Naam route wijzigen in Connect?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Sinds een paar dagen kan ik van een route welke ik vanuit Komoot naar Garmin connect verplaats niet meer de naam wijzigen en opslaan? Dat kon eerder wel.
Ik zet de route in connect, zoek hem dan op via Koersen van mij. Dan klik ik hem aan, klik op wijzigen, verander de naam en klik op OK, daarna zou ik rechtsboven nog eens op OK moeten klikken om de route met de nieuwe naam op te slaan maar die OK rechtsboven verdwijnt zodra ik de naam heb gewijzigd... hierdoor kan ik alleen terug gaan zonder dat de nieuwe naam wordt opgeslagen.
Iemand die dit nog snapt en een oplossing weet? :~
Burco
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 207
Lid geworden op: vr 29 september 2017, 14:16
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4

Heb hetzelfde sinds gister. Eerder deze week werkte het nog wel...
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Hier (op Android) werkt het nog wel. Er staat ook geen update te wachten in de Play-store.

Menu -> Training -> Koersen -> Gewenste koers aantikken. Rechtsboven op de drie puntjes klikken en dan wijzigen.

Hierna vanaf onder de grijze streep en data naar boven trekken en op Naam koers klikken. Naam aanpassen en op OK klikken. Daarna rechtsboven op Sla op klikken.

Dan krijg ik een vinkje met akkoord en hij is aangepast.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

MarkMeisner schreef: wo 24 augustus 2022, 21:37 Hier (op Android) werkt het nog wel. Er staat ook geen update te wachten in de Play-store.

Menu -> Training -> Koersen -> Gewenste koers aantikken. Rechtsboven op de drie puntjes klikken en dan wijzigen.

Hierna vanaf onder de grijze streep en data naar boven trekken en op Naam koers klikken. Naam aanpassen en op OK klikken. Daarna rechtsboven op Sla op klikken.

Dan krijg ik een vinkje met akkoord en hij is aangepast.
Zo deed ik het ook altijd en alles lukt nog behalve die laatste stap, rechtsboven staat geen Sla p meer....?
Ik gebruik trouwens ook Android, morgen eens op de klaptop proberen.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Burco schreef: wo 24 augustus 2022, 21:31 Heb hetzelfde sinds gister. Eerder deze week werkte het nog wel...
Vervelend voor jou maar ben blij dat ik niet de enige ben, anders lag het echt aan mij...🤣🤣
Gebruikersavatar
Opperchief
All rounder
All rounder
Berichten: 76
Lid geworden op: wo 11 juli 2018, 17:55
Mijn mountainbike: Giant Trance 29er

RRon schreef: wo 24 augustus 2022, 21:45
MarkMeisner schreef: wo 24 augustus 2022, 21:37 Hier (op Android) werkt het nog wel. Er staat ook geen update te wachten in de Play-store.

Menu -> Training -> Koersen -> Gewenste koers aantikken. Rechtsboven op de drie puntjes klikken en dan wijzigen.

Hierna vanaf onder de grijze streep en data naar boven trekken en op Naam koers klikken. Naam aanpassen en op OK klikken. Daarna rechtsboven op Sla op klikken.

Dan krijg ik een vinkje met akkoord en hij is aangepast.
Zo deed ik het ook altijd en alles lukt nog behalve die laatste stap, rechtsboven staat geen Sla p meer....?
Ik gebruik trouwens ook Android, morgen eens op de klaptop proberen.
ff geprobeerd. Denk bugje in de android app. Zodra je de naam wijzigt verdwijnt "sla op" inderdaad :~

Via de webbrowser werkt het nog wel in ieder geval :-q
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Oké, niet handig... heb nu de naam veranderd in de Edge, daar lukt het wel.
Swinkell!@
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: ma 5 september 2022, 08:45

Ik heb ook problemen gehad wanneer ik de koers wilde wijzigen, dit lukt niet meer op je smartphone, je account openen op de pc en dan kan je deze wel veranderen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

RRon schreef: wo 24 augustus 2022, 19:11 Sinds een paar dagen kan ik van een route welke ik vanuit Komoot naar Garmin connect verplaats niet meer de naam wijzigen en opslaan? Dat kon eerder wel.
Ik zet de route in connect, zoek hem dan op via Koersen van mij. Dan klik ik hem aan, klik op wijzigen, verander de naam en klik op OK, daarna zou ik rechtsboven nog eens op OK moeten klikken om de route met de nieuwe naam op te slaan maar die OK rechtsboven verdwijnt zodra ik de naam heb gewijzigd... hierdoor kan ik alleen terug gaan zonder dat de nieuwe naam wordt opgeslagen.
Iemand die dit nog snapt en een oplossing weet? :~

Ik kan de naam op mn android phone wel wijzigen, maar dan niet opslaan, precies zoals hierboven beschreven
Dus dat lijkt zinloos.
Maar...
Als ik eerst de naam wijzig en dan een koerspunt toevoeg, bijv een informatiepunt bij het startpunt, dan kan ik 'm wel opslaan en is de naam ook gewijzigd :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Vreemd, bij mij werkt het nog steeds wel zoals aangegeven in een aantal posts hierboven :-?

OnePlus 9 Pro
Android v12
App-versie: 4.58.1
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MarkMeisner schreef: wo 24 augustus 2022, 21:37 Hier (op Android) werkt het nog wel. Er staat ook geen update te wachten in de Play-store.

Menu -> Training -> Koersen -> Gewenste koers aantikken. Rechtsboven op de drie puntjes klikken en dan wijzigen.

Hierna vanaf onder de grijze streep en data naar boven trekken en op Naam koers klikken. Naam aanpassen en op OK klikken. Daarna rechtsboven op Sla op klikken.

Dan krijg ik een vinkje met akkoord en hij is aangepast.
Dat Sla Op is dus verdwenen na het wijzigen van de naam :~
Je kan dan alleen maar terug zonder op te slaan, dus geen wijziging.
Maar als je tevens iets anders (onbelangrijks) wijzigt, en dat opslaat, is de naamswijziging ook opgeslagen :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bij mij dus niet, dat is het vreemde. Hier werk alles nog prima.

Welke app versies gebruiken jullie? Staat onder het menu en dan instellingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

MarkMeisner schreef: ma 5 september 2022, 21:56 Bij mij dus niet, dat is het vreemde. Hier werk alles nog prima.

Welke app versies gebruiken jullie? Staat onder het menu en dan instellingen.
4.58.1
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MarkMeisner
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 8 mei 2008, 12:22
Mijn mountainbike: Nukeproof Mega 290

Bijzonder :-?

Hier een video hoe het er bij mij uit ziet: https://m.pinkbike.com/video/553013/
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29966
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mooi filmpje :-q
Dat is dus anders dan bij "ons".
Wij veranderen de naam, drukken op OK en komen terug in de koers.
Maar er wordt bij OK niets opgeslagen, want als we de koers willen verlaten krijgen we een waarschuwing/vraag of we de koers willen verlaten zonder op te slaan.
Maar er is ook geen aparte optie om op te slaan, dus hier zitten we klem.
Maar door bijvoorbeeld een koerspunt te te voegen kan je wél opslaan en is de nieuwe naam ook meteen opgeslagen.
Beetje suffe workaround, maar handiger dan naar huis fietsen, computer opstarten enz.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie