Hoe krijg ik deze tracks op mn etrex?

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Ik heb zelf in komoot 2 kleine tracks gemaakt met trails die ik volgende week wil meepakken na een ritje in de buurt. Ik heb ze kunnen opslaan als gpx. Maar als ik ze van my collection naar m'n etrex wil sturen en ik neem daarna m'n etrex staan de routes er niet op. De andere gpx van de hoofdroute die ik had gedownload van m'n Strava (oude route van lang geleden) kreeg ik er wel op en is zichtbaar in track manager, die 2 die ik zelf heb gemaakt dus niet.

Kan iemand kijken of hij/zij ze wel op hun gps krijgen via basecamp?
https://www.komoot.com/tour/360250406?ref=atd
https://www.komoot.com/tour/360255725?ref=atd
Laatst gewijzigd door ThaSingleTrackMastah op ma 3 mei 2021, 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ik heb er een apart topic van gemaakt.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Kun je de gpx bestanden ergens in een map opslaan op een laptop of pc?

Dan is het namelijk simpel om de garmin etrex aan de pc / laptop te hangen en de bestanden kopiëren of verplaatsen naar je etrex.
Komt er geen basecamp aan te pas :) (ik probeer basecamp zoveel mogelijk te ontwijken, kost me teveel tijd om daar iets in te maken)

Ik mail de bestanden meestal vanaf de mobiel naar een emailadres en zet dan via de laptop de gpx-flies op de garmin. Werkt prima dan.
Wel even opletten op de naamgeving in komoot, komoot wil soms nog wel eens onhandige namen geven aan je routes, die kun je dan even aanpassen naar iets wat herkenbaar voor je is.
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Als je je kan opslaan op PC: Importeren in Garmin Connect als Koers en dan syncen (althans, zo heb ik dat laatst gedaan bij de Etrex van m`n vrouw nadat ik 2 wandelroutes aan elkaar had geknoopt in BC)

Wellicht werkt dat ook met de mobiele versie van Connect? Dan hoef je niet eens wat te mailen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Geprobeerd met een Etrex:
1) File downloaden naar PC,
2) Inlezen in een list in Basecamp,
3) Naar de Etrex slepen in Basecamp.

-> Geen probleem.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
hitchhikerzguide
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 297
Lid geworden op: zo 3 december 2017, 23:28

Bedankt dames, straks nog even kijken wat er mis gaat dan.
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

Meegs schreef: ma 3 mei 2021, 08:52 ....Dan is het namelijk simpel om de garmin etrex aan de pc / laptop te hangen en de bestanden kopiëren of verplaatsen naar je etrex.....
En dan plakken onder "Garmin/Newfiles"

Ik lees wel eens dat je met deze methode 1 gpx-bestand per keer kunt wegzetten op het toestel (etrex etc.), dus plakken, garmin ontkoppelen van laptop, garmin starten, checken of koers/route/kruimelspoor op garmin beschikbaar is, garmin uitzetten, garmin weer aan laptop en dan volgende gpx-bestand plakken...........maar mij lukt het tot op heden nog steeds om meerdere gpx-bestanden tegelijk over te pompen. :-q
Laatst gewijzigd door bongo op ma 3 mei 2021, 17:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Op die manier zet ik ook gewoon meerdere bestanden tegelijk op de garmin, maar niet in Garmin/Newfiles
Ik heb er een sd-kaart ingedaan en die wordt gezien als aparte harde schijf en daar zet ik de gpx bestanden in ( wel in een speciale mapnaam, maar die weet ik zo even nu niet uit mijn hoofd). Tot nu toe werkt dat ook goed.
Met 12GB kan ik voorlopig wel vooruit om gpx-en erin te zetten.

Ik controleer wel even of ze erop staan voordat ik de laptop uitzet.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Etrex aan de PC hangen en windows doet de rest voor je.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Meegs schreef: ma 3 mei 2021, 16:34 Op die manier zet ik ook gewoon meerdere bestanden tegelijk op de garmin, maar niet in Garmin/Newfiles
Ik heb er een sd-kaart ingedaan en die wordt gezien als aparte harde schijf en daar zet ik de gpx bestanden in ( wel in een speciale mapnaam, maar die weet ik zo even nu niet uit mijn hoofd). Tot nu toe werkt dat ook goed.
Met 12GB kan ik voorlopig wel vooruit om gpx-en erin te zetten.

Ik controleer wel even of ze erop staan voordat ik de laptop uitzet.
Volgens mij heeft de Etrex wel een maximum aantal gpx-en dat ie aankan. Dat zal eerder zijn dan bij 12 gB.

Zie https://www.javawa.nl/limieten.html
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Een Etrex heeft geen Newfiles mapje.
Gewoon een GPX mapje.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

Willem Altes schreef: ma 3 mei 2021, 17:37
Meegs schreef: ma 3 mei 2021, 16:34 Op die manier zet ik ook gewoon meerdere bestanden tegelijk op de garmin, maar niet in Garmin/Newfiles
Ik heb er een sd-kaart ingedaan en die wordt gezien als aparte harde schijf en daar zet ik de gpx bestanden in ( wel in een speciale mapnaam, maar die weet ik zo even nu niet uit mijn hoofd). Tot nu toe werkt dat ook goed.
Met 12GB kan ik voorlopig wel vooruit om gpx-en erin te zetten.

Ik controleer wel even of ze erop staan voordat ik de laptop uitzet.
Volgens mij heeft de Etrex wel een maximum aantal gpx-en dat ie aankan. Dat zal eerder zijn dan bij 12 gB.

Zie https://www.javawa.nl/limieten.html
Mwoah.. ik zie een limiet van 2000 gpx bestanden... tja dat zie ik niet echt als probleem voor de komende jaren...
:bier: Ik kan nog wel even vooruit :-q
Gebruikersavatar
Beny
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 281
Lid geworden op: wo 21 november 2007, 00:38

bongo schreef: ma 3 mei 2021, 15:27
Meegs schreef: ma 3 mei 2021, 08:52 ....Dan is het namelijk simpel om de garmin etrex aan de pc / laptop te hangen en de bestanden kopiëren of verplaatsen naar je etrex.....
En dan plakken onder "Garmin/Newfiles"

Ik lees wel eens dat je met deze methode 1 gpx-bestand per keer kunt wegzetten op het toestel (etrex etc.), dus plakken, garmin ontkoppelen van laptop, garmin starten, checken of koers/route/kruimelspoor op garmin beschikbaar is, garmin uitzetten, garmin weer aan laptop en dan volgende gpx-bestand plakken...........maar mij lukt het tot op heden nog steeds om meerdere gpx-bestanden tegelijk over te pompen. :-q
Bij Outdoor toestellen naar de map Garmin/GPX

Limiet van 1 gpx per keer met daarin slechts 1 track slaat enkel op Edge 800 / 810
bongo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 451
Lid geworden op: ma 30 juli 2012, 10:33

:-q

Ik heb een 830 en het lukt me inderdaad tot heden om meerdere gpu-bestanden in 1 keer te kopiëren naar de 830.
Plaats reactie