ongeval detectie

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bert l. schreef: ma 18 oktober 2021, 15:40
Knakker29 schreef: ma 18 oktober 2021, 10:40

Dit zou inmiddels aangepast moeten zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... -ambulance
Hulpdiensten werken qua dataverkeer andersom. Ze sturen jou een sms-bericht met een code, daar moet jij op klikken en daarmee lezen zij jouw locatie uit op een manier die zij verwerken kunnen en in een formaat dat zij begrijpen. En dan hebben zij de controle over het proces en kunnen ze de hulpdiensten op pad sturen
Locatie via Advanced Mobile Location wordt bij een 112-oproep direct meegezonden als SMS naar de meldkamer. Hoef je als beller niks voor te doen, nergens op klikken, geen code, nop.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

MacReal schreef: di 19 oktober 2021, 11:22
Marcobiker schreef: di 19 oktober 2021, 11:18
Was het maar waar. Er zijn ook in Nederland nog genoeg plekken waar je geen bereik/ verbinding hebt.
Heel bekend voorbeeld is de P bergweg in Amerongen :bier:

Waar ik ineens tegenaan liep met een edge 130 plus, is dat je in het MTB profiel geen gebruik kunt maken van de ongevaldetectie :-{
Juist de ritten waar ik het graag aan zou willen werkt het dus niet...
Best gek, ik zie in de handleiding van de Edge 130 dit staan;
Als uw Edge toestel met GPS is verbonden met de Garmin Connect Mobile app, kunt u een automatisch sms-bericht met uw naam en GPS-locatie laten sturen naar uw contactpersonen voor noodgevallen.Voordat u de hulpfunctie op uw toestel kunt inschakelen, moet u in de Garmin Connect Mobile app de gegevens invoeren van de in geval van nood te waarschuwen personen. Uw via Bluetoothgekoppelde smartphone moet zijn voorzien van een data-abonnement en zich bevinden in het dekkingsgebied van de netwerkprovider voor datacommunicatie. Uw contacten voor noodgevallen moeten sms-berichten kunnen ontvangen (standaard sms-tarieven kunnen van toepassing zijn).Op uw toestel wordt een bericht weergegeven met de mededeling dat uw contactpersonen na een afteltijd zullen worden gewaarschuwd. Als u geen hulp nodig hebt, kunt u het bericht annuleren
Komt er toch wel erg dicht in de buurt.
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Erwin.vL schreef: di 16 november 2021, 11:04
MacReal schreef: di 19 oktober 2021, 11:22

Heel bekend voorbeeld is de P bergweg in Amerongen :bier:

Waar ik ineens tegenaan liep met een edge 130 plus, is dat je in het MTB profiel geen gebruik kunt maken van de ongevaldetectie :-{
Juist de ritten waar ik het graag aan zou willen werkt het dus niet...
Best gek, ik zie in de handleiding van de Edge 130 dit staan;
Als uw Edge toestel met GPS is verbonden met de Garmin Connect Mobile app, kunt u een automatisch sms-bericht met uw naam en GPS-locatie laten sturen naar uw contactpersonen voor noodgevallen.Voordat u de hulpfunctie op uw toestel kunt inschakelen, moet u in de Garmin Connect Mobile app de gegevens invoeren van de in geval van nood te waarschuwen personen. Uw via Bluetoothgekoppelde smartphone moet zijn voorzien van een data-abonnement en zich bevinden in het dekkingsgebied van de netwerkprovider voor datacommunicatie. Uw contacten voor noodgevallen moeten sms-berichten kunnen ontvangen (standaard sms-tarieven kunnen van toepassing zijn).Op uw toestel wordt een bericht weergegeven met de mededeling dat uw contactpersonen na een afteltijd zullen worden gewaarschuwd. Als u geen hulp nodig hebt, kunt u het bericht annuleren
Komt er toch wel erg dicht in de buurt.
Dat klopt helemaal en werkt ook goed. Alleen niet als je het MTB profiel selecteert....
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
Erwin.vL
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 318
Lid geworden op: di 22 december 2020, 21:37
Mijn mountainbike: Cotic Solaris Max

Ah oké
Real men think straight and flat are boring :-D
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

MacReal schreef: di 16 november 2021, 11:30 Dat klopt helemaal en werkt ook goed. Alleen niet als je het MTB profiel selecteert....
... waarbij ik dan alleen maar denk: WHY?? :~ :~
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Marcobiker schreef: wo 17 november 2021, 10:37
MacReal schreef: di 16 november 2021, 11:30 Dat klopt helemaal en werkt ook goed. Alleen niet als je het MTB profiel selecteert....
... waarbij ik dan alleen maar denk: WHY?? :~ :~
Dat dacht ik dus ook. Juist als ik ga mountainbiken rijd ik op plekken waar je regelmatig een paar uur niemand tegenkomt.

Maar mountainbiken is een dusdanig dynamische activiteit, dat er teveel kans is op een valse melding, aldus Garmin.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10836
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Wat zijn de ervaringen? Eigen, eerste hand, tweede hand, derde hand etc
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

bert l. schreef: wo 17 november 2021, 11:27 Wat zijn de ervaringen? Eigen, eerste hand, tweede hand, derde hand etc
Op mijn horloge werkt het, al heb ik nog geen daadwerkelijke crash gehad om het "echt" te testen.
Wel een paar keer tijdens een familie wandeling een sprintje getrokken en abrupt gestopt, dan gaat hij af.
Afgelopen weekend was ik te laat, dus kreeg mijn vrouw netjes een sms met tracking informatie. Ik kon daarna snel vanaf mijn horloge een melding sturen dat ik ok was.
Het grootste nadeel: de activiteit werd ook gestopt en kon niet meer hervat worden.

Met de edge dus nog niet getest, omdat hij het niet doet tijdens mountainbiken.
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

bert l. schreef: wo 17 november 2021, 11:27 Wat zijn de ervaringen? Eigen, eerste hand, tweede hand, derde hand etc
Met de Apple Watch geen valse alarmen gehad. Wel een keer een echt alarm toen ik een flinke smak maakte met de MTB, maar op tijd onderbroken omdat ik oké was.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Eric_nl
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 39
Lid geworden op: wo 14 april 2021, 15:54
Mijn mountainbike: Canyon Neuron 7 AL 2021

Op mijn Edge 530 werkt het wel, dus ik vraag me af waarom het op een Edge 130 niet kan
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Eric_nl schreef: wo 17 november 2021, 19:48 Op mijn Edge 530 werkt het wel, dus ik vraag me af waarom het op een Edge 130 niet kan
Misschien simpelweg goedkopere hardware/ sensoren en daardoor teveel vals alarm?
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Dat met die valse meldingen is nog wel een dingetje.
Ik las elders (forums.mtbr.com?) ook dat het wel eens te snel af gaat.
Op een technische afdaling in de bergen, rockgarden, dropje etc.
Als je op die stukken volledig gefocust bent mis je het moment om de melding te stoppen.
Of je kan op dat moment niet stoppen, of niet op je scherm kijken enz.

Kortom, het lijkt mooier dan het is
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

https://youtu.be/YqGocJIzBtw
Bij elke andere activiteit krijg ik de melding niet
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: do 18 november 2021, 15:08 Dat met die valse meldingen is nog wel een dingetje.
Ik las elders (forums.mtbr.com?) ook dat het wel eens te snel af gaat.
Op een technische afdaling in de bergen, rockgarden, dropje etc.
Als je op die stukken volledig gefocust bent mis je het moment om de melding te stoppen.
Of je kan op dat moment niet stoppen, of niet op je scherm kijken enz.

Kortom, het lijkt mooier dan het is
En na de 3e valse melding is het thuisfront niet meer alert, en dan lig je daar...
MacReal schreef: do 18 november 2021, 18:03
Bij elke andere activiteit krijg ik de melding niet
Ben benieuwd of dit bij de andere modellen ook zo wordt geregeld na de eerstvolgende update, of dat het toch te maken heeft met de eenvoudige hardware van de 130+
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Mogelijk is een systeem wat op de berijder zit (Apple Watch) dan toch handiger dan als het aan de fiets gemonteerd zit. De berijder dempt zelf de trillingen en klappen terwijl ze bij de fiets kennelijk te hard worden doorgegeven met valse alarmen tot gevolg.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Plaats reactie