GPS discussiehoekje

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gesloten
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

JE schreef:welke is dat? de legend of de vista?
JE
De Vista HCx (de nieuwste dus)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

:)
Laatst gewijzigd door JE op zo 19 augustus 2007, 18:47, 1 keer totaal gewijzigd.
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Die hoogtemeter is een leuk gadget. Misschien nog wel eens nuttig als ik het hooggebergte in ga :)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
faxe
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2784
Lid geworden op: vr 16 juli 2004, 18:10
Contacteer:

JorisR6 schreef:M'n eTrax is vandaag binnengekomen bij GPS.nl. Heb hem dus morgen in handen :)
Mooi, ben benieuwd hoe die jouw bevalt. Ga je hem met het standaard Garmin beugeltje bevestigen op je fiets of ga je voor een andere oplossing?
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

faxe schreef:
JorisR6 schreef:M'n eTrax is vandaag binnengekomen bij GPS.nl. Heb hem dus morgen in handen :)
Mooi, ben benieuwd hoe die jouw bevalt. Ga je hem met het standaard Garmin beugeltje bevestigen op je fiets of ga je voor een andere oplossing?
Heb er een rammount bij besteld. Straks ook handig op de motor. Heb ik alleen een extra kogel nodig.

Na het weekend weet ik hoe hij bevalt: Vrijdag naar Winterberg om 3 dagen te XC-en 8)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

JorisR6 schreef:
faxe schreef: Mooi, ben benieuwd hoe die jouw bevalt. Ga je hem met het standaard Garmin beugeltje bevestigen op je fiets of ga je voor een andere oplossing?
Heb er een rammount bij besteld. Straks ook handig op de motor. Heb ik alleen een extra kogel nodig.

Na het weekend weet ik hoe hij bevalt: Vrijdag naar Winterberg om 3 dagen te XC-en 8)
Kogel op de fiets is verre van ideaal. Gewoon een extra RAM cradle nemen en daar zelf een (lichtsetje)-QR onder beunen.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Heb zelf de originele Explorist fietsbeugel. Na een paar dagen was een lipje afgebroken.
en de beugel zelf past niet echt op een dikke stuurbuis. Zooi erafgesloopt, vijl gepakt en
op maat gemaakt. Past nu perfect op mijn stuurpen. 8)

Het is wel een spam maar goed, komkommertijd...

Afbeelding
JorisR6
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2395
Lid geworden op: zo 24 juli 2005, 22:11
Mijn mountainbike: Epic Elite

Brum schreef: Kogel op de fiets is verre van ideaal. Gewoon een extra RAM cradle nemen en daar zelf een (lichtsetje)-QR onder beunen.
Kennis gaat een eenvoudig te demonteren alu bracket voor me frezen. Daar wordt de kogel ingeschroefd. Als het niks wordt probeer ik nog wel wat anders. :)
Duchenne Heroes 2007 | Trans Germany 2008 | Cape Epic 2009 | Transalp 2010 | Duchenne Heroes 2011 | Cape Pioneer Trek 2013 | Duchenne Heroes Italia 2013
Brum
Genius
Genius
Berichten: 3747
Lid geworden op: wo 5 juni 2002, 02:00
Mijn mountainbike: FS + SS en nog een paar
Contacteer:

JorisR6 schreef:
Brum schreef: Kogel op de fiets is verre van ideaal. Gewoon een extra RAM cradle nemen en daar zelf een (lichtsetje)-QR onder beunen.
Kennis gaat een eenvoudig te demonteren alu bracket voor me frezen. Daar wordt de kogel ingeschroefd. Als het niks wordt probeer ik nog wel wat anders. :)
Laat hem dan een QR frezen die recht onder de GPS cradle komt, evt voor op je stuurpen (IMHO ideaal, maar met conventionele middelen eigenlijk niet te doen. Misschien met een strapmount van RAM), je hebt de arm en ballen niet echt nodig, is alleen maar locht.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Even een vraagje tussendoor...

Indien er mensen met OziExplorer werken, zijn er inmiddels al wat nieuwere kaarten
dan de bekende kabouterplop kaarten uit het jaar 2004 ? (Die gebruik ik).

Erg irritant als je paden moet betreden die al een jaar of wat niet meer toegangkelijk zijn.
Redfish
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1623
Lid geworden op: ma 7 juli 2003, 12:42
Mijn mountainbike: Scandium, XTR Disc, Reba Team Air, American Classic, Ritchey WCS, SLR TT, Thomson Elite
Contacteer:

Welke kaarten gebruik jij dan? Mijn topo kaarten van garmin zijn nog aardig actueel. Ozi gebruik ik niet, maar daar zitten geen kaarten bij dacht ik dus ik weet niet precies welke kaarten jij hebt.
Je hebt twee soorten bikers: bikers op de trails en bikers op de bank
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

De kaarten van Ozi zijn ook anders dan die van een Garmin. Evenals mijn Explorist.

OziExplorer gebruik je om routes uit te stippelen. Vaak fiets je door 'bekend' terrein
maar ik wil juist het onbekende ontdekken. Dat is nu zo handig van zo'n GPS.

Alleen zijn de kaarten verouderd. Zodat ik wel eens een pad in wil fietsen die er niet
meer is. En dat is wel eens lastig. Vandaar de vraag.
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

ik heb ook wel oude kaarten, van zowel nederland als duitsland.
Laatst gewijzigd door JE op zo 19 augustus 2007, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
RobSter
Mauntainbiker
Mauntainbiker
Berichten: 9682
Lid geworden op: ma 24 oktober 2005, 14:26
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced non-Pro 29

Duidelijk, er zijn dus geen recente kaarten.
JE
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 608
Lid geworden op: za 20 november 2004, 18:32

-q
Laatst gewijzigd door JE op zo 19 augustus 2007, 19:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Gesloten