Edge 800 tips & tricks

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.

Moderator: Rogier

Plaats reactie
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker

vr 29 augustus 2014, 11:02

Zit te twijfelen om ook een mount te kopen voor het mountainbiken zodat ik het scherm beter kan aflezen.
Waar hebben jullie deze gekocht, zit namelijk te twijfelen om hem uit China te laten komen scheelt behoorlijk wat.
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

vr 29 augustus 2014, 16:13

poiuytr schreef:Zit te twijfelen om ook een mount te kopen voor het mountainbiken zodat ik het scherm beter kan aflezen.
Waar hebben jullie deze gekocht, zit namelijk te twijfelen om hem uit China te laten komen scheelt behoorlijk wat.
welke ?
er zit toch een mount bij de Edge ?
http://www.gpscity.com" onclick="window.open(this.href);return false; heeft goedkope Garmin mounts.
zelfs incl. verz.kosten vaak goedkoper dan aan deze kant vd oceaan.
Some days it's easy, some days it's a fight.
poiuytr
Extreme Biker
Extreme Biker

vr 29 augustus 2014, 17:49

ThaSingleTrackMastah schreef:
poiuytr schreef:Zit te twijfelen om ook een mount te kopen voor het mountainbiken zodat ik het scherm beter kan aflezen.
welke ?
er zit toch een mount bij de Edge ?
http://www.gpscity.com" onclick="window.open(this.href);return false; heeft goedkope Garmin mounts.
zelfs incl. verz.kosten vaak goedkoper dan aan deze kant vd oceaan.
http://www.gpscity.com/garmin-edge-stem-mount.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze bedoel jij? Dat vind ik persoonlijk niks.

Ik ben op zoek naar zoiets:
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 14339.html" onclick="window.open(this.href);return false;
NikosATB
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: scalpel-si 4

za 30 augustus 2014, 20:11

Ik heb deze en bevalt mij goed: http://www.ebay.com/itm/SRAM-QuickView- ... 4d2350ddc5" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ita, nunc primum Latrodominus"
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: is gejat

di 2 september 2014, 11:25

poiuytr schreef: Ik ben op zoek naar zoiets:
http://www.aliexpress.com/item/Free-Shi ... 14339.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze pipo heeft de zwarte niet meer op voorraad en doet moeilijk met het cancellen van de order als je geen andere kleur wilt.
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
Bospaadje
Mtb fanaat
Mtb fanaat

zo 7 september 2014, 10:20

Ik gebruik de edge al een tijdje voor racefietsen icm osm en routes laad ik in via strava gpsies of basemap.

wat geeft het beste resultaat als ik ook mtbroutes wil inladen. Kan ik de huidige kaart blijven gebruiken of hebben jullie andere ervaringen?
doezel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: Evil the Following & Zealous Division & ProPAIN Rage

ma 6 oktober 2014, 09:12

Voor de edge 810 is nu een firmware update uitgekomen: (3.20 en 3.23 beta)

http://www.fiets.nl/forum/viewtopic.php ... &start=480" onclick="window.open(this.href);return false;
Crusher Propain Rage
Don't Shoot Evil The Following
Antibike Zealous Division
MTB Johan
All rounder
All rounder
Mijn mountainbike: Scott Spark 29 Pro
Contacteer:

di 25 augustus 2015, 15:45

Hoi,

ik heb de EDGE 800 en tot op heden heeft hij altijd goed gefunctioneerd. Helaas is het de laatste 3 weken twee maal gebeurt dat mijn EDGE na het opstarten spontaan uitviel of aangaf dat zijn database of geheugen vol was. Dit gebeurde zowel met als zonder extra geheugenkaart.
Wat ik heb gedaan is alle locaties, routes en activiteiten die op de Edge zelf staan verwijderd maar helaas dit heeft niet geholpen. Het enige dat werkt is alles terugzetten naar fabrieksinstellingen met alle gevolgen van dien.

De EDGE is ongeveer 3 jaar oud en heeft de laatste SW geinstalleerd, althans volgens mijn Garmin Connect.

Weten jullie wat er aan de hand zou kunnen zijn? Op deze manier is hij niet betrouwbaar en omdat de 2e keer dat het gebeurde ik op vakantie in Italie was ik hier niet blij mee ben.
http://connect.garmin.com/dashboard?cid=15313311" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mtbtilburg.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
ltqalias
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk

zo 18 oktober 2015, 17:53

Ai ai, veel te laat natuurlijk om nu nog te reageren terwijl ik het bericht nu pas lees; Bekend iets bij mij, tijdens mijn lange afstanden trips (lees vakanties) liep de Garmin ook vaker vast en zat hij in een loop van niet willen/kunnen opstarten en spontaan uitvallen. onbetrouwbaar en niet werkend dus. uiterst vervelend onderweg zonder reserve gps.

Zonder sd kaartje werken, geen lange tracks rijden (elke dagrit afsluiten, geen meerdere dagritten achterelkaar laten opnemen), bij routes je precies houden aan het maximale aantal routepunten, lange tracks, routes in delen opknippen, goede kaarten gebruiken (als je al kaarten wilt gebruiken....) etc hebben mij wel geholpen. blijft een lastig proces. Ik had het mij mijn eerste edge 800, toen flink boos gereageerd, (midden op platte land Frankrijk zonder goed gevoel voor richting...) en Garmin support gecontacteerd. Heb na wat resets en herhaling van stappen een nieuwe toegestuurd gekregen (super actie van Garmin!) maar ook hier is het mij eens overkomen, dus ik hou het apparaat super schoon, wis / delete lange routes/tracks en rij eigenlijk altijd zonder kaart om fouten uit te sluiten.
ThaSingleTrackMastah
Genius
Genius
Mijn mountainbike: Is stoffig
Contacteer:

zo 18 oktober 2015, 18:08

Voor het loshalen vd usb-kabel altijd kiezen voor "Apparaat veilig verwijderen" of "Uitwerpen" of hoe het ook mag heten op jouw pc/mac.
Op die manier weet je zeker dat de data in je gps niet meer in gebruik is door een programma, op het moment dat je de stekker er uit trekt.
Gaat 99% vd tijd goed, maar die ene procent, ... Ai!
Some days it's easy, some days it's a fight.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Mijn mountainbike: 29" hardtail Merida Big.Nine 3000-D Lite, Canyon CF SL 8.9

za 16 januari 2016, 18:36

Weet iemand of de Edge 800 over een dataveld met 'gemiddelde hartslag laatste ronde' beschikt ?
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 19 januari 2016, 13:51

Wie kan mij vertellen hoe ik hoe ik 4 aparte tracks (onderdeel van 1 route) kan samenvoegen tot 1 route ?
Ik kom er maar niet uit en wil deze route graag gaan rijden
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Contacteer:

di 19 januari 2016, 15:15

In basecamp de sporen selecteren dan naar het geselecteerde blijven wijzen en dan rechtermuisknop en kiezen voor sporen samenvoegen.

Selecteren via ctrl of shift knop indrukken en ingedrukt houden en dan eens 1x klikken met de (Linker)muis (knop). Dit laatste is algemene computervaardigheid als je er naar zoekt op internet.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
Michiel
Pro Biker
Pro Biker
Mijn mountainbike: is gejat

di 19 januari 2016, 15:21

cisco schreef:Wie kan mij vertellen hoe ik hoe ik 4 aparte tracks (onderdeel van 1 route) kan samenvoegen tot 1 route ?
Ik kom er maar niet uit en wil deze route graag gaan rijden
In welke tool? Heb je Mapsource? Als al je tracks in 1 file staan selecteer je je 1e track. Vervolgens klik je op slingersymbooltje met een plusje in het midden en selecteer je met je cursor het begin van de 2e track op de kaart. Als je dat hebt gedaan heb je de 2 tracks gejoined. Und so weiter dus. Eerst zorgen dat je de 1e track selecteert, dan op dat slingersymbooltje met het plusje klikken en met je cursor het begin van de volgende track selecteren.
Het kan zijn dat 1 van de tracks verkeerd om ligt van hoe jij hem wil rijden, dus de start is het eind en andersom, dan moet je eerst de track even selecteren, properties en vervolgens 'invert' kiezen.

Maar even simpeler gedacht, moet je ze perse joinen? Kan je ze niet gewoon allemaal aan zetten op je gps?
Es gibt keine Stelle in der Bibel, in der es heißt, du sollst das Gaspedal nicht bis zum Anschlag durchtreten!
cisco
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker

di 19 januari 2016, 16:53

@Michiel bedankt :-q het is niet moeilijk ....... :D
A-j Plat Könt Proatn, mö-j ’t nich loatn!
A-j oolder wördt, wo'j wa wiezer mer nich altied verstaandiger
Plaats reactie