ongeval detectie

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Olieboer
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 352
Lid geworden op: zo 3 november 2019, 20:50

Blijkbaar ben ik dus niet de enige die wat extra veiligheid zoekt met solo-ritten. Ik was altijd een moedige man, anderen noemden me roekeloos. Bijvoorbeeld natuurijstochten in m’n eentje, als eerste het ijs op, later dus met de MTB. Maar een gezin en een paar grijze haren brengen blijkbaar toch wat meer voorzichtigheid
Geen gezeik, mountainbike!
Azurri
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1383
Lid geworden op: za 29 december 2012, 11:36

Olieboer schreef: vr 15 oktober 2021, 17:20 Blijkbaar ben ik dus niet de enige die wat extra veiligheid zoekt met solo-ritten. Ik was altijd een moedige man, anderen noemden me roekeloos. Bijvoorbeeld natuurijstochten in m’n eentje, als eerste het ijs op, later dus met de MTB. Maar een gezin en een paar grijze haren brengen blijkbaar toch wat meer voorzichtigheid
Michael Schumacher zei vroeger al; elk kind maakt een man 3 sec. Seconden langzamer 😉
Versleten onderdelen zijn wel een héél stuk lichter!!

First;Giant coldrock,1990
Then;Cannondale m700, 1992
After that;Cannondale Raven ,1998
Changed with;Specialized epic s-works, 2007
Rip;Specialized epic pro, 2019
Now;Specialized epic S-Works,2022
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Daar had ie op de skis ook even aan moeten denken...
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 15 oktober 2021, 17:37 Daar had ie op de skis ook even aan moeten denken...
Tja. Wie weet zat ie toen al met z’n hoofd bij de apres-ski. :roll:

On topic lees ik hier toch dat sommige mensen die zo’n device hebben hem dan uit zetten omdat hij regelmatig ongewenst afgaat. Dan gaat de functionaliteit toch ook weer mank lijkt me.
nick22
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 355
Lid geworden op: di 14 juli 2020, 11:12
Mijn mountainbike: meta tr29 2021

Makkelijk uit zetten/annuleren als die afgaat
Niet helemaal uitzetten,dan heb je er niks aan idd
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7341
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

nick22 schreef: vr 15 oktober 2021, 18:07Makkelijk uit zetten/annuleren als die afgaat
Niet helemaal uitzetten,dan heb je er niks aan idd
Kun je die warning even makkelijk wegdrukken halverwege je afdaling zonder handen van grips te halen, evt. stoppen omdat er nergens de plaats voor is om dat verantwoord te doen, ...? Helemaal geen false positives is niet realistisch maar als het om vele malen hoger is dan schiet de functie z'n doel voorbij.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

Ik rij ook veel alleen, maar zonder detectie. Mijn vriendin weet welke route ik ga rijden. Ze heeft dan geen idee waar ik precies uithang, maar richting hulpdiensten kan ze dan wel aangeven welke route ik ben rijden.

In het buitenland krijgt ze het gpx bestand en ik wijk daar niet van af. Als ik, om wat voor reden dan ook, dat wel moet, stuur ik een berichtje wat en waarom. Naast dat zet ik locatiedelen aan in Whatsapp.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

cheeta schreef: vr 15 oktober 2021, 18:18
nick22 schreef: vr 15 oktober 2021, 18:07Makkelijk uit zetten/annuleren als die afgaat
Niet helemaal uitzetten,dan heb je er niks aan idd
Kun je die warning even makkelijk wegdrukken halverwege je afdaling zonder handen van grips te halen, evt. stoppen omdat er nergens de plaats voor is om dat verantwoord te doen, ...? Helemaal geen false positives is niet realistisch maar als het om vele malen hoger is dan schiet de functie z'n doel voorbij.
Ja, dat is ruk.
Juist op zulke trails veel kans op false positives en juist op zulke trails wil je niet telkens verplicht
(en gehaast ! ) stoppen om de countdown te stoppen.
Juist dat levert gevaarlijke situaties op.

Ik vond in zulke situaties de (loze) route aanwijzingen al storend (en heb die ook uit gezet)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Anne Jan
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 223
Lid geworden op: ma 22 september 2014, 18:32

cheeta schreef: vr 15 oktober 2021, 18:18
nick22 schreef: vr 15 oktober 2021, 18:07Makkelijk uit zetten/annuleren als die afgaat
Niet helemaal uitzetten,dan heb je er niks aan idd
Kun je die warning even makkelijk wegdrukken halverwege je afdaling zonder handen van grips te halen, evt. stoppen omdat er nergens de plaats voor is om dat verantwoord te doen, ...? Helemaal geen false positives is niet realistisch maar als het om vele malen hoger is dan schiet de functie z'n doel voorbij.
Uitzetten hoeft niet. Tijdens een afdaling gaat hij niet af. Dat gebeurt pas als je stilstaat en je cadans ook direct 0 is, en dat heb je nie zo vaak als je aan het afdalen bent.

Bovendien is het niet meteen een ramp als hij een noodbericht stuurt. Je kunt daarna een "ik ben ok" bericht sturen.

Ik gebruik zelf de 520 van Garmin. Dat werkt prima. Wel inderdaad af en toe een valse melding maar ook meerdere keren onderuit gegaan waarbij hij ook netjes afging. En die paar keer dat hij een vals alarm geeft vind ik niet erg.

Ik denk dat het best lastig is om zo'n device een set parameters te geven waarbij hij wel, maar vooral ook wanneer het juist geen ongeval is.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Uitzetten hoeft niet. Tijdens een afdaling gaat hij niet af. Dat gebeurt pas als je stilstaat en je cadans ook direct 0 is, en dat heb je nie zo vaak als je aan het afdalen bent.
Stoppie in een scherpe bocht, achterwiel omzetten.
Rustig op technische singletrack en dan onverwacht stilvallen.
(toch net iets te rustig)
Ik kan nog wel qat situaties bedenken.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 15 oktober 2021, 19:52
Uitzetten hoeft niet. Tijdens een afdaling gaat hij niet af. Dat gebeurt pas als je stilstaat en je cadans ook direct 0 is, en dat heb je nie zo vaak als je aan het afdalen bent.
Stoppie in een scherpe bocht, achterwiel omzetten.
Rustig op technische singletrack en dan onverwacht stilvallen.
(toch net iets te rustig)
Ik kan nog wel qat situaties bedenken.
Huh, zit jij aan de qat tijdens een rit? :tong
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, met de W :D
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 15 oktober 2021, 20:15 Ja, met de W :D
:lol: …dat zijn toch de mooiste typos, die ook echt iets anders van een zin kunnen maken.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Spellingcontrole het is ook altijd qat :winkie:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Als ik iets spannends doe, en het niet vergeet, stuur ik wel eens mijn whatsapp live locatie naar mijn vrouw. Ik hoop dat ze me dan gaat zoeken als ik niet voor het donker thuis ben.
Plaats reactie