Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

julie schreef: za 23 mei 2020, 18:09
Fred (mtb-sport) schreef: za 23 mei 2020, 13:36 Tja, heel erg dat allemaal. Al je plezier dat je had in het fietsen helemaal naar de kl*te geholpen door een lijstje op internet..........
Je moet verder lezen hè, het gaat erom of ik zin heb om 5 euro te gaan betalen om die klassementen te bewaren, mijn fiets plezier hangt geheel niet af van die klassementen.
Maar las wel de frustratie, maar daar ben je dan gelukkig van af nu die achter de "betaalmuur" komt. Gewoon weer lekker fietsen :winkie:
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik fietste heel fijn zonder Strava, dus dat gaat in de toekomst ook helemaal goedkomen.
Lang zonder gedaan en pas lid geworden na de verhuizing op aanraden van mn spaanse fietsmaten.
Handig om te zien waar je hier kunt fietsen enz.
Dat weet ik ondertussen wel, dus verder geen noodzaak meer.
Mn fietsplezier hangt ook niet af van ranglijstjes, dus dat is mij ook geen geld waard.
Maar ze (Strava) zullen er best over nagedacht hebben en ze hebben de verwachting dat deze stap het meeste op zal leveren.
Veel succes ermee.
Niets is graris, maar gelukkig kunnen we meestal nog wel kiezen waar we ons geld aan uitgeven.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Crapton schreef: za 23 mei 2020, 19:59...

Ik begrijp niet goed waarom abonnementen niet verschillende prijzen kunnen hebben, zoals je ook bij je Internetprovider kan kiezen op snelheid en content.
Dat hadden ze dus met die summit rommel. Ik had in het begin een keer een paar maand een betaald Strava. Daarna niets, het was niet echt van toegevoegde waarde imho. Daarna een keer trainingpeaks via een black friday. Ik miste m'n fitheidsindicator en Strava begon met summit. Voor iets minder, 2.99, o.a. een analyse pakket.

Volgens mij was het veel beter om alleen de gratis versie te strippen van features.
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2946
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Strava laat dus niet meer je rangorde zien op een segment, maar je kan nog wel je effort vergelijken met de KOM houder. Dat dan weer wel.

Voor de Garmin users ik zie dat die app ook "segments" heeft, maar helaas wel beetje primitiever dan bij Strava. Dus dat kan een uitwijkmogelijkheid worden.

Die Garmin Connect app blijft altijd met zwarte achtergrond, of weet iemand hoe dit aan te passen? De web versie gaat wel, hoewel de user interface wat rommelig is.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Ik moet zeggen dat ik wel een beetje gefrustreerd was toen ik merkte dat de segmenten en de routes opeens betaald zijn. Sind de corona uitbraak rijd ik alleen. Daarvoor reed ik altijd met een groep waarvan verschillende mensen de bossen hier in de omgeving goed kennen.

Ik ga voorlopig nog niet in de groep fietsen vanwege de kwetsbare gezondheid van mijn vrouw. Dus ging ik routes tekenen met strava. De segmenten waren leuk om te zien hoe ik me verhoud tot de anderen uit de groep, aangezien ik niet meer met ze kan fietsen. Dat kan dus allemaal niet meer. Ik heb ook geen zin ervoor te betalen. Weet iemand een goed alternatief om routes te tekenen?
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Even googelen op alternatieven voor Strava denk ik....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

judise.nl,
brouter.de
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
vincent75
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 346
Lid geworden op: vr 25 september 2009, 07:58
Mijn mountainbike: BullS Grinder-1, Canyon Lux CF 7.0

Gpsies
Mtbmouse
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: zo 17 november 2019, 20:11

Bedankt!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

vincent75 schreef: zo 24 mei 2020, 14:51Gpsies
Die is verkocht aan een amerikaan, en die wil nu ook geld zien.
Gaat aan de haal met onze routes die wij hebben ge-upload.
Zal volgens de aangepaste gebruiksvoorwaarden wel kloppen, maar ik vind het amoreel.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Het kan altijd nog erger... Kijk naar het beruchte verhaal van de foto-host Photo-Bucket. Sindsdien ook wel Photo-Fuckit genoemd...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Afstandmeten.nl
Basecamp, de kaarten app van Garmin
Topogps voor op tablet of smartphone
Gebruikersavatar
Opperhoofd
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1813
Lid geworden op: vr 11 april 2003, 17:47
Mijn mountainbike: hangt op zolder aan de muur

Om even mezelf te antwoorden wat er gebeurt als je een summit subscription hebt.

Tot 19 augustus betaal je voor je summit pack die je nu hebt, je krijgt dan de full features van all access subscription. Na deze datum ga je dan over op de prijs van all access subscription. In geval van betaling via Android of Apple geldt dit als je toestemming hebt gegeven.

https://support.strava.com/hc/en-us/art ... rava-Packs

Aangezien ik de summit subscription via Strava heb lopen hou ik de betreffende pagina in de gaten wat m'n volgende betaling wordt.
https://www.strava.com/account
Gerwin89
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 331
Lid geworden op: vr 6 maart 2020, 12:43

Weet er iemand hoe je met de strava routebrouwer een POI (point of interest) toevoegd aan je route?
Bijvoorbeeld een drinkwaterpunt of tankstation.
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Ik heb Strava om mijn eigen ritten bij te houden, en te zien wat de mensen doen die ik volg. Die kan ik dan kudo's geven en een opbeurende comment "bamihap verdiend". Ik wou beginnen met hier en daar een interessante rit als GPX op te slaan gezien ik nu een gps heb maar dat gaat blijkbaar ook niet meer :roll:
Plaats reactie