Etrex 30 vervangen door Edge 530 of iets anders?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Gebruikersavatar
openkaart
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 364
Lid geworden op: za 4 mei 2019, 11:19
Contacteer:

Jurriaan schreef: wo 16 februari 2022, 17:40 De bediening van de 66 is intuïtiever dan de 530? (In zover dat kan bij Garmin, intuïtieve bediening).
Voor mij wel, kaart inzoomen / uitzoomen en kaart schuiven naar links/rechts / boven / onder hebben elk een eigen knop op de gpsmap 6x, op een edge 530 is dat steeds meerdere handelingen en is de ene knop zowel voor inzoomen/ omhoog / links en de andere voor uitzoomen / omlaag / rechts (of omgekeerd..) en moet je steeds schakelen tussen de standen. Zie ook de quote van Bikeradar in de eerdere post waarnaar ik verwees.

Die dubbele functies zijn niet handig als je met de kaart wil stoeien onderweg. Vind de 530 wel een erg mooi kastje met veel sportfuncties en connectiviteit en verassend goede ontvangst, maar niet het toestel voor mij persoonlijk.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, dat klopt.
Een Edge zonder touchscreen (130, 520, 530) is enorm onhandig bij werken met de kaart.
Eigenlijk moet je voor een Edge denken aan de 830.
De GPSmap toestellen hebben meer knopjes dan de Etrex (en Etrex heeft er weer meer dan de Edge). Daardoor is er voor iedere handeling een knop, wat het bijna zo makkelijk maakt als een touchscreen (en zonder de touchscreen nadelen).
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie