ongeval detectie

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Voor ons gezin gebruiken we live360, en is ieder te volgen op gps. Echter heb ik de valdetectie van zowel Apple watch en de garmin wel aan staan. Mijn garmin was in begin wel wat nerveus met activeren op onverwachte bewegingen, maar nu is hij redelijk rustig op een echte val na. Daar is het voor bedoeld uiteraard, en ja je kunt hem op tijd stil zetten. Zelfde geld voor de apple watch, af en toe als ik heftige bewegingen maak in me werk op de bouw. Maar ook die kan je op tijd stil zetten.
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Vulpes schreef: vr 15 oktober 2021, 21:34 Als ik iets spannends doe, en het niet vergeet, stuur ik wel eens mijn whatsapp live locatie naar mijn vrouw. Ik hoop dat ze me dan gaat zoeken als ik niet voor het donker thuis ben.
Wahoo fietscomputers kun je zo instellen dat deze automatisch een mail met link stuurt iedere keer dat je een rit start. Via die link kun je iemand tracken.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2162
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Mad Wally schreef: vr 15 oktober 2021, 22:41
Vulpes schreef: vr 15 oktober 2021, 21:34 Als ik iets spannends doe, en het niet vergeet, stuur ik wel eens mijn whatsapp live locatie naar mijn vrouw. Ik hoop dat ze me dan gaat zoeken als ik niet voor het donker thuis ben.
Wahoo fietscomputers kun je zo instellen dat deze automatisch een mail met link stuurt iedere keer dat je een rit start. Via die link kun je iemand tracken.
Zo een link kan je ook via je telefoon delen.

Daarnaast heb je ook de Busby App die crashes schijnt te detecteren.
Vulpes
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 13 maart 2020, 17:33

Willem Altes schreef: vr 15 oktober 2021, 23:17
Mad Wally schreef: vr 15 oktober 2021, 22:41

Wahoo fietscomputers kun je zo instellen dat deze automatisch een mail met link stuurt iedere keer dat je een rit start. Via die link kun je iemand tracken.
Zo een link kan je ook via je telefoon delen.

Daarnaast heb je ook de Busby App die crashes schijnt te detecteren.
Met whatsapp dus, of je kunt find my iphone zo instellen dat je ega je telefoon op elk moment van de dag kan tracken.
balboa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 16 juli 2007, 01:55
Mijn mountainbike: Wordt gebruikt

Reuze interessant zo'n apparaat. Ik ga ook regelmatig alleen op pad, maar afgelopen zomer in de bergen 3,5 uur geen enkele ontvangst van gsm of internet netwerk. Vier stervelingen tegen gekomen in die tijd.

Stuur altijd braaf de link van wahoo en een gpx van te voren naar m'n vrouw, maar als je in een gebied rijdt zonder dekking, heb je daar dus heel weinig aan.

Was in een grensgebied tussen Italië en Oostenrijk, had me dat van te voren niet gerealiseerd.

Lang verhaal kort, dit soort dingen werken dus alleen als je ontvangst hebt met je mobiel.
markje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1161
Lid geworden op: di 3 februari 2009, 16:50

balboa schreef: za 16 oktober 2021, 00:01
Lang verhaal kort, dit soort dingen werken dus alleen als je ontvangst hebt met je mobiel.
Daarom zorg ik dat mijn vriendin het gpx bestand heeft. Dan duurt het misschien wel lang voordat ik gevonden wordt, maar het zoekt een stuk sneller als een route nagelopen moet worden ipv een enorm groot gebeid uitgekamd moet worden.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Alles staat met het bereik van de Garmin of telefoon .

1030 van Garmin zit ook de detectie op voor het omvallen e.d ,maar die staat uit , ik rij met een apple product en daar kan je bv bij Find my telephone bijna in real time zien waar je je bevindt , maar heb je geen bereik houdt het op ....

Gelukkig nog niet nodig gehad , een noodgeval bij het fietsen, de familie vindt het wel fijn dat ze me " kunnen volgen" . Ik probeer ook altijd de route paaltjes te onthouden als ik er weer 1 passeer , daar staat meestal km of punt op...
Laatst gewijzigd door Snelle Buffer op za 16 oktober 2021, 13:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Mad Wally
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2608
Lid geworden op: do 29 augustus 2019, 08:45
Mijn mountainbike: Santa Cruz Hightower CC

Snelle Buffer schreef: za 16 oktober 2021, 12:09 Alles staat met het bereik van de Garmin of telefoon.
Een Garmin heeft geen “bereik”. Alle communicatie verloopt via de gekoppelde telefoon. Tenzij je hele dure satelliet communicatie hebt geldt geen telefoon bereik = geen contact.
Het achterlaten van de GPX is wel slim mits je natuurlijk niet van de route afwijkt.
“Never argue with an idiot. They will drag you down to their level and beat you with experience” -Mark Twain-
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, je Garmin, of iedere andere normale GPS, is een Ontvanger.
Je telefoon is (via Bluetooth) het doorgeefluik naar de rest vd wereld.
Geen data verbinding op je phone = geen connectie.

Alleen dure speciale navigatie toestellen en trackers werken met gps 2 richting verkeer.
Daar hoort dan ook een (soms gigantisch) duur abonnement bij.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2434
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

soooorrryyy meneer de mod :

alles staat met het bereik van de garmin ]of telefoon

:-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Kortom, de eindconclusie: handig zo’n functie cq device, maar in gebieden zonder bereik heb je er niks aan. ;)
Michel.nl
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 387
Lid geworden op: do 29 september 2016, 14:21
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 29'er fully

Wiel-Maat schreef: za 16 oktober 2021, 13:59 Kortom, de eindconclusie: handig zo’n functie cq device, maar in gebieden zonder bereik heb je er niks aan. ;)

Dat is dan een kwestie van" je kan niet alle risico's afdekken" maar voor zover je er wel een hand aan kunt hebben is dan mooi meegenomen
Vrijwilliger onderhoudt van MTB route Beetsterzwaag en Drachten

MTB TEAM Drachten Beetsterzwaag
Gebruikersavatar
Wiel-Maat
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1558
Lid geworden op: do 13 augustus 2015, 11:13
Mijn mountainbike: Polygon Siskiu-9 27,5"

Michel.nl schreef: za 16 oktober 2021, 14:59
Wiel-Maat schreef: za 16 oktober 2021, 13:59 Kortom, de eindconclusie: handig zo’n functie cq device, maar in gebieden zonder bereik heb je er niks aan. ;)

Dat is dan een kwestie van" je kan niet alle risico's afdekken" maar voor zover je er wel een hand aan kunt hebben is dan mooi meegenomen
Ja dat is ook zo. Ik voelde gewoon de behoefte om het even heel zwart-wit te stellen, wat soms wel zo verhelderend kan werken. 8)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Snelle Buffer schreef: za 16 oktober 2021, 13:47 soooorrryyy meneer de mod :

alles staat met het bereik van de garmin ]of telefoon

:-q
En Wally dan ?
Want die was eerst, ik toonde alleen bijval :tong
Michel.nl schreef: za 16 oktober 2021, 14:59
Wiel-Maat schreef: za 16 oktober 2021, 13:59 Kortom, de eindconclusie: handig zo’n functie cq device, maar in gebieden zonder bereik heb je er niks aan. ;)

Dat is dan een kwestie van" je kan niet alle risico's afdekken" maar voor zover je er wel een hand aan kunt hebben is dan mooi meegenomen
Alle beetjes helpen, en als het gratis is kan je geen hoge eisen stellen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29780
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Maar misschien is dit een betere oplossing:
https://www.findmespot.com/en-us/
En dan de Spot Gen 4 of de Spot X

Of deze:
https://www.garmin.com/nl-NL/p/592606
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie