ongeval detectie

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, een sensor op je lijf of op je helm.
Dan via ANT+ koppelen met je navigatie, of via BT met je phone.
Speci heeft toch zo'n sensor voor op je helm?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die speci sensor heb ik, maar negen van de tien keer kom ik thuis en is hij de Bluetooth verbinding onderweg ergens verloren.
Dat schiet dus ook niet op….

Enige voordeel van die speci app is dat je een tijd in kunt stellen die je verwacht onderweg te zijn. Na die tijd krijgt thuis een alarm met je laatst bekende locatie.
Dus ook als je geen bereik meer hebt wordt het bericht uit gestuurd
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Na een update van de 530 de crash alert voor de aardigheid eens aangezet, resulterende in false positives met mtb'en (bij sprongen en/of drops volgens mij, geen tijd om tussendoor op het scherm te kijken).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

De laatste melding icm te laat thuis. Is bingo.

Wel een leuke ring tone voor thuis uitzoeken. :lol:

Ik heb veel alleen gebiked in de bergen. Zonder gevoel onveilig bezig te zijn. Ontspannen biken is belangrijk. Daarin kun je het best functioneren en afweging in de actie maken. Stoppen of met aanpassing doorgaan.

Echter bij jumpen. Wat ik nog moet leren om b.v. gaps te halen. Zou zo'n melder me te weinig "veiligheid "geven. Dit omdat de kwetsturen snelle zorg nodig kunnen hebben.
Als ik wat verder ben kan deze "angst"mogelijk verminderen. Dat is toekomst.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Marcobiker schreef: vr 15 oktober 2021, 12:59
Mad Wally schreef: vr 15 oktober 2021, 12:47Apple Watch uiteraard icm iPhone. Ik heb het getest en het werkt :winkie:
Dat, inderdaad.
Afgelopen week heb ik de functie nog even getest en guess what? Het werkt :D

Ik was met de kids in een speeltuintje. Was even m'n dochtertje aan 't helpen in een speelhuisje met glijbaan. Ik weet niet wat ik fout deed (ongetwijfeld had de nattigheid er iets mee te maken), maar ineens klapten m'n benen onder me vandaag en lag ik ruim een meter lager op m'n rug op de glijbaan. Ben even out geweest waarschijnlijk, en had geen lucht meer in de longen. Tegen de tijd dat ik overeind kwam en weer besefte wat er gebeurde, had m'n Iwatch al de hulpdiensten gebeld :D

En dan hoor je echt zo naast je : papa, wat doe je? Gáát het?" :winkie: Gelukkig bleef het bij een zwaar beurse arme/elleboog/schouder/ rug, en is er niets gebroken.

Maar goed, de noodmelding werkt dus :wink:
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Goed dat de gevolgen beperkt waren.
De blamage, papa in de kreukels, niet door het mtb'en, maar in de speeltuin :-{

Maar de detectie werkt dus als je echt valt. :-q
Werkt het ook andersom, dus dat de detectie niet afgaat als je niet valt, maar springt, dropt of plotseling fel remt?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 10 januari 2022, 22:34De blamage, papa in de kreukels, niet door het mtb'en, maar in de speeltuin :-{
Haha ja echt he :D Maar goed, 't had anders af kunnen lopen. Nu is t alleen spierpijn en kneuzingen en een gedeukt ego :winkie:
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 10 januari 2022, 22:34Maar de detectie werkt dus als je echt valt. :-q Werkt het ook andersom, dus dat de detectie niet afgaat als je niet valt, maar springt, dropt of plotseling fel remt?
Ja, het werkt dus prima. Mits de smak hard genoeg is. Ik heb nooit eerder een vals alarm gehad, dus blijkbaar gaat 't best goed.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Ik als bouwvakker moet regelmatig op mijn apple watch de knop indrukken dat er niks loos is, elke onverwachtse dreun leverd al een "alles ok?" Tekst op in het scherm. 😜
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Marcobiker schreef: ma 10 januari 2022, 10:52
Marcobiker schreef: vr 15 oktober 2021, 12:59Dat, inderdaad.
Afgelopen week heb ik de functie nog even getest en guess what? Het werkt :D

Ik was met de kids in een speeltuintje. Was even m'n dochtertje aan 't helpen in een speelhuisje met glijbaan. Ik weet niet wat ik fout deed (ongetwijfeld had de nattigheid er iets mee te maken), maar ineens klapten m'n benen onder me vandaag en lag ik ruim een meter lager op m'n rug op de glijbaan. Ben even out geweest waarschijnlijk, en had geen lucht meer in de longen. Tegen de tijd dat ik overeind kwam en weer besefte wat er gebeurde, had m'n Iwatch al de hulpdiensten gebeld :D

En dan hoor je echt zo naast je : papa, wat doe je? Gáát het?" :winkie: Gelukkig bleef het bij een zwaar beurse arme/elleboog/schouder/ rug, en is er niets gebroken.

Maar goed, de noodmelding werkt dus :wink:
Even nieuwsgierig nog - had je toen een telefoonverbinding met de hulpdiensten? Hoe ging dat verder?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Kapitein Iglo schreef: di 18 januari 2022, 11:53Even nieuwsgierig nog - had je toen een telefoonverbinding met de hulpdiensten? Hoe ging dat verder?
Er was geen spraakverbinding (of ik heb het niet gemerkt, dat kan ook). Het horloge maakte wel een bak herrie :D Ik heb op "SOS noodoproep annuleren" gedrukt, en kreeg toen nog een paar checkvragen op het scherm (bent u wel gevallen, gaat het goed met u, weet u het zeker, dat soort dingen). Mijn SOS-contacten hadden al een melding "val gedetecteerd" met GPS-gegevens gekregen (dezelfde info die de hulpdiensten ook doorkrijgen). Er is dus blijkbaar geen follow-up als je zelf het contact verbreekt.
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2611
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 10 januari 2022, 22:34 Goed dat de gevolgen beperkt waren.
De blamage, papa in de kreukels, niet door het mtb'en, maar in de speeltuin :-{

Maar de detectie werkt dus als je echt valt. :-q
Werkt het ook andersom, dus dat de detectie niet afgaat als je niet valt, maar springt, dropt of plotseling fel remt?
Als bureauridder heb ik nog nooit een “vals alarm” gehad, ook niet tijdens het fietsen of klussen. Wel twee keer echt als gevolg van een flinke smak, maar beide keren voortijdig kunnen afbreken. Ik heb trouwens gehoord (weet niet of het waar is) dat hulpdiensten niet standaard reageren op meldingen van Apple Watch. Je moet het dus vooral hebben van je nood-contact.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

Mad Wally schreef: di 18 januari 2022, 15:42Ik heb trouwens gehoord (weet niet of het waar is) dat hulpdiensten niet standaard reageren op meldingen van Apple Watch. Je moet het dus vooral hebben van je nood-contact.
Als ik dit soort berichten lees, lijkt me dat niet waar te zijn.
https://www.rtlnieuws.nl/tech/artikel/4 ... ntainbiker

Tenzij we het in NL weer eens anders geregeld hebben natuurlijk :-D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Gebruikersavatar
Marcobiker
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 380
Lid geworden op: ma 9 mei 2011, 10:37
Mijn mountainbike: Merida Matts TFS XT-Edition

ThaSingleTrackMastah schreef: ma 10 januari 2022, 22:34De blamage, papa in de kreukels, niet door het mtb'en, maar in de speeltuin :-{
Moest ff hieraan terugdenken toen ik dit filmpje van een vechtschool-demo zag. K.O. door een pop... hoe leg je dát uit dan? :D
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
chaser
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 218
Lid geworden op: za 24 januari 2009, 21:49
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei 2020

Michel.nl schreef: ma 10 januari 2022, 23:13 Ik als bouwvakker moet regelmatig op mijn apple watch de knop indrukken dat er niks loos is, elke onverwachtse dreun leverd al een "alles ok?" Tekst op in het scherm. 😜
Heb jij een Apple watch om als bouwvakker?
Ikzelf werk ook in de bouw (betonbouw) maar draag een goedkoop casio horloge puur omdat het horloge bij mij na een jaar toch vol krassen zit en meestal heb ik het bandje al eens moeten repareren of vervangen als het horloge nog leeft tenminste
Zou best een smartwatch willen dragen maar verwacht in mijn geval dat die binnen 3 maanden kapot is
Ouder, last van mijn rug en knieën maar wel doorgaan
ElTrappo
All rounder
All rounder
Berichten: 54
Lid geworden op: wo 23 juni 2021, 23:14
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

Mad Wally schreef: di 18 januari 2022, 15:42
ThaSingleTrackMastah schreef: ma 10 januari 2022, 22:34 Goed dat de gevolgen beperkt waren.
De blamage, papa in de kreukels, niet door het mtb'en, maar in de speeltuin :-{

Maar de detectie werkt dus als je echt valt. :-q
Werkt het ook andersom, dus dat de detectie niet afgaat als je niet valt, maar springt, dropt of plotseling fel remt?
Als bureauridder heb ik nog nooit een “vals alarm” gehad, ook niet tijdens het fietsen of klussen. Wel twee keer echt als gevolg van een flinke smak, maar beide keren voortijdig kunnen afbreken. Ik heb trouwens gehoord (weet niet of het waar is) dat hulpdiensten niet standaard reageren op meldingen van Apple Watch. Je moet het dus vooral hebben van je nood-contact.
Ze komen ook niet als je in het bos ligt met 5 gebroken ribben en een gebroken sleutelbeen.

(hint: ze komen wel als je buiten westen geweest bent, fluisterden ze me in bij de SEH. )
Plaats reactie