Notificatie belangrijk punt Edge 130

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
J0hnD0
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 januari 2021, 23:05

Mijn eerste post op het forum en hoop dat ik me aan de regels houd.
Ik heb iig het forum doorzocht naar een soortgelijke vraag/antwoord.

Ik ben sinds dit jaar verslaafd aan MTBen en heb besloten te trainen voor een grote ronde die ik zelf uit zet.
Om de verbindingsroutes te vinden tussen bestaande routes leek mij een Garmin Edge 130 als navi ruim voldoende.
Het scherm is eigenlijk net te klein waardoor ik graag een melding in wil stellen voor een afslag. Het punt is echter dat ik tot nu toe enkel de optie voor geen meldingen of iedere bocht heb gevonden. Dat laatste is ook niet echt een optie.

Weet iemand een functie waarmee ik bv een locatie kan markeren waarop mijn navi een seintje geeft?
Dan kan ik deze voor de verbindingsroute plaatsen en weet ik dat mijn afslag eraan komt.

Ik gebruik overigens basecamp mocht daar handige functionaliteit in zitten.
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

Een functie is er bij mijn weten niet.

Een beetje omslachtig, maar je zou je route in verschillende stukken op kunnen knippen bij de afslagen. Aan het eind van een route krijg je een melding.
________
Mijn fiets
scheurneus
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 433
Lid geworden op: za 29 september 2012, 09:18
Contacteer:

Bij de Garmin Edges kun je in een koers, koerspunten toevoegen.

- Maak in bv BaseCamp een route en converteer die naar een track (in NL een spoor).
- Plaats op de punten die je nodig vind een waypoint.
- exporteer track en waypoints naar een gpx bestand.
- Gebruik RTWtool van JaVaWa om de track te converteren naar een koers en de waypoints naar koerspunten.
- Verzend de direct naar je Edge of via een TCX formaat en dan naar de newfiles folder in de Edge.

Ik ga er wel vanuit dat dit principe wat al sinds edge 6xx t/m 10x0 werkt ook voor de 130 werkt.


In de praktijk zul je nog steeds aanwijzingen missen, want je focus is dan net ergens anders en hoor/zie je net die aanwijzing niet. Piep van de Edge is dan net te zacht.
Marco :)

(gps vragen via forum en niet via pb s.v.p.)
G.P.
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 161
Lid geworden op: ma 31 augustus 2020, 21:26
Mijn mountainbike: Trek Procaliber

:-q
Ga ik ook eens proberen. Bedankt!
________
Mijn fiets
J0hnD0
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 8
Lid geworden op: ma 25 januari 2021, 23:05

Thanks Scheurneus!
Dit is info waar ik wel iets mee kan!
Plaats reactie