Nokia N95

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
meridaathens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 19:20

Heeft iemand ervaring met het GPS systeem van de nokia n95 op het gebied van mtb. Ik gebruik hem wel es in de auto of als ik in de stad iets zoek enzo. Had hem vandaag mee in mn fietsjasje op de mtb om te kijken of die de zandpaadjes bossen e.d. ook goed op de kaart zet en dit ging best goed. Maar vraag me af of je hem ook echt kan gebruiken zoals een GPS voor de mtb..
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

Hoe waterdicht is een N95 bijvoorbeeld? Ik heb er de ballen verstand van hoor, maar met m'n boerenverstand lijkt het me met een telefoon zoals de N95 niet echt handig om te gaan GPS-en op de ATB.
(shockproof, waterproof, etc.)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
Dopehead.NL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 400
Lid geworden op: ma 8 oktober 2007, 22:47
Mijn mountainbike: Specialized Stumpjumper FSR 29er
Contacteer:

Ik ben vadaag wezen fietsen met mijn Etrex op mijn stuurpen, na 2 uur ploeteren kan ik hem gelukkig onder de kraan houden en afspoelen.
Volgens mij kan een N95 daar niet tegen.
hmmmm, Doughnuts............
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Wellicht goed om te tracken.. maar niet om te trackbacken...

Tenzij je een goed beschermhoesje of iets dergelijks kunt bemachtigen.
teamgaylord
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 9 december 2007, 02:21

Wicked DJ schreef:Hoe waterdicht is een N95 bijvoorbeeld? Ik heb er de ballen verstand van hoor, maar met m'n boerenverstand lijkt het me met een telefoon zoals de N95 niet echt handig om te gaan GPS-en op de ATB.
(shockproof, waterproof, etc.)
Als genius heb je toch geen boerenverstand mag ik aannnemen!
Je lult op dit forum toch als een kip zonder kop, dus dat boerenverstand zou eigenlijk wel goed moeten zitten!
luukleeftink
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 379
Lid geworden op: wo 28 maart 2007, 12:38

teamgaylord schreef:
Wicked DJ schreef:Hoe waterdicht is een N95 bijvoorbeeld? Ik heb er de ballen verstand van hoor, maar met m'n boerenverstand lijkt het me met een telefoon zoals de N95 niet echt handig om te gaan GPS-en op de ATB.
(shockproof, waterproof, etc.)
Als genius heb je toch geen boerenverstand mag ik aannnemen!
Je lult op dit forum toch als een kip zonder kop, dus dat boerenverstand zou eigenlijk wel goed moeten zitten!
Damn he, wat een reacties of niet. Wel behoorlijke persoonlijk aanvallen op Wicked DJ ofniet? Probeer eens iets zinnings te posten, voordat je dit hele forum met dit soort dingen gaat bevuilen. Hij lult trouwens niet echt als kip zonder kop, ik denk dat veel mensen hiero veel dingen ook van hem hebben geleerd. En knap dat je dat allemaal al weet trouwens als ik je registratiedatum bekijk :-{ .
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Wicked is genius maar niet op GPS gebied ;)
Gebruikersavatar
Wicked DJ
Reporter/Moderator
Reporter/Moderator
Berichten: 21094
Lid geworden op: ma 25 juli 2005, 18:08
Mijn mountainbike: Raleigh Magnum '88
Contacteer:

RobSter schreef:Wicked is genius maar niet op GPS gebied ;)
En dat zal voorlopig ook nog wel zo blijven ;)
If You Have It, Flaunt It ! || member of Team Funride.nl || veelgestelde vragen...|| "Even a Genius has it's limits"
meridaathens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 19:20

De N95 is inderdaad verre van waterdicht, heb er wel hoesje bij gedaan ivm gebruiksschade die je in het normale leven krijgt als telefoon. Heb de tel ook gewoon in mijn tas of jas zitten. ik zal hem dan ook zeker niet op mijn stuur monteren ofzo. maar vroeg me af wie dit ook wel es zo doen met bijv een GPS voor in de auto oid.
scobo
All rounder
All rounder
Berichten: 128
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 22:58
Mijn mountainbike: Canyon Neuron cube reaction

is er een alternatief dan. lijkt me ideaal combinatie telefoon, agenda, mail, gps. is er (nog) geen apparaat, dat dan ook nog geschikt is voor outdoor?

je zou toch verwachten dat hier wel vraag naar is????

Ik in ieder geval zou graag zoiets hebben.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Er zal heus wel eens een apparaatje komen dat aan al onze fantasieën voldoet.
Tot die tijd is het behelpen met een 'net niet compleet' bling bling dingetje.

Maar zo is de commercie.

De Magellan komt al aardig in de buurt met een GPS/Fotocamera.

Nu de rest nog :-q
meridaathens
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1493
Lid geworden op: di 5 juni 2007, 19:20

De N95 heeft het eigenlijk allemaal, behalve dan het stukje waterdicht / valproof :-{ Heb hem ook niet gekocht voor zijn GPS maar voor al het andere, maar blijft toch leuke optie..
Dirky
All rounder
All rounder
Berichten: 142
Lid geworden op: vr 2 januari 2004, 19:10
Mijn mountainbike: Cube LTD PRO

Ik heb de Nokia 5500: waterbestendig en schokbestendig.
Daarnaast draait ie op Symbian S60, dacht vergelijkbaar met Nokia 5500.
Middels een klein GPS bluetooth GPS apparaat is er contact mogelijk met de satelieten. Ik heb er een goed draaiende Tomtom op zitten.

Heeft iemand ervaring hoe het zit met GPS routes op de telefoon zetten en gebruiken? Het zou erg leuk zijn als dit werkte in het bos!
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Je zou moeten gaan kijken en/of zoeken naar gps software dat 'backtrack' in het pakket heeft.
Een tomtom voor Symbian of Windows Mobile heeft geen nut.
Ik dacht dat er een OziExplorer bestaat die dat kan.
Zeker weten doe ik het niet.
dSlash
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 22 oktober 2007, 10:41
Mijn mountainbike: Cube Attention 2008 / PD-M520 / SPD SH-M075
Contacteer:

Ik zit te overwegen om een GPS aan te schaffen voor het MTB'en, eentje waarmee ik tracks kan afhalen van internet en waarmee ik die ook kan opnemen om op internet te plaatsen. Routeberekening en zo interesseert me echt niets, daarvoor heb ik al jaren mijn PDA met TomTom. Nu ben ik redelijk (knetter-)gek van die N95 dus ging ik op zoek naar software die dat zou aankunnen. Sports Tracker kan tracken, so far so good, maar nog belangrijker lijkt me om vooraf uitgestippelde parcours te kunnen rijden met je GPS en daarvoor vind ik niets terug...

Iemand die weet of dit bestaat?
Iemand die weet of dit uberhaupt bruikbaar is op een MTB?

Anders ga ik uiteraard voor een los toestel hoor... en mezelf kennende koop ik binnen een paar maanden dan toch een N95 (of een opvolger) ;-).
Plaats reactie