Volle batterij van een Edge HR305

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
newmtb'er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 05:02
Mijn mountainbike: Gossini Koblat

Hoe lang gaat een volle batterij van een Edge HR305 mee. Wil nl eind augustus Diekirch - Valkenswaard (250km) fietsen en zit dan denk ik rond de 10 uur op de fiets. Houd mn edge dit vol?? Maakt het ook nog verschil als ik bijvoorbeeld minder informatie op het scherm zet, dus bijvoorbeeld alleen snelheid en afstand? Is het mogelijk om tijdens een rustpauze de edge uittezetten en daarna weer aan zodat ie daarna weer verder gaat waar hij was met opnemen vd route?
If you're going through hell, you better go fast
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Ik kom gemiddeld tot 6 uurtjes.
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Sjef
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1615
Lid geworden op: do 30 augustus 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Cannondale Trigger / Orbea Rise
Contacteer:

In topconditie houdt de batterij het 8 uur vol.
Tussentijds uitzetten kan wel, maar waarschijnlijk moet je dan later de verschillende tracks wel weer even aan elkaar plakken. Dus dan zou je voor die dag ook nog een ander tellertje willen hebben.
De hoeveelheid informatie maakt niet uit, hoogstens als je de GPS functie uit zet, maar ja, dat zal wel niet de bedoeling zijn natuurlijk.

Je kunt ook een externe batterij met mini-USB aansluiting meenemen.
Don't go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail.

A. Einstein
RL!
All rounder
All rounder
Berichten: 107
Lid geworden op: wo 20 februari 2008, 23:28

Mijn Edge heeft het ruim 10:30 uur volgehouden. Heb hem in Juni gekocht en dat was in Juli. Ik heb er toen verder niet aangezeten, behalve laps geklokt en geen route ingeladen. Wel gebruik gemaakt van hartslag en GPS voor snelheid en plaats. Je zou het dus moeten redden. Succes!
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2980
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

Alternatief: Inruilen tegen een 605 of 705. Heb je ook nog meer functionaliteit.

Mijn 705 heeft dit voorjaar tochten van 8 uur gedaan en de batterij was half leeg. Klopt met opgave Garmin.
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
newmtb'er
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 277
Lid geworden op: za 11 oktober 2008, 05:02
Mijn mountainbike: Gossini Koblat

Crapton schreef:Alternatief: Inruilen tegen een 605 of 705. Heb je ook nog meer functionaliteit.

Mijn 705 heeft dit voorjaar tochten van 8 uur gedaan en de batterij was half leeg. Klopt met opgave Garmin.

Is goed zeg maar wanneer je tijd hebt, dan kom ik hm wel effe ruilen hahaha. Ja ik weet wat je bedoelt maar om alleen nu voor zoiets tocht een 705 te kopen vind ik overdreven. Ik heb de 305 en hij voldoet aan mn wensen verder. Maar ok als je wilt ruilen houd ik me aanbevolen :lol: :lol: .
If you're going through hell, you better go fast
Crapton
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2980
Lid geworden op: za 28 juni 2008, 12:59
Mijn mountainbike: Scrött2Lexon, Scrött 650b

newmtb'er schreef:
Crapton schreef:Alternatief: Inruilen tegen een 605 of 705. Heb je ook nog meer functionaliteit.

Mijn 705 heeft dit voorjaar tochten van 8 uur gedaan en de batterij was half leeg. Klopt met opgave Garmin.

Is goed zeg maar wanneer je tijd hebt, dan kom ik hm wel effe ruilen hahaha. Ja ik weet wat je bedoelt maar om alleen nu voor zoiets tocht een 705 te kopen vind ik overdreven. Ik heb de 305 en hij voldoet aan mn wensen verder. Maar ok als je wilt ruilen houd ik me aanbevolen :lol: :lol: .
Als je maar voldoende bijlegt dan is inruilen no prolemo... zeg 300 €? :D
Haastige spoed is best goed...
Da bikez: Scrött2Lexon & Scrött 650b
signer
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 35
Lid geworden op: ma 15 oktober 2007, 16:01
Mijn mountainbike: CUBE STEREO - BITCHBIKE (no name)

15uur gaat de batterij van de 705edge mee.
In levende lijve getest met 7 weken recup^tot gevolg.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4128
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ik zag enige tijd geleden hier, of op http://forum.gps.nl/ wat informatie over een usb accu, nl. een accupacket van 5V die je aand de USB van de Edge kan hangen, en zo je gebruikstijd flink uit te breiden.

Edit:

Deze bijvoorbeeld. http://www.tangshop.com/universal-exter ... erbox.html
Plaats reactie