Ervaringen met Garmin Edge 500

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
rokl
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2300
Lid geworden op: zo 1 mei 2011, 16:28

Er is alveel geschreven over de nauwkeurigheid van afstandsmetingen met gps. Lees de oude bijdragen en dan zullen jullie zien dat het weinig te maken heeft met de frequentie van de waarnemingen. Koop en gewone snelheidssensor met ant+ en dan is het probleem opgelost.
Mijn bikes: Merida Big.Nine 3000-D Lite (2013-2021); Grand Canyon CF SL 8.9 (2016-); Scott Spark 910 (2020-)
ErikR
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 549
Lid geworden op: ma 12 februari 2007, 17:29
Mijn mountainbike: GT+Surly

Mijn Garmin Edge 500 start niet meer op. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik hem weer aan de praat krijg?
NielsTn
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: zo 3 juni 2012, 21:06
Mijn mountainbike: Gennep

ErikR schreef:Mijn Garmin Edge 500 start niet meer op. Heeft iemand een idee wat er aan de hand kan zijn en hoe ik hem weer aan de praat krijg?
geen idee, maar heb je dit al geprobeerd (reset)
hold down power+menu+reset buttons for a few seconds and it reset.

of hier
https://support.garmin.com/support/sear ... 0000000%7D" onclick="window.open(this.href);return false;

of:

I posted about my problem on a bike forum and luckily someone else had the same problem. The solution, as mentioned above, was to hold the Page/Menu button as you plug in the USB cable. This starts the Edge in mass storage mode. From there you explore to the Garmin directory and manually delete the bad firmware files. They said it would be in the \Garmin\NewFiles directory, but I found my copies at \Garmin. They stood out since they were the only files with a 2012 file date. Now my device is running fine with the 2.8 firmware.

(link naar laatste artikel)

(even gespeurd met google)
Duchenne Heroes 2013 & 2015
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Moeh een ouwe koe uit de sloot.

Blijkt er geen kalenderfunctie in de Edge 500 te zitten (welke de 310XT dan weer wel heeft).

Nu dacht ik, is dat niet zelf toe te voegen? Bij voorbeeld aan de hand van de software van de 510. Dus heeft iemand de software file van de 510 voor mij?
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Jurriaan schreef: vr 30 november 2018, 13:56 Moeh een ouwe koe uit de sloot.

Blijkt er geen kalenderfunctie in de Edge 500 te zitten (welke de 310XT dan weer wel heeft).

Nu dacht ik, is dat niet zelf toe te voegen? Bij voorbeeld aan de hand van de software van de 510. Dus heeft iemand de software file van de 510 voor mij?
http://gawisp.com/perry/edge/Edge510_610.gcd
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

Jammer dat de 500 geen IQ apps ondersteunt
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ThaSingleTrackMastah schreef: za 1 december 2018, 19:50
Jurriaan schreef: vr 30 november 2018, 13:56 Moeh een ouwe koe uit de sloot.

Blijkt er geen kalenderfunctie in de Edge 500 te zitten (welke de 310XT dan weer wel heeft).

Nu dacht ik, is dat niet zelf toe te voegen? Bij voorbeeld aan de hand van de software van de 510. Dus heeft iemand de software file van de 510 voor mij?
http://gawisp.com/perry/edge/Edge510_610.gcd
Thanks. Dat bestandstype vind ik niet terug op de Edge 500. (kan zijn omdat ik de Edge benader vanaf een Mac)
Ik zou het bestand kunnen installeren als update als ik het goed begrijp. Kans natuurlijk dat Edge er dan de brui aangeeft.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik dacht dat je ging proberen iets uit het gcd bestand te peuteren, reverse engineering.

Je plaatst het bestand op je gps in het mapje Garmin als gupdate.gcd (dus evt hernoemen).
Bij de volgende keer opstarten zal je Garmin proberen de update uit te voeren.
Maar als er een check op zit voor wat betreft model, dan zal hij de update niet uitvoeren vrees ik.
Als de update wel wordt uitgevoerd, dan heb je kans dat 'ie het daarna niet meer doet...

Is die kalender zo cruciaal ?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Uiterst cruciaal..in de winter denk ik liever niet na over de te rijden ritten maar laat ik mij graag leiden door een computer. : Suprised :

Ik wilde eigenlijk ook het gcd bestand openen en er een stukje uithalen. Enkel waarmee dat bestand te openen?
Ik had de agenda naar de Edge verstuurd, er staat ook een map schedule op de Edge. De Edge laat die niet zien.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met NEO Hex Editor kan je de file openen, wijzigen en opslaan.
Maar ik denk dat je een slimmere editor nodig hebt om echt iets met de file te doen.

Heeft de Edge 130 een kalender ?
Dat is eigenlijk de moderne 500/510.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
javawa
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 250
Lid geworden op: ma 2 juli 2012, 22:10
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 3 december 2018, 19:48 Ik wilde eigenlijk ook het gcd bestand openen en er een stukje uithalen. Enkel waarmee dat bestand te openen?
Als je denkt op die manier de firmware aan te kunnen passen: vergeet het maar...
Voor het kunnen hacken van firmware heb je heel erg veel ervaring en kennis van de werking van de apparatuur nodig. Ik geloof niet dat dat op jou van toepassing is als ik je vragen lees... :wink:
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Leest als iemand die er verstand van heeft. Dan blijf ik weer bij mijn leest.
Plaats reactie