welk kaartmateriaal voor de snelste weg naar...

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
roderik.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 4 februari 2009, 22:38
Mijn mountainbike: Trek 6500 '06

Hallo,

Binnenkort ga ik aan de slag met de Garmin Edge 605. Qua kaartmateriaal zie ik door de bomen het bos niet meer.

Is City Navigator NT Benelux & Frankrijk (Artikel nummer: 010-11043-00 / Verkoop adviesprijs: € 45,-) geschikt om met de fiets de snelste weg terug te vinden naar huis, de auto of de camping in de Benelux en Frankrijk als je het biken helemaal beu bent?

Dit is slechts een van de toepassingen waarvoor ik de Edge 605 wil gebruiken maar ik vraag me af of dat met dit kaartmateriaal goed gaat. Zijn andere kaarten misschien meer geschikt?

Groet,
Roderik
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

roderik.nl schreef: Is City Navigator NT Benelux & Frankrijk (Artikel nummer: 010-11043-00 / Verkoop adviesprijs: € 45,-) geschikt om met de fiets de snelste weg terug te vinden naar huis, de auto of de camping in de Benelux en Frankrijk als je het biken helemaal beu bent?
Ja. :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ja, maar hou er wel rekening mee dat CN je, als je niet uitkijkt, over auto(snel)wegen stuurt. Logisch, het is autonavigatie. Er zit wél een beperkte fietsoptie in, dus je moet je er wel mee kunnen redden!
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
floepert99
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 989
Lid geworden op: wo 25 oktober 2006, 14:30
Mijn mountainbike: Are all Singular
Contacteer:

CN stuurt je alleen maar over wegen waar je met de auto op mag rijden, fietspaden staan er namelijk niet op !
Verder kun je op de Edge instellen dat je snelwegen wilt vermijden.

Om op verharde hoofdwegen te navigeren is CN prima, voor onverhard in het bos spoorzoeken is een topo kaart beter (maar daar kun je dus niet mee navigeren)
= http://www.transpirinaika.nl" target="_blank =
HuubC
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1331
Lid geworden op: vr 23 november 2007, 23:34

floepert99 schreef:CN stuurt je alleen maar over wegen waar je met de auto op mag rijden, fietspaden staan er namelijk niet op !
Afgezien van NL kom je fietspaden toch nauwelijks tegen in de genoemde landen :D
dus ja, voor de genoemde optie is het de beste kaart.
roderik.nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: wo 4 februari 2009, 22:38
Mijn mountainbike: Trek 6500 '06

Dank voor de reacties! Het gaat CN worden...
Plaats reactie