Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

hitchhikerzguide schreef: do 28 mei 2020, 00:16 Ik heb Strava om mijn eigen ritten bij te houden, en te zien wat de mensen doen die ik volg. Die kan ik dan kudo's geven en een opbeurende comment "bamihap verdiend". Ik wou beginnen met hier en daar een interessante rit als GPX op te slaan gezien ik nu een gps heb maar dat gaat blijkbaar ook niet meer :roll:
Dat ging al niet meer zonder dat je summit lid was.
Maar daar zijn andere opties voor.
Veel mensen gebruiken de tool van mapstogpx
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ach, voor mij verandert er eigenlijk niet zoveel. Ik gebruik Strava eigenlijk voornamelijk als dagboekje om te zien waar en wanneer ik gefietst heb en of ik wat vorderingen maak. Hier en daar volg ik wat vrienden en geef ik wat Kudo's.
Dat kan allemaal nog steeds, dus vooralsnog zie ik geen reden om een betaald abonnement te nemen.
Mijn plaats in de klassementen boeit me niet zo. Ik ben gisteren ook gewoon afgestapt om wat foto's te nemen.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Als je de Chrome browser gebruikt kan je een plugin downloaden en instaleren.
Dan kan je de gpx downloaden zonder abo.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2643
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: do 28 mei 2020, 08:57 Als je de Chrome browser gebruikt kan je een plugin downloaden en instaleren.
Dan kan je de gpx downloaden zonder abo.
Is er ook voor firefox.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Vraagje... ik mijn mtb in mijn profiel van Strava als favoriet staan. Heb nu ook een gravel racer waar ik nu voornamelijk mee fiets dus direct na een rit slaat mijn Garmin de rit op en zet hem ook op Strava. Ik open op mijn mobiel daarna Strava en pas de rit aan waarbij ik als fiets de gravel racer zet.
Ik heb echter de indruk dat de kilometers nu bij beide fietsen worden opgeteld?
Weet iemand of dat dat klopt en zo ja hoe voorkom ik dat? Is namelijk niet handig om iedere rit je favoriete fiets in te gaan stellen.
Thanks
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Als het goed is niet en kloppen de km`s gewoon (ik heb 3 fietsen en een trainer, geen probleem)
Als je nu de gravelaar veel gebruikt, kan het idd wel handig zijn om die de standaard fiets te maken.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10376
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Alleen de top 10 ranking was nog zichtbaar, prima, maar ik zie dat nu ook de Reliefkaart verwijderd is, alleen de Standaardkaart en Satellietkaart staan nog aan voor niet-abo's? Dat vind ik irritanter, grr... Reliefkaart was fijner te lezen (met al dat relief in Zuid L).
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

TenZNL schreef: do 28 mei 2020, 21:45 Als het goed is niet en kloppen de km`s gewoon (ik heb 3 fietsen en een trainer, geen probleem)
Als je nu de gravelaar veel gebruikt, kan het idd wel handig zijn om die de standaard fiets te maken.
Heb jij Strava en garmin ok gekoppeld zoals ik omschreef, heb namelijk de indruk dat als ik garmin na de rit stop en die rit dan opsla om vervolgens de rit aan te passen in strava hij dat toch echt bij beide fietsen de kilometers optelt.
Ja aanpassen van favoriet ga ik doen maar eerst wil ik na de volgende rit de kilometers controleren van beide fietsen. Wil namelijk zeker weten dat de kilometers van de mtb kloppen, onder andere ivm onderhoud! :wink:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3300
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Je kan op de website een refresh van de statistieken uitvoeren. Misschien helpt dat?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29972
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik gebruik Garmin Edge > Garmin Connect > Strava.
Gaat goed met verschillende fietsen en correctie achteraf.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

RRon schreef: do 28 mei 2020, 22:09
TenZNL schreef: do 28 mei 2020, 21:45 Als het goed is niet en kloppen de km`s gewoon (ik heb 3 fietsen en een trainer, geen probleem)
Als je nu de gravelaar veel gebruikt, kan het idd wel handig zijn om die de standaard fiets te maken.
Heb jij Strava en garmin ok gekoppeld zoals ik omschreef, heb namelijk de indruk dat als ik garmin na de rit stop en die rit dan opsla om vervolgens de rit aan te passen in strava hij dat toch echt bij beide fietsen de kilometers optelt.
Ja aanpassen van favoriet ga ik doen maar eerst wil ik na de volgende rit de kilometers controleren van beide fietsen. Wil namelijk zeker weten dat de kilometers van de mtb kloppen, onder andere ivm onderhoud! :wink:
Ja, strava en garmin zijn hier ook gekoppeld. Het enige verschil is dat ik niet via m`n mobiel/BT upload (ik hang `m altijd aan de desktop, kan ie gelijk opladen)
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

ThaSingleTrackMastah schreef: do 28 mei 2020, 22:21 Ik gebruik Garmin Edge > Garmin Connect > Strava.
Gaat goed met verschillende fietsen en correctie achteraf.
Zo heb ik het ook.
Na wat geklooi in de app, verversen en zo, ging de kilometerstand van de mtb73km omlaag..... precies de rit van gisteren, ik had screenshots gemaakt.
Lijkt inderdaad dat jouw verhaal klopt alleen viel het mij op omdat ik ineens net boven de 6K zat met de mtb en dat kon ik mij niet herinneren.... ik heb iets met cijfertjes... :lol:
Thanks allen!

@TenZNL.... ik heb tegenwoordig een edge830, die hoeft niet zo vaak aan de lader. Mijn rit wordt geüpload via mobiel.


Wat betreft discussie over abo op Strava.... ik had altijd gratis abo en nu 2 maanden proef versie, je krijgt iets van 9 dagen voor einde de vraag of je door wilt gaan, ik heb voor de zekerheid en herinnering in de agenda gezet. Kijken of het iets is maar denk niet dat ik er mee doorga.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

RRon schreef: do 28 mei 2020, 22:34 @TenZNL.... ik heb tegenwoordig een edge830, die hoeft niet zo vaak aan de lader. Mijn rit wordt geüpload via mobiel.
Ah ja, dat scheelt denk ik wel. Hier een 3jr oude 820, heb eigenlijk alles uitgezet om power te sparen, zeker in de winter helpt dat toch aanzienlijk.

Anderzijds vergeet ik nu nooit om `m op te laden :)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5651
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Mss hebben sommigen het al gezien maar hier wat nieuws over het vervallen van de deel-abbo`s van summit en omzetting ervan:
https://support.strava.com/hc/nl/articles/360043425692
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

Ik volg niet zo heel veel mensen maar van de mensen die ik volg zijn er zo al een stuk of 6 die echt niet gaan betalen.
Ik betaal al jaren en niet omdat ik goed wil worden maar wil gewoon graag alles terug kunnen zien en ritten vergelijken en kijken
waar ik sta in de ranglijst, al is het maar de middenmoot. Lijstjes en statistieken vind ik wel leuk.
Ingecalculeerde uitgave bij het beoefenen van de hobby laten we maar zeggen.
Plaats reactie