Edge 800 tips & tricks

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
balupi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 30 juli 2009, 15:36
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite 2012
Contacteer:

Naar het begin van de route navigeren, is een vraag die ik regelmatig krijg van mijn Garmin. Als ik dit bevestig zie ik alleen een rechte lijn :~ wat doe ik fout of heb ik verkeerd ingesteld?
I'm in shape. Round is a shape, isn't it?
________________________________

Oud
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=75043" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=90615" onclick="window.open(this.href);return false;
dogsbolx
All rounder
All rounder
Berichten: 100
Lid geworden op: vr 6 augustus 2010, 20:25

balupi schreef:Naar het begin van de route navigeren, is een vraag die ik regelmatig krijg van mijn Garmin. Als ik dit bevestig zie ik alleen een rechte lijn :~ wat doe ik fout of heb ik verkeerd ingesteld?
Ervanuit gaande dat je een routeerbare kaart hebt, vermoed ik dat je onder Instellingen, Systeem, Routebepaling, Begeleidingsmethode op Off Road hebt staan. Selecteer een van de andere 2 opties in dat menu en dan zou het moeten werken.

Groeten, Giel
balupi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 30 juli 2009, 15:36
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite 2012
Contacteer:

dogsbolx schreef:
balupi schreef:Naar het begin van de route navigeren, is een vraag die ik regelmatig krijg van mijn Garmin. Als ik dit bevestig zie ik alleen een rechte lijn :~ wat doe ik fout of heb ik verkeerd ingesteld?
Ervanuit gaande dat je een routeerbare kaart hebt, vermoed ik dat je onder Instellingen, Systeem, Routebepaling, Begeleidingsmethode op Off Road hebt staan. Selecteer een van de andere 2 opties in dat menu en dan zou het moeten werken.

Groeten, Giel
He Giel, werkt.. bedankt voor de tip.
I'm in shape. Round is a shape, isn't it?
________________________________

Oud
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=75043" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=90615" onclick="window.open(this.href);return false;
Stealth biker
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: za 23 mei 2009, 13:39
Mijn mountainbike: Stumpjumper Expert Carbon '09

Ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van een garmin 800 :D . Wat een geweldig apparaatje. De eerste rit gereden en via garmin connect de data opgeladen. De volgende stap voor mij wordt het rijden met een kaart. Dankzij dit forum ben ik ook in korte tijd veel wijzer geworden over dit apparaatje. Mijn dank aan jullie allen! :-q Hier staan tips en uitleg waar je iets aan hebt! :-q
If at first you don't succeed, try harder...
balupi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 30 juli 2009, 15:36
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite 2012
Contacteer:

Stealth biker schreef:Ik ben sinds vorige week de trotse bezitter van een garmin 800 :D . Wat een geweldig apparaatje. De eerste rit gereden en via garmin connect de data opgeladen. De volgende stap voor mij wordt het rijden met een kaart. Dankzij dit forum ben ik ook in korte tijd veel wijzer geworden over dit apparaatje. Mijn dank aan jullie allen! :-q Hier staan tips en uitleg waar je iets aan hebt! :-q
Gefeliciteerd met de aanschaf van jouw Garmin hoop dat je er veel plezier mee zult hebben!
I'm in shape. Round is a shape, isn't it?
________________________________

Oud
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=75043" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=90615" onclick="window.open(this.href);return false;
KimAckermans
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 9 februari 2011, 21:29

Met eerste post, met meteen een vraag.
Ik heb enkele dagen geleden een Edge 800 performance bundle gekocht, zonder CN.
Mijn pakje is vandaag keurig toegekomen en alles lijkt compleet. Ik mis alleen een installatie cd/dvd om MapSource te installeren. De snelle installatie gids zit er wel bij in meerdere talen.

Op de site van garmin kan ik MapSource wel downloaden maar dat is een patch, je moet reeds een oudere versie geïnstalleerd hebben.

Mijn vraag dus aan de bezitters van een Edge 800: is het normaal dat er geen cd bij zit? Of is mijn pakket niet compleet?
Ook een kaartje met registratiecode zit er niet bij. Is dat normaal?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

KimAckermans schreef:Met eerste post, met meteen een vraag.
Ik heb enkele dagen geleden een Edge 800 performance bundle gekocht, zonder CN.
Mijn pakje is vandaag keurig toegekomen en alles lijkt compleet. Ik mis alleen een installatie cd/dvd om MapSource te installeren. De snelle installatie gids zit er wel bij in meerdere talen.

Op de site van garmin kan ik MapSource wel downloaden maar dat is een patch, je moet reeds een oudere versie geïnstalleerd hebben.

Mijn vraag dus aan de bezitters van een Edge 800: is het normaal dat er geen cd bij zit? Of is mijn pakket niet compleet?
Ook een kaartje met registratiecode zit er niet bij. Is dat normaal?
Mapsource vindt je bij de kaarten die je aanschaft. Als je met OpenStreetMap werkt moed je dus een andere manier zoeken om te plannen en je kaarten te uploaden. Maar die zijn er wel.

Ik denk (maar weet het niet zeker, moet ik even kijken) dat de registratiecode op de doos staat.
Farmerboy Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 14 maart 2005, 21:57
Mijn mountainbike: Scott Scale 10, Trek 8500
Contacteer:

Op de site van garmin is Mapsource prima te downloaden hoor.
De file van 57,07 Mb moet je downloaden. Deze staat onder de schuin gedrukte letters.
Heb maar meteen het linkje opgezocht:
http://www8.garmin.com/software/MapSource_6163.exe

Succes! :-q

Heb ik nog een aantal vraagjes aan de andere Edge gebruikers.
-Hebben jullie er ook last van dat de klepje voor de USB-poort niet goed afsluit en open gaat staan?
-Welke software gebruiken jullie voor het uitlezen van de .fit bestanden? Ik gebruikte bij mijn 705 Sporttracks, maar de nieuwe versie hiervan is betaald of je kan je activiteiten maar 30 dagen terugkijken.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Farmerboy Ruud schreef:Heb ik nog een aantal vraagjes aan de andere Edge gebruikers.
-Hebben jullie er ook last van dat de klepje voor de USB-poort niet goed afsluit en open gaat staan?
-Welke software gebruiken jullie voor het uitlezen van de .fit bestanden? Ik gebruikte bij mijn 705 Sporttracks, maar de nieuwe versie hiervan is betaald of je kan je activiteiten maar 30 dagen terugkijken.
Het klepje vn de USB-poort gaat ook bij mij ook wat lastig dicht, je kunt hem van onder(bevestiging klepje) naar boven dicht drukken(wel even goed aandrukken) dan moet ie dicht zitten.
Ik gebruik meestal voor de .fit bestanden Garmin connect.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
balupi
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 254
Lid geworden op: do 30 juli 2009, 15:36
Mijn mountainbike: Trek Rumblefish Elite 2012
Contacteer:

Farmerboy Ruud schreef:Op de site van garmin is Mapsource prima te downloaden hoor.
De file van 57,07 Mb moet je downloaden. Deze staat onder de schuin gedrukte letters.
Heb maar meteen het linkje opgezocht:
http://www8.garmin.com/software/MapSource_6163.exe

Succes! :-q

Heb ik nog een aantal vraagjes aan de andere Edge gebruikers.
-Hebben jullie er ook last van dat de klepje voor de USB-poort niet goed afsluit en open gaat staan?
-Welke software gebruiken jullie voor het uitlezen van de .fit bestanden? Ik gebruikte bij mijn 705 Sporttracks, maar de nieuwe versie hiervan is betaald of je kan je activiteiten maar 30 dagen terugkijken.

- Ik druk het klepje niet dicht maar trek het lipje iets naar boven en laat het dan van boven naar beneden in de
USB poort glijden/klemmen.
- Voor de fit bestanden gebruik ik Garmin connect.
Suczeven
I'm in shape. Round is a shape, isn't it?
________________________________

Oud
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=75043" onclick="window.open(this.href);return false;
Nieuw
http://www.mountainbike.nl/forum/viewto ... 14&t=90615" onclick="window.open(this.href);return false;
MSB
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 18:21
Mijn mountainbike: Haibike greed rc 29

Garmin 800 lijkt me een gaaf apparaat. Wie heeft er ervaring met de snelheidssensor/cadans accesoire. Het lijkt mij op de foto een redelijk lomp ding (ook lomp gemonteerd) die ik op het eerste gezicht niet op mijn fiets zou willen hebben. Valt dit in de praktijk mee?
De cadans interesseert me eigenlijk niet zo, de snelheid is wel interessant. Ik zie ook geen andere sensor voor alleen snelheid...

Afbeelding
Farmerboy Ruud
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 171
Lid geworden op: ma 14 maart 2005, 21:57
Mijn mountainbike: Scott Scale 10, Trek 8500
Contacteer:

Voor de snelheid alleen heb je geen sensor nodig. Deze berekend de Edge zelf vanuit zijn sateliet signalen.
Ikzelf heb ook de cadans sensor (op mijn racefiets). In de praktijk vind ik het meevallen wat betreft de grote.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

Ik heb die sensor ook vald het ook niet op bij de mede bikers(ik heb er nog geen reactie over gehad).
Wat ik heb begrepen is de snelheid gemeten via zo'n sensor presisser dan met de satelliet.
Ik heb dan een fully en de cadanssensor werkt gewoon prima.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
MSB
All rounder
All rounder
Berichten: 122
Lid geworden op: di 9 juni 2009, 18:21
Mijn mountainbike: Haibike greed rc 29

@Zwaantje, thanks. Zal eens opletten of ik hem in het wild ergens tegenkom. Las ook dat iemand de magneet in de spd had verwerkt, scheelt weer een tai-rep achtige bevestiging aan de crank arm.

Was nog wat aan het zoeken op het forum en kwam deze tekst tegen:
Garmin GSC-10 snelheid- en cadansmeter

Als we meer informatie over onze fietsprestaties willen, dan kunnen we de GSC-10 snelheid- en cadansmeter aanschaffen of een stroommeter van een ander merk. Op de site van Garmin staat een lijst van compatibele apparaten. De Edge werkt met de 2,4GHz ANT+Sports techniek die het mogelijk maakt diverse apparaten draadloos met het toestel te verbinden. Door een magneet aan een pedaal vast te maken, kunnen we het aantal pedaalslagen of de cadans meten. Met een spaakmagneet en het instellen van de bandmaat kunnen we ook de snelheid meten onafhankelijk van het GPS signaal. Bij tochten door bossen met een dicht bladerdek of door dichtbebouwde steden, hebben we dan toch informatie over afgelegde afstanden.
zwaantje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2230
Lid geworden op: wo 16 juni 2010, 15:51
Mijn mountainbike: Trek
Contacteer:

@MSB een edge vinden is al wat lastig laad staan de cadanssensor, niet iedere edge gebruiker heeft hem.
Het is maar een mening wat ik geef.

Geef mij maar rekenwerk in taal ben ik slecht in.
Plaats reactie