Afgelopen week is me dit tijdens de Roc d'Azur Marathon gebeurt.... De eerlijkheid gebied me wel te zeggen dat het volledig mijn eigen schuld was en veroorzaakt werd door mijn lompheid tijdens het wisselen van een bandje .
Even een mailtje naar Garmin Europe vertelde me dat het uiteraard niet onder de garantie valt en het me flink wat gaat kosten...
Zie onderstaand de reactie van Garmin Europe te lering ende vermaak!
Dear Remo Vuuren,
Thank you for contacting Garmin(Europe)Ltd.
Every Garmin GPS product is warranted to be free from defects in materials or workmanship for one year from the date of purchase.
This does not cover accidental damage. Garmin do not offer any extended warranties. Within this period, Garmin will at its sole option repair or replace any components that fail in normal use. Such repairs or replacement will be made at no charge to the customer for parts or labour and return postage, provided that the customer shall be responsible for any transportation cost to Garmin. This warranty does not cover failures due to abuse, misuse, accident or unauthorised alterations or repairs.
GARMIN'S OUT-OF-WARRENTY REPAIR POLICY ?EXPLAINED This does not include any accidental damage to your unit
FLAT RATE CHARGES
For out-of-warranty repair, GARMIN used to charge parts and labor. This became a resource intensive task of estimating the repair, and trying to contact the customer with the estimate, and so on. Many customers wanted an estimate before they sent the unit in for repair to determine if the unit was worth fixing or not. Obviously you can't do this until you see the unit.
About two years ago, we switched from the parts and labor method of calculating repair charges to a flat rate overhaul system.
With this system, there is a single flat rate charge for complete factory overhaul of a specific product returned to the factory for service. The customer knows up front what the charge will be, so there are no surprises. The factory overhaul process is a thorough process which brings the unit up to the same specifications as when it was new.
Any cosmetic issue are addressed, like scratched lenses, cracked cases broken antennas, worn out NiCad battery packs, etc.. If possible, the software in the unit is updated to the latest version applicable to the product. Any modifications or updates are installed in the product as appropriate. Our goal is to send a product back to the customer in a new condition, regardless of the condition it was in when it was received.
The fixed rate repair cost for your GPS is : £ 101.79
I think that the next step is for you to send your GPS back to us.
We have a tracking system in place, if you can let me know the information below I will generate a reference number for you, and let you know how to ship your GPS to us.
Please can you tell me your:-
Full Name :
Contact Telephone Number :
Address :
Postcode :
The serial number of the unit :
Regards,
Kind regards
Samuel Taylor Garmin (Europe) Ltd
Ik krijg hem dan wel weer als nieuw terug!
Scherm gebroken
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 306
- Lid geworden op: za 30 juli 2005, 20:56
Dat is inderdaad balen. Maar begrijp ik het goed dat je voor die €135,- (+ verzendkosten)een compleet nieuwe behuizing krijgt ?
HeuvelrugMTBpageS
http://home.wanadoo.nl/huubc
http://home.wanadoo.nl/huubc
-
- Genius
- Berichten: 3747
- Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
- Contacteer:
Balen Remo!heuvelrugmtb schreef:Dat is inderdaad balen. Maar begrijp ik het goed dat je voor die €135,- (+ verzendkosten)een compleet nieuwe behuizing krijgt ?
Denk dat je meer richting de €150 zit ex verzenden... Duur geintje.
Maargoed, als je een nieuwe moet kopen ben je het dubbele kwijt.
Weet nu ook dat ik de mijne niet meer laat fixen (knopje voor cradle uit de achterkant gebroken, met een gedeelte van de behuizing), de epoxy blijft goed zitten en het ding werkt alweer 1,5jaar zonder problemen.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1623
- Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
- Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
- Contacteer:
Wat had je dan gedaan? fiets op de kop gezet met de GPS erop?
Vind 100 pond best een nette prijs als je daarvoor een 'als nieuw' product krijgt met eventuele upgrades in soft en hardware. Voor een unit van 150-250 euro loont zich dat bijna niet als je al meer dan een jaar ermee rijdt, maar in dit geval zou ik het wel doen.
Vind 100 pond best een nette prijs als je daarvoor een 'als nieuw' product krijgt met eventuele upgrades in soft en hardware. Voor een unit van 150-250 euro loont zich dat bijna niet als je al meer dan een jaar ermee rijdt, maar in dit geval zou ik het wel doen.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 423
- Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
- Contacteer:
Wat ik uit de mail begrijp, en dat staat er volgens mij vrij ondubbelzinnig in, ziet hij er na reparatie weer uit als nieuw. Ik verwacht dus dat er een compleet nieuwe behuizing omheen komt. Dat dan weer wel .heuvelrugmtb schreef:Dat is inderdaad balen. Maar begrijp ik het goed dat je voor die €135,- (+ verzendkosten)een compleet nieuwe behuizing krijgt ?
Ja, ik was lekker slim bezig....Redfish schreef:Wat had je dan gedaan? fiets op de kop gezet met de GPS erop?
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.
-
- Genius
- Berichten: 3747
- Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
- Contacteer:
Hoezo? Brokken = dokken, dit is echt geen garantie, ook niet als je 1-200 euries teveel hebt betaald.RobSter schreef:Inderdaad, balen.
Maar dit geeft al weer eens aan waarom ik het toch liever in Nederland koop.
Daar gaat je winst
Laatst gewijzigd door Brum op ma 15 oktober 2007, 22:28, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 423
- Lid geworden op: zo 5 mei 2002, 02:00
- Mijn mountainbike: probeer ik iedere dag uit te laten.
- Contacteer:
Vanaf woensdag heb ik mijn 60CSx weer terug. En niet mijn oude met een nieuwe cover maar een compleet nieuwe !! Hoe ik dat weet?
1. het serienummer is anders.
2. ik heb een compleet nieuw pakket terug gekregen inclusief CD, USB kabel, 128Mb MicroSD, handleidingen en riemclip met touwtje. Ik had enkel mijn GPS gestuurd zonder alle extra's.
3. Ik heb nu een UK versie te zien aan het opstartscherm en kan nu ook NL schermteksten kiezen.
Alles bij elkaar zijn er twee weken overheen gegaan van het versturen tot het terug krijgen. De service is dus erg goed te noemen, ook als je aankomt met Amerikaanse modellen!!! Gezien de afhandeling (nieuw apparaat) verwacht ik dan ook niet dat ze moeilijk zullen doen over garantie bij Amerikaanse modellen! Betaling gaat trouwens via creditcard. Ik ben weer een blij man!
Wat kan men hieruit leren? Dat het wél loont om het ding goedkoop uit Amerika over te laten komen! Kan je ook nog een keertje crashen
1. het serienummer is anders.
2. ik heb een compleet nieuw pakket terug gekregen inclusief CD, USB kabel, 128Mb MicroSD, handleidingen en riemclip met touwtje. Ik had enkel mijn GPS gestuurd zonder alle extra's.
3. Ik heb nu een UK versie te zien aan het opstartscherm en kan nu ook NL schermteksten kiezen.
Alles bij elkaar zijn er twee weken overheen gegaan van het versturen tot het terug krijgen. De service is dus erg goed te noemen, ook als je aankomt met Amerikaanse modellen!!! Gezien de afhandeling (nieuw apparaat) verwacht ik dan ook niet dat ze moeilijk zullen doen over garantie bij Amerikaanse modellen! Betaling gaat trouwens via creditcard. Ik ben weer een blij man!
Wat kan men hieruit leren? Dat het wél loont om het ding goedkoop uit Amerika over te laten komen! Kan je ook nog een keertje crashen
When I do good, I feel good. When I do bad, I feel bad. And that's my religion.