Garmin 830 koers timer starten en stoppen.

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Beste Forumleden!

Ik heb sinds kort een Garmin Edge 830 en het rijden van een route (een koers) gaat na wat puzzelen en lezen eindelijk helemaal zo als ik het wil. Geen vervelende pijltjes in beeld, en geen vervelende bliepjes of waarschuwingen ook niet als ik van de route afwijk. Gewoon een mooi dik paars lijntje dat ik prima kan volgen. Echter kan ik één ding echt nergens vinden. Ik heb vandaag een koers gereden en om de route te starten en de afstand te kunnen zien moest ik echt naar het begin van die route rijden. Uiteindelijk hadden we de route uit gereden bij het eindpunt. Ik kon helaas nergens mijn koers (Timer) stoppen dus bleef hij de afstand bij houden en bleef de tijd doorlopen. Ik kon ook niet mijn toestel uitzetten want ik moest eerst mijn activiteit stoppen. Uiteindelijk heb ik het toestel toch uit kunnen krijgen door de aan/uit knop lang in te houden. Toen ik hem weer aanzette kreeg ik ineens de melding dat ik de route kon stoppen met een groot vierkantje op mijn scherm. Ik heb de koers (timer start modus) op Handmatig staan. Ik kan nergens dat symbooltje (pijltje) zien. Ook merkte ik dat als ik de afstand wil bijhouden (wel zo handig) dat ik dan echt naar de start van de route moet rijden. Is het mogelijk ook halverwege de route te starten en dan ook de afstand bij te houden of moet je echt per se vanaf dat startpuntje starten?
Laatst gewijzigd door Rob91 op wo 9 september 2020, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29958
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Je kan de tracklog in ieder geval thuis opdelen met Basecamp. En dan alleen het belangrijke deel uploaden naar GC en Strava.
Maar volgens mij kan je de de timer gewoon pauzeren, stoppen en opslaan met de play toets.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Je kunt de timer op verschillende manieren instellen (althans, op mijn 530). Automatisch, op verzoek, of handmatig.

Ik heb hem handmatig staan - en dan op zo'n manier dat hij tíjdens de rit automatisch pauzeert wanneer ik stil sta, maar de timer stoppen moet ik weer handmatig doen.

Automatisch starten en stoppen vind ik vervelend, dan doet-ie dat ook bij een slechte ontvangst in huis, waardoor hij denkt dat ik beweeg. En door dat uit te zetten voorkom je dus wat jij had.

"Op verzoek" kan ook een uitkomst zijn, maar ik vertrouw op mijn eigen geheugen :bier:

Edit: ik las niet goed en zie dat jij hem ook op handmatig hebt staan. Maar dan kun je gewoon toch een van de twee toetsen indrukken onderop het toestel? De playknop zoals TSTM zegt?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Kapitein Iglo schreef: wo 9 september 2020, 09:48 Je kunt de timer op verschillende manieren instellen (althans, op mijn 530). Automatisch, op verzoek, of handmatig.

Ik heb hem handmatig staan - en dan op zo'n manier dat hij tíjdens de rit automatisch pauzeert wanneer ik stil sta, maar de timer stoppen moet ik weer handmatig doen.

Automatisch starten en stoppen vind ik vervelend, dan doet-ie dat ook bij een slechte ontvangst in huis, waardoor hij denkt dat ik beweeg. En door dat uit te zetten voorkom je dus wat jij had.

"Op verzoek" kan ook een uitkomst zijn, maar ik vertrouw op mijn eigen geheugen :bier:

Edit: ik las niet goed en zie dat jij hem ook op handmatig hebt staan. Maar dan kun je gewoon toch een van de twee toetsen indrukken onderop het toestel? De playknop zoals TSTM zegt?
Ik weet even niet meer 100% of hij op handmatig stond ik dacht van wel maar ik zal nog eens wat puzzelen maar ik zie onderin geen play knopje tijdens het ook tijdens het rijden niet, dat is het probleem. En houdt hij vanaf dat je op play drukt ook de afstand en tijd bij? Als me dit lukt ben ik helemaal blij met mijn apparaatje :)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Er zitten toch nog steeds twee fysieke knoppen onder je scherm, op de onderrand van je apparaat...? De rechter van de twee is volgens mij de knop die je wil hebben. Hierzo:

Afbeelding

En juíst vanaf dat je op play (ik lees het als start) drukt, houdt hij alle gegevens bij. Dat is de start van je meting. Als je dat niet doet, laat hij wel gewoon zien waar je bent. Handig als je dus ergens heen wil navigeren, maar dat niet in je rit wil laten meetellen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Ik ga het met deze info nog eens proberen! In ieder geval bedankt!
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Laat maar even weten en gewoon eerlijk zeggen als je de handleiding niet gelezen had he :tong
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Rob91
All rounder
All rounder
Berichten: 136
Lid geworden op: do 5 april 2018, 13:22
Mijn mountainbike: (MTB)Trek Fuel EX 8 (GRAVEL) Cannondale Topstone 0 (ROAD) Cube Agree C:62

Ooooh, Nu snap ik het pas! Het zijn de onderste twee ‘fysieke’ knoppen. Ik zocht overal op het touchscreen..... :oops:
Bedankt! (En eerlijk, nog eens de handleiding GOED doorlezen hielp wel)
Thanks! :-q
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13035
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Rob91 schreef: wo 9 september 2020, 13:04 Ooooh, Nu snap ik het pas! Het zijn de onderste twee ‘fysieke’ knoppen. Ik zocht overal op het touchscreen..... :oops:
Bedankt! (En eerlijk, nog eens de handleiding GOED doorlezen hielp wel)
Thanks! :-q
JA DAT ZEG IK TOCH!!!

Hahahaha, mooi dat het gelukt is :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Plaats reactie