data bij. Geeft veel rust. :-q
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef: zo 14 maart 2021, 19:23
HuibMM schreef: zo 14 maart 2021, 19:13 Strava maakte mij te fanatiek en dat ging ten koste van mijn plezier zowel op de mtb als de race. Dus toen dacht ik, dan maar niet.
Dat "probleem" had ik ook. Gebruik de kale Strava versie, die houdt alleen je eigen data bij. Geeft veel rust. :-q
Ik zit denk ik dan op het kantelpunt. Nu ik inmiddels 60'er ben, kan Strava heeeeeeeeeeeeeel errug confronterend zijn want als ik bijvoorbeeld een favoriete klim op de Canarische eilanden bekijk (min. 1.500hm in 1 stuk) dan zie ik het verval.
Net zoals ik 10 jaar terug heel makkelijk ritjes van 100 km op de race met pakweg 31 of 32 gem. deed en nu een 30'er eerder zeldzaam aan het worden is. Maar als die er dan is, dan voelt dat ook weer lekker.
Aan de andere kant kijk ik dan in het klassement van 55+ en zie dan dat ik nog geen zijwieltjes nodig heb. :winkie:

Ik heb het vaker gezegd: Strava is een leuke toevoeging op het fietsen, maar alles behalve een doel. Tijdens ritjes tegenwoordig paar foto's die ik er dan bij zet en daarmee juist anderen enthousiast kan maken (enkeling noemt het nog ogen uitsteken)

Duszzzzzzzz Fredje heeft idd een betaald abbo en daarbij ook een abbo op Veloviewer, dat laatste is echt leuk als je van getallen houd.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik zie 't gewoon als een logboek (en ook leuk om een paar goede vrienden te volgen en natuurlijk Lance Armstrong;), en 't voordeel is dat het vanuit diverse "loggers" te gebruiken is. Ik rij nu nog met Polar, maar straks wrs met een Garmin en dan ben ik mijn historie gelukkig niet kwijt. (Ik hoef/wil dus ook geen live-segments;)
carbon bike, titanium collarbone...
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Strava heb ook ik voor de lol, leuk hoor inspiratie op doen middels de ritten van andere. Ook een mooi logboek, ik bedoel als ik dan ‘in eens’ een week met 300km er tussen heb :tong .
En als ik zin heb gebruik ik Elevate om mijn conditieprogressie te zien. Maar nu de tijd niet om gericht te trainen dus geloof het wel.
En Fred heeft Veloviewer ‘aangepraat’ :bier:
Gebruikersavatar
Hilco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6945
Lid geworden op: zo 8 augustus 2004, 23:02
Mijn mountainbike: star,staal ,singlespeed Surly KM

Jurriaan schreef: zo 14 maart 2021, 22:56
En Fred heeft Veloviewer ‘aangepraat’ :bier:
wa is da?
ouderdom komt met gebreken :-{ maar ik fiets nog wel :winkie:
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Hilco schreef: ma 15 maart 2021, 12:58
Jurriaan schreef: zo 14 maart 2021, 22:56 En Fred heeft Veloviewer ‘aangepraat’ :bier:
wa is da?
Heel veel cijfertjes https://veloviewer.com/athlete/715693/ (idd geen geheimen voor jullie)
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Fred (mtb-sport) schreef: zo 14 maart 2021, 20:16...Nu ik inmiddels 60'er ben, kan Strava heeeeeeeeeeeeeel errug confronterend zijn want als ik bijvoorbeeld een favoriete klim op de Canarische eilanden bekijk (min. 1.500hm in 1 stuk) dan zie ik het verval
...
Duszzzzzzzz Fredje heeft idd een betaald abbo en daarbij ook een abbo op Veloviewer, dat laatste is echt leuk als je van getallen houd.
Van Veloviewer, daar werd ik juist onrustig van. Dan zie je al die voorgaande jaren YTD oplopen met je CYTD (Current YTD;) en je wilt nooit achterlopen op voorgaande jaren, dus leg je de lat elk jaar hoger.. :~
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Nespresso schreef: ma 15 maart 2021, 22:16
Fred (mtb-sport) schreef: zo 14 maart 2021, 20:16...Nu ik inmiddels 60'er ben, kan Strava heeeeeeeeeeeeeel errug confronterend zijn want als ik bijvoorbeeld een favoriete klim op de Canarische eilanden bekijk (min. 1.500hm in 1 stuk) dan zie ik het verval
...
Duszzzzzzzz Fredje heeft idd een betaald abbo en daarbij ook een abbo op Veloviewer, dat laatste is echt leuk als je van getallen houd.
Van Veloviewer, daar werd ik juist onrustig van. Dan zie je al die voorgaande jaren YTD oplopen met je CYTD (Current YTD;) en je wilt nooit achterlopen op voorgaande jaren, dus leg je de lat elk jaar hoger.. :~
Cijfers kunnen inderdaad soms confronterend zijn. Inderdaad te zien dat de gem. snelheid daalt, maar dan soms een uitschieter naar boven en voelt dat goed aan. Verder over de jaren te zien dat ik vanaf mijn “marathonpensioen” meer ben gaan fietsen, want er wordt niet meer getraind. (Denk daar maar over na).
Door cijfertjes soms ook extra motivatie, wil toch mijn wekelijkse/maandelijkse km doel halen en afgelopen COVID-19 jaar blijkbaar extra energie om meer dan ooit te trappen (je moet wat).
Enne, bij DoW: Inderdaad vrijdag de meest productieve dag vd week. Maar daar had ik Veloviewer niet voor nodig...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Nespresso schreef: ma 15 maart 2021, 22:16
Fred (mtb-sport) schreef: zo 14 maart 2021, 20:16...Nu ik inmiddels 60'er ben, kan Strava heeeeeeeeeeeeeel errug confronterend zijn want als ik bijvoorbeeld een favoriete klim op de Canarische eilanden bekijk (min. 1.500hm in 1 stuk) dan zie ik het verval
...
Duszzzzzzzz Fredje heeft idd een betaald abbo en daarbij ook een abbo op Veloviewer, dat laatste is echt leuk als je van getallen houd.
Van Veloviewer, daar werd ik juist onrustig van. Dan zie je al die voorgaande jaren YTD oplopen met je CYTD (Current YTD;) en je wilt nooit achterlopen op voorgaande jaren, dus leg je de lat elk jaar hoger.. :~
Ik word er niet warm of koud van, de jaarprogressie.
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Jurriaan schreef: di 16 maart 2021, 22:39Ik word er niet warm of koud van, de jaarprogressie.
Ik word er warm en koud van, de jaarregressie.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Plaats reactie