Trailforks en Garmin Edge 530/830

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Joslyn
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 15
Lid geworden op: zo 5 mei 2013, 22:49
Mijn mountainbike: Focus Cypress 29er, Sram NX 1x12

Sinds 2 maanden ben ik in bezit van een Edge 530. Via de Connect IQ store zit daar de Trailfork widget op. Ik was in de veronderstelling dat Trailforks nieuwe/alternatieve routes aangeeft bij een splitsing in de trail.

Om dit te testen heb ik Hoge Vuursche, Lage Vuursche, Zeist en Austerlitz gereden afgelopen weekenden. De uitgezette routes kan ik al niet terugvinden op de Edge en Trailforks en bij het benaderen van een splitsing krijg ik ook geen alternatieve routes voorgesteld.

Heeft iemand hier andere ervaring met de MTB routes op de Edge530/830 en met de Trailforks widget? Moet ik was anders instellen? Of heeft Trailforks wel een uitgebreide database maar voornamelijk op Amerika gericht waardoor maar beperkte routes van Nederland op staan. Ik kan helaas weinig info hierover vinden.
yves
Reporter
Reporter
Berichten: 3938
Lid geworden op: do 7 oktober 2004, 15:17
Mijn mountainbike: Trek procaliber 9.7, trek slash , trek cross rip, 2020 trek fuel ex 9.7 , trek remedy 8
Contacteer:

ik rij met deze combi..volgens mij geeft de trailforks app op de garmin alleen maar aan wat jij in de app op de telefoon onder favorieten hebt opgeslagen . dus niet standaard alles
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Ik heb wel even zitten klooien om het draaiende te krijgen, maar uiteindelijk kwamen de routes op de UHR wel bij mij naar voren. Sowieso een trailforks account aanmaken en zorgen dat je bent ingelogd op de Garmin. Als ik me niet vergis heb ik de applicatie eerst nog verwijderd en vervolgens via ConnectIQ opnieuw geinstalleerd. Daarna dus inloggen via de Garmin en je profiel even voor de zekerheid bekijken.
Na deze actie stonden alle trails die je ook terugziet op trailforks.com standaard op de device.

Overigens heb ik de splitsingsoptie nog niet voorbij zien komen. Wellicht doordat de UHR routes als 1 trail op Trailforks staan?
Schoorl staat bijvoorbeeld als verschillende losse stukken erop. Maa rdaar valt weer niet zoveel te splitsen denk ik (is 1 rondje, met wat rood/groen opties maar die zijn vrij kort).

Denk dat deze dan ook enkel in het buitenland werkt, waar je echt de keuze hebt voor trail A van zoveel km en trail B van zoveel km.
Plaats reactie