Hoe wijzig je de route van een koers in Garmin Connect?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Ik heb al gegoogled en hier op het forum gezocht, maar helaas zonder resultaat. Kun je in Garmin Connect (op een PC of tablet) de route van een koers wijzigen? Dus bijvoorbeeld een deel van de route omleggen? In Basecamp was dat niet zo moeilijk, maar in Connect lukt het me niet: ik krijg alleen voor elkaar om de bestaande route uit te breiden.
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een beetje het juiste jargon gebruiken bij je vraag helpt ons wel om het beter te begrijpen.
https://support.garmin.com/en-US/?faq=u ... VCRNfCtXV9
Nu moeten we (ik) gissen.
Ik denk wel dat ik je begrijp, maar assumptie is de moeder van het verkloten.

Ik denk dat je vanuit Connect heen en weer moet naar Basecamp.


Je bij hebt bij een GPS:
Track
Route

En bij de sport GPS:
Course

Een Track is een (grote) verzameling punten die door een lijn verbonden zijn.
Altijd in .gpx formaat
Een track ligt vast, zoals je met een potlood op een papieren kaart hebt getekend.

Een Route is een (kleinere) verzameling punten. Die punten worden op volgorde door de software met elkaar verbonden aan de hand van kaartinformatie en voorkeuren. Altijd(?) in .gpx formaat.
Een route ligt dus niet vast, de weg die tussen de punten wordt afgelegd is dus afhankelijk van die zaken.
Als je de kaart, de software of de voorkeuren verandert, dan verandert de route ook. Dus een route van PC naar GPS kopiëren kan een heel ander resultaat opleveren.
Een route in GPS land is dus iets anders dan een wandelpad of een MTB route!
Een GPS route is ongeveer zoals de navigatie in je auto werkt (en dan met veel tussen punten)

Een Course is vergelijkbaar met een Track.
Vaak gaat het om een track die is opgenomen op je eigen toestel of dat van een ander. Een course heeft het .fit formaat. Dat formaat is erg geschikt om naast de track ook sportieve data op te slaan.
Aan een course kan je ook navigatie aanwijzingen toevoegen.
(Maar dat heeft wat haken en ogen)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Nespresso
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1569
Lid geworden op: ma 18 oktober 2010, 14:29

Mja, ik zie 't al: dit is een route die ik zelf eerder heb gereden en waarvan ik in Connect een "koers" heb gemaakt. Ik weet niet wat Garmin daar mee doet in Connect, maar het is niet hetzelfde als wanneer je zelf een beperkt aantal punten zet om een route te tekenen (die kun je namelijk wel oppakken en verplaatsen). Ik vermoed dat het inderdaad heul veul punten zijn, die je niet eens als losse punten op het scherm ziet. Ik hoopte eindelijk eens van Basecamp verlost te zijn, maar helaas, ben bang dat ik daar toch weer heen moet.

En volgens mij zijn routes en tracks aardig vervaagt/verweven in Connect...
carbon bike, titanium collarbone...
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ik denk dat het een track is.
Maar als je m van Connect naar Basecamp haalt, aanpast, opslaat als track en weer in Connect zet, dan moet het.lukken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie