Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Prima afweging. Ik betaal een tientje per jaar aan Veloviewer en haal daar alles uit wat voor mij belangrijk is. Wat bij Strava achter de betaalmuur zit, is voor mij niet belangrijk. Ook nu niet, maar wellicht in de toekomst wel.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Klein bier haha. Voor mij is het een flesje whisky.

Voor mij is strava leuk om eigen tijden te bekijken. En deze gratis versie is prima daarvoor. Verder kan ik ook nog steeds zien wat diegene die ik volg allemaal doen.
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

bert l. schreef: do 21 mei 2020, 20:19 Prima afweging. Ik betaal een tientje per jaar aan Veloviewer en haal daar alles uit wat voor mij belangrijk is. Wat bij Strava achter de betaalmuur zit, is voor mij niet belangrijk. Ook nu niet, maar wellicht in de toekomst wel.
Heb inderdaad Veloviewer ook als betaalde klant, biedt zo enorm veel dat die 10 euro een koopje is. Geweldige tool is dat.
Extra’s in Strava (nu achter de betaalmuur) die mis ik niet.
Voordeel van de gekrompen klassementen tot de top 10 is dat ik me nog minder druk hoef te maken. Nooit gedacht dat fietsen daardoor extra impuls kreeg...........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gooi gewoon dat Netflixabonnement de deur uit. Heb je ook meer tijd om te fietsen. Ik heb geen van beide trouwens, maar vind het wel jammer dat ik niet meer even een kijkje kan nemen in het dagklassement :(
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Netflix? Gewoon content ophalen bij nieuwsgroepen, dus Netflix kan ik niet opzeggen. Voorlopig laat ik het bij de gratis versie van Strava, voldoet de ouwe meer dan goed. Als ik het echt zou missen dan is 60,- op jaarbasis een schijntje tov wat ik per jaar aan fietsen uitgeef. Vanmorgen weer wezen winkelen”, voor dat geld zou ik mijn hele fietsloopbaan Strava betaald kunnen hebben.........
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
mauke
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 841
Lid geworden op: za 22 oktober 2016, 00:04
Mijn mountainbike: Yt jeffsy/ Gt grade

Heb me maar gewoon even aangemeld, toch wel een leuke en fijne app zonder teveel reclame..
Ben er elke week toch wel mee bezig en wil ze die paar euro dan wel gunnen als ze de app dan houden zoals hij is zonder teveel zooi tussendoor enz!
Is dat niet net zoiets als betalen voor het onderhoud van de routes :D
En wie weet kan ik nog wat extra's gaan gebruiken in strava. zag dat routes maken ook erg makkelijk gaat maar heb dan ook nog nooit een route gemaakt met een ander programma.
Sabai
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 905
Lid geworden op: do 7 augustus 2014, 16:49
Mijn mountainbike: Mtb

Strava vind ik net zoiets als Facebook. Ik kan mij ook niet voorstellen dat ze geen verdienmodel kunnen verzinnen met alle data die ze gratis en voor niks krijgen. 5 euro per maand is dan ook erg veel geld vind ik. Ikzelf heb een gratis Bryton app en kan daar alle info die voor mij relevant is bestuderen.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Ik vind 5 euro een schijntje!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

5 euro is per maand...
Vrij duur voor een app...
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Zoals ik al zei, een schijntje inderdaad. Je hebt apps en apps...
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Herrick
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 155
Lid geworden op: do 13 oktober 2011, 09:03
Mijn mountainbike: Cube Reaction Pro (2018)

Ad58 schreef: vr 22 mei 2020, 17:47 Zoals ik al zei, een schijntje inderdaad. Je hebt apps en apps...
In jouw post hierboven gaf je het beter aan, "ik vind". Ik denk dat iedereen voor zichzelf de afweging moet maken of hij/zij het er voor over heeft. Ik zelf niet. Het enige wat ik "mis" zijn de leaderboards. Dat vond ik altijd wel grappig, maar ook niet meer dan dat.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Je hebt eigenlijk wel gelijk. Iedereen moet maar voor zichzelf bepalen of ze al of niet voor een app willen betalen.
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
Joop!
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 232
Lid geworden op: ma 2 december 2019, 21:05
Mijn mountainbike: Trek Superfly 9.7

Als al die reclametoestand die je op andere Social Media platforms bij Strava wegblijft heb ik die 5 euro per maand er wel voor over.

Die leaderboard vind ik nou net een van de leukste elementen van Strava; zeker als je daar je fietsvriendjes en -collega's ook nog eens mee kunt motiveren of opjutten.
Vind het zelf verder ook wel leuk, aangezien ik weer actiever ben gaan fietsen komen de PR's ook weer gemakkelijker en zit ik voor mijn gevoel nog lang niet aan de limit, dus dat maakt het ook nog leuk op zowel racer, gravelaar als XC... Is toch een soort van graadmeter voor de conditie en soort van ook van de techniek tijdens het rijden op de trails.

...er is maar één groot nadeel aan Strava zoals ik 'm gebruik: een rustig rondje rijden lukt eigenlijk niet. :winkie: Als is een beetje hobby'en (springen en aanklooien, op en buiten de routes waar het kan) in het bos op de MTB eigenlijk net zo leuk, zonder dat het als de brandweer rond moet.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29836
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Marcel964 schreef: do 21 mei 2020, 20:16 Jaarlijks gaan er een boel knaken naar goed onderhoud van zowel de racert als de mtb. Heb de bonnetjes ff nagekeken dit voorjaar 500 mtb en 300 race. Rijden weer als nieuw. De fietsen ansich koop je ook een leuke 2e hands auto voor. Kortom die 60 piek is klein bier. :D :D
Uiteraard.
En hetzelfde geldt voor vignetten, parkeergeld bij het begin vd routes, milieuvignetten om met de auto naar het bos te rijden enz enz.
Maar voor je het weet is je fietshobby 2x zo duur geworden en dan is het geen klein bier.
En je kan prima leven zonder Strava.
Dus iedereen gaat nu zn eigen afweging maken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gei-Kek
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1269
Lid geworden op: za 9 januari 2010, 00:33
Mijn mountainbike: On-One Inbred

Afvallen
stoppen met roken

Al dat bier opdrinken waar iedereen het over heeft.

Als ik dan nog geld overhoud toch maar wel Strava premium.....
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮ otb-koning ╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮

What do you mean i ain't kind, just not your kind.

Liever te dik in de kist als weer een feesie gemist
Plaats reactie