Garmin en Mantel garantie ervaringen

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
JK11
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: di 18 oktober 2016, 20:53
Mijn mountainbike: Cube Reaction GTC SL

sik schreef: wo 11 maart 2020, 22:03 ik neem aan dat je de refurbished gps kan terugsturen? helemaal als je de 110euro nog niet betaald hebt.
en dan lekker een ander model kopen met losse batterijen of accupack.


http://www.conformiteit.nl/economische-levensduur.html
Thx, maar het was eerst je oude opsturen en betalen en pas daarna las ik op de factuur (die je voor het nieuwe jaar garantie ontvangt) dat het om een refubished model gaat. Zoals ThaSingleTrackMastah zegt communiceren ze dit, maar het is mij volledig onbekend en ook niet in de mailwisselingen aangegeven.
Ik heb vandaag het vervangende model mogen ontvangen en het is wel een refurbished en geen nieuwe.
Hoop gewoon dat deze weer lang meegaat.

Ging me er meer om dat ze naar mijn mening wat misleidend zijn. Aangeven op je site dat naar jaren gebruik accu nog > 80% van origineel zou moeten zijn en niet aangeven dat het om een refurbished model zou gaan. Als je ze er mee confronteert blijft het stil of doen er niets mee.

Was vooral benieuwd naar andere meningen. Thx.
Benji83
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 189
Lid geworden op: vr 22 maart 2019, 17:15
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL 6.0

Ik ken de voorwaarden van Garmin niet, maar in veel gevallen krijg je op accu's 3 maanden garantie omdat het een slijtage onderdeel is.
In dit geval zal het iets anders zijn omdat de accu niet zelf te vervangen is, maar 2,5 jaar is voor een accu best lang.
Wanneer je een accu te vaak helemaal leeg trekt en weer tot 100% oplaad kan deze sneller leeg lopen.
Voor lithium accu's is het beste om vaak te laden, maar liever niet verder dan 20% laten leeglopen en tot maximaal 90% opladen.
Apple houdt daar rekening mee, Samsung tegenwoordig ook.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Hier nog eens na te lezen:
https://batteryuniversity.com/learn/art ... _batteries

Waar de consument waarschijnlijk de fout in gaat is het telkens opnieuw opstarten als het toestel is uitgevallen.
De accu wordt dan te ver leeg getrokken en loopt schade op.
Als je de accu dan ook nog te ver laadt (als het goed is houdt het laadcircuit dit tegen) en altijd volgeladen bewaart, dan kan na 2,5 jaar het licht uitgaan.
Maar Ali en Ebay bieden hulp vanaf €5.
Mits je handig bent, maar dat geldt ook voor de rest van je fiets ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hellosanne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 12 januari 2020, 13:59

Ik heb de accu van mijn 820 dus zelf vervangen. Ik weet niet of ik het nog eens zou doen maar mijn mening was dat het er alleen maar beter op kon worden.

Het vervelende is dat het scherm dus aan de Garmin gelijmd zit. Dit is best een gepiel met loskrijgen.
Dan moet je hem daarna zelf weer goed en waterdicht vast zien te lijmen. Ik had dit zelf met een lijmpistool gedaan maar in de loop van tijd is dit toch los gegaan (niet goed gelijmd). Gister met fietsen kwam over een hobbelige weg het scherm omhoog, dat heb ik weer opgelost door mijn haarelastiekje om het scherm heen te doen. Er was een kabeltje los gegaan waardoor het scherm nergens meer op reageerde.
Afijn eenmaal thuis ik alle oude lijmresten verwijderd, kabeltje weer vast gemaakt, nieuwe lijm gehaald en gelijmd.
En nu.. is het kabeltje blijkbaar toch weer los gegaan ofzo want nu reageert het scherm weer niet meer..

Straks maar eens kijken of ik het scherm nog los kan krijgen, maar geef mij maar schroefjes!

(En anders ga ik een 530 kopen)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ach, je wordt er steeds handiger in.
Dus straks kan je gewoon alle 800's, 810's en 820's van het forum repareren ;)

De 800 en 810 kan je gewoon van onder af open schroeven, dus dat scheelt.

Voor mijn 130 ook een grotere accu besteld bij Ali.
Het blijkt dat Garmin daar een (te) kleine accu in heeft gezet, er is ruimte voor 1 maat groter. Die ene maat groter zorgt voor dubbele accu capaciteit.
Geen wonder dat de 130 de spec's wat betreft accuduur niet haalt :-{
Is ontdekt (en getest) door een Hongaar op het Garmin forum.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
hellosanne
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 5
Lid geworden op: zo 12 januari 2020, 13:59

Zo dat is wel apart van die 130, dat is ook een vrij nieuwe versie toch?
Die van mij ligt inmiddels in de kliko :roll: ik was te lomp waardoor t laatste vastzittende kabeltje los schoot en toen ik daarna het klepje los wilde maken brak het af :oops:

Gelukkig nog een 500 in huis waar ik morgen mee op pas kan :)
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

hellosanne schreef: za 21 maart 2020, 22:20 Zo dat is wel apart van die 130, dat is ook een vrij nieuwe versie toch?
Die van mij ligt inmiddels in de kliko :roll: ik was te lomp waardoor t laatste vastzittende kabeltje los schoot en toen ik daarna het klepje los wilde maken brak het af :oops:

Gelukkig nog een 500 in huis waar ik morgen mee op pas kan :)
Bummer, daar gaat je carriere als accu vervanger...

Inderdaad vreemd van de 130.
Veel klachten over de accuduur.
De gecaimde accuduur van 15h wordt nooit gehaald, maar lange dagtochten zijn wel mogelijk, 's zomers.
Maar 's winters kan je niet te ver van huis met de 130, als het het richting het vriespunt gaat stort de accu in.
Nu heeft iemand op het Garmin forum ontdekt dat er in de 130 ruimte is voor een grotere accu. Die grotere accu heeft precies de dubbele capaciteit.
Met die dubbele capaciteit doet de 130 wat Garmin beloofd heeft en kan je onder het vriespunt nog een flinke ronde fietsen.
Dus Garmin heeft de boel belazerd en kleinere goedkopere accu's gebruikt :evil:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Plaats reactie